مقالات گردشگری

اولین نبرد هوایی بین یک جنگنده تحت کنترل هوش مصنوعی و انسان انجام شد

ارتش ایالات متحده آمریکا می گوید برای اولین بار یک هواپیمای نظامی تحت کنترل هوش مصنوعی در یک نبرد هوایی در مقابل جنگنده ای به خلبانی یک انسان نهاده شد.

4 اردیبهشت 1403

معرفی مرکز خرید آرمان مشهد

مرکز خرید آرمان مشهد، یک مجتمع تجاری منحصربه فرد است. این مجتمع تجاری که در نزدیکی حرم امام رضا (ع) واقع شده است، یکی از بزرگ ترین و مدرن ترین مراکز تجاری شهر مشهد است که علاوه بر عرضه انواع محصولات متنوع، جاذبه های دیدنی دیگری نیز دارد. در ادامه شما را...

10 اسفند 1402

کشف طلای 3 هزار ساله با فلزیاب

یک جوینده با استفاده از دستگاه فلزیاب یک قزن طلای تاریخی را در انگلستان کشف کرد، که مطابق با قانون گنج در این کشور، آن را به موزه تحویل داد.

1 اسفند 1402

نور می تواند به گذشته سفر کند؟ شاید بتواند!

نور نه تنها در فضا، بلکه در زمان نیز قابل انعکاس است و محققانی که در حال کاوش درباره بازتاب های زمانی هستند، با اثرات شگفت انگیز و حیرت آوری روبرو شده اند.

19 آذر 1402

هزینه 120 میلیون تومانی یک وزیر برای اقامت در هتل؟ ، جزئیات فاکتور صادر شده اعلام شد

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادعای هزینه 120 میلیون تومانی وزیر تعاون را برای اقامت یک شبه در یک هتل، نادرست بیان نمود.

29 شهریور 1402

موشک 120 متری آماده پرتاب شد

انتها اداره هوانوردی فدرال آمریکا مجوز اولین پرواز مداری بزرگ ترین موشک فضایی شرکت اسپیس ایکس را صادر کرد.

27 فروردین 1402

روستاهای حاشیه سد کمندان ازنا تخلیه شدند ، شدت بارندگی در لرستان زیاد است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان گفت: آب سد کمندان روستای ازنا به علت بارش های سامانه فعلی بالا آمده است و به همین علت روستاهای اطراف این سد تخلیه و اهالی به منطقه ها امن منتقل شده اند.

23 فروردین 1402

مسائل رایج گوشی پوکو X4 پرو 5G و راه حل آن ها؛ هر آنچه باید بدانیدمسائل رایج گوشی پوکو X4 پرو 5G و راه حل آن ها

اگر از گوشی پوکو X4 پرو 5G استفاده می کنید و گاه و بی گاه با مسائل ریز و درشتی از لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری روبرو می شوید حتما این مطلب را مطالعه کنید چون به صورت کاملا جامع و کامل به بررسی تمام مسائل و راه چاره آن ها پرداخته ایم.

21 فروردین 1402

ممنوعیت چادر خوابی مسافران در یک استان پر از مسافر برای اولین بار ، ترافیک نوروزی جاده چالوس چند ساعت کمتر شده است؟

مازندران استاندار مازندران با اعلام اینکه در نوروز سال جاری بیش از 55 هزار مسافر در مازندران اسکان داده شدند و تا به امروز بیش از 16 میلیون جمعیت وارد استان شدند، گفت: چادر خوابی مسافران در مازندران برای نخستین بار ممنوع اعلام شد.

12 فروردین 1402

ببینید ، این تندیس های سنگی حاصل جدال موج و صخره اند ، سفر به ساحل مکسر؛ رویایی ترین ساحل صخره ای خلیج فارس

مکسر ساحلی بسیار زیبا در جنوب کشور و خلیج فارس و یکی از رویایی ترین سواحل صخره ای ایران است.

3 فروردین 1402

نوروز ایرانی در سفرنامه های غربی

در روز های اول سال، مردم برای تامین هزینه های عید نوروز نیاز به پول دارند به طور کلی در تمام موارد سرور و شادمانی یا عزاداری و خدا می داند که تعداد این روز ها و به ویژه ایام جشن و سرور نزد ملتی که بزرگ ترین مشغولیاتش سرگرمی است چقدر زیاد است، مردم شهرنشین...

24 اسفند 1401

راهنمای خرید عیدی مقرون به صرفه برای اهل فرهنگ و هنر

سال 1401 دارد به آخر می رسد و همه در تکاپوییم تا به کارهای به جای مانده مان سر و سامانی بدهیم و آماده شویم برای یک سال غیر قابل پیش بینی دیگر. از خانه تکانی و تمیزکاری و خاتمه دادن به کارهای ناتمام که بگذریم، خرید عیدی برای کسانی که دوستشان داریم از جمله...

15 اسفند 1401

واکنشها به پیشنهاد ثبت ملی بافت تاریخی شیراز چه بود؟

ایرنا/ بدنبال آخرین خبرهای منتشر شده، این پرسش مطرح می شود که واکنشها به پیشنهاد ثبت ملی بافت تاریخی شیراز چه بود؟

15 اسفند 1401

فروش موزه سینما در طرح مولدسازی صحت ندارد

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی کشور، هرگونه حدس در مورد فروش موزه سینما و فیلمخانه ملی ایران را مردود اظهار داشت.

8 اسفند 1401

تصویر موشکی که آمریکا به بالون چینی شلیک کرد

بالون چینی که با پرواز بر فراز آمریکا این روزها خبرساز شده بود، با شلیک موشک ایم 9اکس (AIM-9X) بر فراز اقیانوس هدف قرار گرفت.

17 بهمن 1401

هزینه سفر به مشهد چقدر است؟

مشهد مرکز مذهبی ایران، مهد زیارت و سیاحت، سالانه از جای جای جهان تقریبا 27 میلیون جهانگرد و مسافر دارد. مشهد جدا از فضای زایرتی و مذهبی، از نظر جهانگردی گزینه محبوب مسافران است و افراد زیادی به علت جاذبه های تاریخی و طبیعی به مشهد سفر می نمایند. یکی از...

15 بهمن 1401

تعطیلی پنج شنبه ها چه تأثیری بر گردشگری داخلی دارد؟

مصطفی فاطمی در یک گفت وگوی رادیویی با بیان اینکه بحث تعطیلی پنجشنبه ها در سراسر کشور در دولت نهایی شده و در مرحله تصویب به وسیله مجلس شورای اسلامی به منظور ابلاغ نهایی برای اجرا قرار گرفته است، وزارت میراث فرهنگی را یکی از موافقان و پیگیرکنندگان اصلی...

7 بهمن 1401

تجربه ای هیجان انگیز از گم شدن

اگر تا به حال درباره قدم زدن های هیجان انگیز در باغ مارپیچ چیزی نشنیده اید، بهتر است همراه ما باشید تا با طولانی ترین و شگفت انگیزترین باغ مارپیچ جهان آشنا شوید. این مارپیچ (ماز) بزرگ که در کشور انگلیس واقع شده است، با نام لانگلیت Longleat Hedge Maze شناخته می شود.

3 بهمن 1401

شرایط ترافیکی راه های کشور ، بارش برف و باران در جاده های 7 استان ، تردد برون شهری 13 درصد افزایش یافت

بعد از چند روز کاهش تردد برون شهری به علت یخ بندان و بارش برف، مرکز مدیریت راه ها امروز سه شنبه از افزایش تردد طی شبانه روز گذشته تا 13.7 درصد اطلاع داد و شرایط جوی جاده های 7 استان را همچنان برفی و بارانی اظهار داشت.

29 دی 1401

شهرهایی که به زودی به زیر آب می روند!

با توجه به تغییرات آب و هوایی کره زمین، افزایش سطح آب دریاها و وقوع سونامی و طوفان های بزرگ، جای تعجب نیست که چرا تعدادی از شهرهای شگفت انگیز جهان در معرض خطر نابودی قرار گرفته اند! با توجه به اینکه زمان دقیق وقوع بحران های بیشتر در دسترس نیست، بطور تقریبی...

20 دی 1401
تعداد: (171)