هزینه سفر به مشهد چقدر است؟

به گزارش وبلاگ کرمی، مشهد مرکز مذهبی ایران، مهد زیارت و سیاحت، سالانه از جای جای جهان تقریبا 27 میلیون جهانگرد و مسافر دارد. مشهد جدا از فضای زایرتی و مذهبی، از نظر جهانگردی گزینه محبوب مسافران است و افراد زیادی به علت جاذبه های تاریخی و طبیعی به مشهد سفر می نمایند. یکی از گام های مهم قبل از مسافرت، این است که شما درمورد هزینه های خود برنامه معینی داشته باشید. هنگامی که برای سفر به مشهد برنامه ریزی می کنید، خوب است نکاتی را درمورد هزینه ها و خرج های سفر بدانید. در این بلاگ ما قصد داریم در این مطلب با آنالیز موارد مختلف به این پرسش پاسخ دهیم، پس با ما همراه باشید.

هزینه سفر به مشهد چقدر است؟

راه های مختلف سفر به مشهد

عده ای از افراد سفر کردن با تور را دوست دارند، اما عده زیادی از مردم ترجیح می دهند طبق زمان و سلیقه خودشان سفر نمایند. برای رسیدن به مشهد راه های مختلفی وجود دارد. شما می توانید با چهار وسیله حمل ونقل، شامل خودروی شخصی، هواپیما، قطار و اتوبوس به مشهد سفر کنید. بعلاوه برای سفر به مشهد بدون تور باید هزینه اقامتگاه را نیز در نظر بگیرید که در بخش های بعدی به آن خواهیم پرداخت.

هزینه سفر به مشهد با هواپیما

پرواز بر فراز آسمان های ایران آن هم به مقصد مشهد، سفری راحت و امن خواهد بود. هزینه سفر به شهر مشهد با هواپیما به علت گران تر بودن بلیط هواپیما، پرهزینه تر از روش زمینی است. اینکه هزینه سفر با هواپیما دقیقا چه قدر است، به فاصله شهر شما با مشهد و بعلاوه نوع بلیط و زمان خرید آن بستگی دارد.

هزینه سفر به مشهد با قطار

بعضی افراد سفر با هواپیما را دوست دارند، بعضی ها سفر زمینی را ترجیح می دهند و حال و هوای جاده برایشان دل پسندتر است. اما دسته سومی هم وجود درد؛ این دسته از افراد ترجیح می دهند با قطار سفر نمایند و با خیال راحت به صدای سو سوی نوستالژی قطار گوش بسپارند… اگر شما هم جزو دسته سوم هستید و سفر با قطار را ترجیح می دهید، به یاد داشته باشید هزینه سفر به شهر مشهد با قطار به نوع قطار و بعلاوه زمان سفر شما بستگی دارد. در ادامه دو نمونه از هزینه سفر به مقصد مشهد با قطار از شهر های مختلف را آورده ایم.

  • از مبدأ تهران: حداقل 150 هزار تومان. (در سال 1401)
  • از مبدأ اصفهان: حداقل 350 هزار تومان. (در سال 1401)

هزینه سفر به مشهد با اتوبوس

چمدان خود را به راننده اتوبوس تحویل می دهید، قهوه خود را در دست می گیرید و برای یک سفر پر رمز و راز با اتوبوس حاضر می شوید! سفر با اتوبوس یکی از آسان ترین و در دسترس ترین روش ها است. هزینه سفر به شهر مشهد با اتوبوس نسبت به سایر وسایل نقلیه، ارزان تر خواهد بود. چند نمونه از هزینه سفر با اتوبوس به مشهد در سال 1401 به ترتیب زیر است:

  • از مبدأ تهران: حداقل 240 هزار تومان.
  • از مبدأ تبریز: حداقل 340 هزار تومان.
  • از مبدأ شیراز: حداقل 350 هزار تومان.
  • از مبدأ اصفهان: حداقل 320 هزار تومان.

هزینه سفر به مشهد با ماشین شخصی

در سفر به مشهد با ماشین شخصی، دست شما در زمینه مدیریت هزینه ها و مخارج، بازتر است. می توانید در هتل یا اقامتگاه موردنظر خود در مسیر استراحت کنید یا حتی در فضای سبز چادر بزنید. تنها نکته ای که در محاسبه هزینه سفر به شهر مشهد با ماشین شخصی بسیار اهمیت دارد، مقدار مصرف بنزین خودرو است. با احتساب فاصله مسیر از شهر خود تا مشهد، می توانید هزینه سفر را محاسبه کنید (قیمت بنزین سهمیه ای در سال 1401: لیتری 1500 تومان و بنزین آزاد: 3 هزار تومان).

هزینه اقامت در مشهد

علاوه بر خرید بلیط سفر، باید بودجه ای را هم برای رزرو هتل کنار بگذارید. برای رزرو هتل بهتر است قبل از رسیدن به مشهد اقدام کنید. به صورت آنلاین می توانید هتل موردنظر خود را باتوجه به امکانات، قیمت و موقعیت مکانی آن انتخاب کنید. اغلب این مهمان سرا ها و اقامتگاه ها در کوچه های اطراف حرم واقع شده اند. به همین علت علاوه بر کم هزینه بودن اقامت در آن ها، دسترسی به حرم و بازار های اطراف آن نیز راحت تر خواهد بود.

در ادامه، هزینه اقامت در مشهد در انواع هتل ها در سال 1401 آورده شده است:

هتل های نزدیک حرم

  • هتل درویشی 5 ستاره: هزینه حداقل 1.505.000 تومان (ارزان ترین نرخ ها)
  • هتل رضویه مشهد 3 ستاره: 417.000 تومان
  • هتل مرمر 1 ستاره: 620 هزار تومان

هتل های 5 ستاره مشهد

هتل قصر طلایی: 1.305.000 تومان

(هتلی 5 ستاره که در خیابان امام رضا (ع) قرار گرفته است و دارای امکاناتی نظیر کافی شاپ، رستوران ایرانی، استخرف سونا و جکوزی است)

هتل بین المللی قصر: 1.448.000 تومان

(هتلی 5 ستاره که در خیابان امام رضا (ع) قرار گرفته است و با خدمات رفاهی مناسب در خدمت زائران و مسافران است.)

هتل پردیسان: 715.000 تومان

(هتلی 5 ستاره که بزرگراه کلانتری قرار گرفته و دارای سفره خانه، رستوران ایرانی و فرنگی، استخر می باشد.)

هتل پارس: 558.000 تومان

(هتلی 5 ستاره که در بلوار وکیل آباد است که امکاناتی نظیز فضای سبز، امکانات ورزشی، جکوزی و استخر می باشد.)

بعضی از هتل های ارزان مشهد

  • هتل هاترا 3 ستاره: 250.000 تومان

(هتلی 3 ستاره که در خیابان خیابان امام رضا (ع) قرار گرفته است و با پرسنل خوش رو و صمیمی آماده پذیرایی از مسافران است.)

  • هتل گل گندم 2 ستاره: 285.000 تومان

(هتلی دو ستاره که در خیابان امام رضا قرار گرفته است و تنها 20 دقیقه با حرم فاصله دارد.)

  • هتل خانه سبز 3 ستاره: 350.000 تومان

(هتلی 3 ستاره که در میدان توحید مشهد قرار گرفته و با داشتن واحدهای متنوع و رستوران ایرانی و فست فود، مورد توجه مسافران است)

هتل آپارتمان مشهد نزدیک حرم

  • هتل آپارتمان جمالی: 298.000 تومان
  • مهمان سرا سید (واحد 101): 150.000تومان
  • سوئیت آرامش مشهد: 180.000 تومان

شما می توانید هتل موردنظر خود را با برترین قیمت از سایت وبلاگ کرمی رزرو کنید.

هزینه رستوران و شکم گردی در مشهد

اگر اهل غذا و شکم گردی هستید، بهتر است قبل از سفر هزینه های مربوط به غذا و خوراکی های حین سفر را در گوشه فکر خود معین کنید. برای مثال یکی از راه های کاهش هزینه خورد و خوراک، این است که از منزل غذا های کنسروی و آماده ببرید بعلاوه. معمولا بیشتر هتل های مشهد رستوران و یا کافی شاپ دارند که می توانید به آنجا بروید و وعده های غذایی خود را میل کنید. بعلاوه می توانید در رستوران هایی که هزینه سرو غذا در آن ها مقرون به صرفه تر است، غذا میل کنید.

جا ذبه های گردشگری مشهد

مشهد تماشای های بسیاری دارد، از شاندیز گرفته تا مراکز خرید و فضای سرسبز و آثار تاریخی؛ از آرامگاه نادرشاه افشار تا طوس و آرامگاه فردوسی، از پارک آبی تا مسجد گوهرشاد همه و همه از جاذبه ها و شگفتی های محبوب مسافران هستند. برای بعضی از این مکان ها ورودی دریافت می گردد و بعضی دیگر رایگان اند. . در زیر، هزینه بعضی از جا های تماشای مشهد را مشاهده می کنید:

  • بلیط سرزمین موج های آبی (سال 1401): بزرگسالان 70 هزار تومان و بچه ها 50 هزار تومان.
  • باغ گیاه شناسی مشهد (سال 1401): 10 هزار تومان.
  • ورودی پیست اسکی شیرباد مشهد (سال 1401): 100 هزار تومان.
  • بلیط موزه نادری مشهد (سال 1401): بزرگسالان 3 هزار تومان و بچه ها زیر 6 سال رایگان.

هزینه های سوغاتی در مشهد

همه ما هنگامی که می شنویم یکی از نزدیکانمان به مشهد مقدس سفر نموده است، به فکر سوغاتی های این شهر می افتیم. اگر قصد تهیه سوغاتی برای عزیزان خود دارید، این مورد را هم باید در هزینه سفر به شهر مشهد لحاظ کنید. بعضی از معروف ترین سوغاتی های مشهد عبارت اند از:

زرشک، دانه های قرمز دوست داشتنی!

زرشک، از پرطرف دارترین سوغات مشهد به شمار میرود. قیمت زرشک مشهد بسته به کیفیت آن، در رنج قیمت مناسب، میانه و گران، دسته بندی می گردد. بسته بندی زرشک تأثیر مستقیمی بر قیمت این محصول دارد. اگر می خواهید به عنوان سوغات، زرشک را به نزدیکان خود تقدیم کنید، بهتر است زرشک های بسته بندی شده را تهیه کنید. محدوده قیمت زرشک بسته بندی شده، گران تر از زرشک فله است.

زعفران، طلای سرخ خراسان

به زعفران طلای سرخ خراسان می گویند. خراسان مهد پرورش زعفران است و برترین و باکیفیت ترین زعفران را می توان در بازار های مشهد پیدا کرد. قیمت زعفران هم متغیر خواهد بود و با قیمت های متفاوت در دسترس است.

نخودچی کشمش، یک میان وعده سالم

در ایام کودکی، آن قدیم ندیم ها، نخودچی کشمش خوشمزه ترین سوغاتی جهان بود! آن روزها که با جیب های پر از خانه مادربزرگ برمی گشتیم و با تماشا آجیل ها و سوغاتی های رنگ و وارنگ دلمان غنج می رفت… نخودچی کشمش یکی از سوغاتی های خاطره انگیز مشهد است که در عین خوشمزه بودن، یک میان وعده سالم و مغذی به شمار میرود و به نسبت دیگر سوغات مشهد از قیمت مناسب تری برخوردار است.

سخن آخر،

مشهد شهر مهربانی و میهمان نوازی ها است. تمام مسافران با حال خوب و مهربان در این شهر سیر و سیاحت می نمایند. پس در سفر خود به مشهد نگران هزینه هایتان نباشید، مشهد شهری است که هر مسافری می تواند در این شهر با هر سلیقه و روحیه ای اقامت کند. هزینه سفر به مشهد بر اساس اولویت بندی و توقعات افراد، فرق دارد. بعضی به هتل لوکس فکر می نمایند، بعضی تفریحات برایشان مهم تر است، بعضی به وعده های غذایی بیشتر اهمیت می دهند و … هرکدام از این موارد در معین هزینه سفر نقش مؤثری دارند.

منبع: اسنپ تریپ

به "هزینه سفر به مشهد چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه سفر به مشهد چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید