کشف طلای 3 هزار ساله با فلزیاب

به گزارش وبلاگ کرمی، یک جوینده با استفاده از دستگاه فلزیاب یک قزن طلای تاریخی را در انگلستان کشف کرد، که مطابق با قانون گنج در این کشور، آن را به موزه تحویل داد.

کشف طلای 3 هزار ساله با فلزیاب

به گزارش وبلاگ کرمی، یک جوینده آماتور که با استفاده از دستگاه فلزیاب در انگلستان مشغول کاوش بود، یک قزن طلا با قدمت حدودا 3000 سال را که در اواخر عصر برنز (1000 تا 800 پیش از میلاد) برای متصل کردن بخش های مختلف لباس ها، مورد استفاده قرار می گرفت، پیدا کرد.

لایوساینس نوشت جاناتان نیدهام این اثر تاریخی را در حالی کشف کرد که با یاری دستگاه فلزیاب در استافوردشر، شهرستانی واقع در انگلستان مشغول جست و جو بود.

او مطابق با قانون گنج 1996 در انگلستان که از شهروندان می خواهد یافته های باستان شناسی مهم را گزارش نمایند، بلافاصله این اکتشاف را به موزه داربی گزارش کرد.

محققان موزه به این نتیجه رسیدند که این شیء که بسیار سالم به جای مانده ، احتمالا در ایرلند ساخته شده است و یک ارتباط فرهنگی بین دو سرزمین کنونی ایرلند و بریتانیا در عصر برنز ایجاد می نماید.

این قزن طلا از یک پایه کمانی شکل که دو مخروط را به هم متصل می نماید، تشکیل شده است و احتمالا پیراهن، دامن یا شنل یک فرد مهم را به هم متصل می نموده است. روی این قزن خراش هایی وجود دارد که احتمالا بر اثر استفاده مداوم به وجود آمده است.

این قزن یکی از هفت نمونه مشابهی است که تا به امروز در انگلستان و ولز کشف شده، اما به گفته محققان مورد اخیر سالم ترین نمونه ای است که تا به امروز در بریتانیا یافته شده است.

منبع: دنیای سفر

به "کشف طلای 3 هزار ساله با فلزیاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف طلای 3 هزار ساله با فلزیاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید