معرفی مرکز خرید آرمان مشهد

به گزارش وبلاگ کرمی، مرکز خرید آرمان مشهد، یک مجتمع تجاری منحصربه فرد است. این مجتمع تجاری که در نزدیکی حرم امام رضا (ع) واقع شده است، یکی از بزرگ ترین و مدرن ترین مراکز تجاری شهر مشهد است که علاوه بر عرضه انواع محصولات متنوع، جاذبه های دیدنی دیگری نیز دارد. در ادامه شما را با این مرکز خرید مهم بیشتر آشنا خواهیم کرد.

معرفی مرکز خرید آرمان مشهد

مرکز خرید آرمان مشهد کجاست؟

مرکز خرید آرمان مشهد در خیابان نواب صفوی، جنب هتل سروش و در فاصله اندکی با حرم امام رضا (ع) قرار گرفته است. این مرکز تجاری که یکی از بزرگ ترین و مدرن ترین مجتمع های تجاری مشهد است شامل 13 طبقه، 359 واحد تجاری، 290 واحد اقامتی، 119 واحد مسکونی و پارکینگی با ظرفیت 445 می باشد.

از دیگر مزایای این مجتمع تجاری ارائه محصولات متنوع با قیمت های متنوع است. در این مجموعه انواع محصولاتی مانند پوشاک زنانه، مردانه و بچه گانه، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، سوغات و صنایع دستی مشهد، لوازم خانگی، اسباب بازی، لوازم دکوری، لوازم منزل، زیورآلات و اکسسوری و لوازم منزل عرضه می شود.

به جز تمام این موارد، فضای زیبای این مجتمع تجاری نکته دیگری است که آن را از سایر مراکز تجاری متمایز می کند. وجود آبشار و صخره های بزرگ، محل بازی بچه ها، عکاس خانة سنتی، تفرجگاه مرکزی، تندیس پیرخرد، درخت چنار، غار گردشگری و... همه از مواردی هستند که بر مجذوب کنندهیت های این مجموعه افزوده اند. در ادامه بیشتر درباره این موارد به شما توضیح خواهیم داد تا اگر با رزرو پرواز تهران مشهد قصد سفر به این شهر مقدس را داشتید، بازدید از این مرکز خرید مجذوب کننده را نیز از قلم نیاندازید.

تفرجگاه مرکز خرید آرمان مشهد

همان طور که گفتیم در پاساژ آرمان مشهد، تفرجگاهی به مساحت 1500 متر مربع وجود دارد که ویژگی متمایزکننده این مرکز خرید به شمار می آید. در این فضای ویژه معماری خاصی همراه با نقاشی برجسته از طبیعت و مجسمه های گوناگون وجود دارد که طبیعت بومی خراسان را تداعی می کند. هر کدام از این نماد ها و مجسمه ها معنای خاصی دارند و دارای مفاهیم شاعرانه، فسلفی، عرفانی و... در خود هستند. در ادامه بیشتر درباره هر یک از این دیدنی ها توضیح خواهیم داد.

تندیس پیر خرد

پیر خرد یکی از مهم ترین مجسمه ها در مرکز خرید آرمان است. این مجسمه فردی را با پوشش اهالی خراسان شمالی و همراه با دستاری که بر سر بسته است، نمایش می دهد. چراغی در دست پیر خرد قرار گرفته است که معنای آن روشن بودن راه است و همچنین حرکت دست او به سمت قلب است. بازدیدکنندگان از پاساژ آرمان با این دست وارد مجسمه خواهند شد. معنای این تندیس دعوت افراد به سفر به درون خود برای خودشناسی بیشتر است و وجود چراغ نیز نشان دهنده ابزاری برای تشخیص درست از غلط است.

آب نمای مرکز خرید آرمان

فضای این مرکز خرید مملو از نشانه های طبیعی زیبا از صخره ها، ابرها، آبشار، باران و برکه است. در بخش آب نما، ابرها با بارش باران نمادی از نزول رحمت الهی هستند و هوای مرطوبی در این محیط ایجاد شده است تا افراد بیشتر احساس حضور در یک محیط طبیعی واقعی را تجربه کنند.

همچنین تندیس دختربچه ای نیز در میانه این آبنما قرار گرفته است که گویی نوری بر بالای سر خود گرفته است و این نور نمادی از حرکت انسان به سمت نور و روشنایی است. فضای این آب نما بسیار بزرگ است و آبشار اصلی آن ارتفاعی 14 متری و عرضی 6 متری دارد و در کنار آن 11 آبشار کوچک دیگر نیز جاری است. این آبشارهای کوچک از میان تندیس و لابه لای صخره ها جاری هستند و فضای این مجموعه را بسیار زیبا کرده اند. به شما پیشنهاد می کنیم پس از تصمیم برای سفر به مشهد و رزرو بلیط تهران مشهد و بلیط مشهد تهران بازدید از این مجموعه و این آب نما را نیز در برنامه سفر خود قرار دهید.

گونه های گیاهی متنوع در مجتمع آرمان

در میان صخره ها نخل های بلندی قرار دارند که نشانی از مقاومت و پایداری هستند و با تماشای آن ها می توان متوجه ارتفاع این مجتمع تجاری نیز شد. گونه های گیاهی متنوعی مانند بنجامین، پالم، فیکوس، آکلونما، برگ عبایی، لیندا، کاج مطبق، لیپتوس، بابا آدم و... نیز بر روی صخره ها و برکه قرار گرفته است و نشان دهنده تنوع گیاهی موجود در این فضاست.

غار منحصربه فرد مرکز خرید آرمان مشهد

در تفرجگاه مجتمع تجاری آرمان، غاری در پشت صخره ها قرار گرفته است که ورود به آن از طریق دست پیر خرد و درب های طبقه همکف و +1 امکان پذیر است. این غار هیجان انگیز به شکلی طراحی شده است که امکان مشاهده نقش های مختلف از دوران پارینه سنگی تا امروز وجود دارد. اشیای مربوط به هر دوره نیز در این غار مجذوب کننده قرار دارند. در این فضا قندیل هایی نیز از سقف آویزان اند و اشکال مختلفی بر روی سنگ ها حکاکی شده اند که برخی از آن ها قابل تشخیص نیستند. این ویژگی ها فضای درون این غار را بسیار طبیعی جلوه می دهد. این بخش به گالری هنری و رستوران اختصاص داده شده است و آثار گران بهایی در آن به نمایش درمی آید.

فودکورت مرکز خرید آرمان

آخرین بخشی که درباره آن به شما توضیح خواهیم داد، فودکورت پاساژ آرمان است. امکان استفاده از فودکورت این مجموعه برای هر سلیقه ای وجود دارد. در فودکورت پاساژ آرمان انواع غذاهای ایرانی و خارجی با بهترین کیفیت ها و با قیمت های متنوع به بازدیدکنندگان عرضه می شود. بعد از خرید و گردش در این مجموعه بزرگ و مجذوب کننده می توانید به فودکورت بزرگ این پاساژ با ظرفیت پذیرایی از 1300 مهمان بروید و با نوش جان کردن یک غذای خوش طعم، خستگی خود را از تن به در کنید.

دیگر امکانات ویژه پاساژ آرمان مشهد

این مجتمع تجاری دارای پارکینگی دوطبقه، همراه با سیستم هوشمند و با ظرفیت 450 خودرو است. همچنین این پاساژ 6 دستگاه آسانسور با ظرفیت 13 نفر نیز دارد و در ورودی های آن 12 پله برقی هیوندا برای راحتی بازدیدکنندگان قرار گرفته است. در بخش تفرجگاه پاساژ آرمان نیز از 3 دستگاه آسانسور پانورما استفاده شده است.

شیشه های این مرکز خرید سه جداره، ضد گلوله و ضدضربه هستند و تمام فضای پاساژ نیز تحت پوشش دوربین است که این موارد باعث ایجاد امنیت بیشتر در مجتمع تجاری آرمان شده است. همچنین برای توزیع اکسیژن و هوای تازه میان طبقات این مرکز، در تمامی طبقات دستگاه هواساز تعبیه شده است. اگر با تهیه بلیط هواپیما چارتر به مشهد سفر کردید، بازدید از این مرکز خرید با امکانات فراوانش را از قلم نیاندازید.

کلام آخر

در شهر مشهد مراکز تجاری مختلفی وجود دارد که هر کدام ویژگی های خاصی دارند و نیاز بخشی از مسافران را برطرف می کنند. مرکز تجاری آرمان با توجه به وسعتی که دارد و تنوعی که ارائه می کند می تواند جوابگوی هر سلیقه ای باشد. همچنین این مجموعه به قدری مجذوب کننده طراحی شده که بازدید از آن، بازدید از یکی از دیدنی های مهم مشهد نیز به شمار می آید.

منبع: همگردی

به "معرفی مرکز خرید آرمان مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی مرکز خرید آرمان مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید