خبرنگاران طرح جوانی جمعیت و تعالی خانواده مهمترین اقدام مجلس یازدهم است

به گزارش وبلاگ کرمی، قزوین-خبرنگاران - عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: طرح جوانی جمعیت و تعالی خانواده یکی از مهمترین اقدامات مجلس یازدهم است.

خبرنگاران طرح جوانی جمعیت و تعالی خانواده مهمترین اقدام مجلس یازدهم است

فاطمه محمد بیگی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ کرمی افزود:با توجه به اینکه تصویب قانون جوانی جمعیت و تعالی خانواده در مجلس یازدهم رخ داد، یکی از بهترین قوانین جمهوری اسلامی ایران در طول تاریخ خواهد بود.

وی گفت : قانون جوانی جمعیت اولین قانون و تنها قانون جامع جمعیتی در کشور است که به سمت شکوفایی و پویایی و جمعیت حرکت می کند و یک برنامه مدون جمعیتی را تدوین می کند آینده خوب جمعیتی را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه ارتقاء سلامت مادر و کودک از جمله مواردی است که در این طرح پیش بینی شده است ، افزود: پوشش بیمه ای برای مادران و بچه ها کمتر از پنج سال از حمله برنامه های که در این طرح در نظر گرفته شده است.

محمد بیگی ادامه داد: همچنین در حوزه بهداشت افزایش تربیت متخصصان حوزه سلامت، باروری و درمان ناباروری و فوق تخصص های ناباروری و افزایش تعداد مراکز زایمان طبیعی در این قانون دیده شده است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بحث کرونا کمیسیون بهداشت و درمان کارنامه خوبی را ارائه داده است افزود: ایران جزو کشورهای که از شیوع کرونا تا کنون مدیریت خوبی داشته است، هرچند برخی از اتفاقات بر خلاف خواست ما بوده و نقد جدی به مدیریت ستاد ملی کرونا داریم اما در مجموعه فضای همدلی ،وحدت و حمایتی کامل در مجلس از مدافعان سلامت وجود دارد.

محمد بیگی افزود: قزوین در بحث تجهیزات مقابله با کرونا چه مواد مصرفی ، ضد عفونی کننده و چه وسایل حفاظتی و فیزیکی رتبه اول را در این زمینه کسب کرده است و نمایندگان مجلس نیز همواره این کارها را پشتیبانی کردند.

وی با بیان اینکه اولویت ما در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس حمایت از تولید داخلی واکسن کرونا است، شرح داد در تولید داروهای ضد کرونا نیز در استان قزوین و کشور اتفاقات خوبی افتاده و ایران جزو کشورهای فناور در حوزه تولید داروهای ضد کرونا قرار گرفته است

نشان دهنده حمایت نمایندگان مجلس است.

این نماینده مجلس افزود: کمیته غذا و دارو بسیار فعال است و چهار شرکت تولید کننده واکسن در این مدت 9 ماهه بازدید به عمل آمده است و دیدار و گفت و گو با دانشمندان تولید کننده واکسن از ستاد فرمان امام تا واکسن سازی زاری و صنایع دفاعی و ... اجرا شده و محققان مسائل و مسائل خود را در مجلس مطرح کردند .

محمد بیگی تاکید کرد: همچنین برای حمایت از شرکت های تولید کننده واکسن در بودجه سالانه بودجه ویژه ای تصویب شد و امیدواریم در خرداد ماه سالجاری شاهد نتایج درخشان در بحث تولید داخلی واکسن کرونا و تولید انبوه آن باشیم .

وی خاطر نشان کرد: همچنین در حوزه دانشگاه علوم پزشکی قزوین تا آنجا که توانستیم کمیسیون بهداشت مجلس با همراهی همه نمایندگان استان و مسوولان مجنمع نمایندگان استان در تجهیزات پزشکی از بین 65 دانشگاه که رتبه 26 را داشت به رتبه ششم برسانیم و

شاید تجهیزاتی که در 9 ماهه گذشته وارد استان شد در حوزه ای سی یو و سی سی یو ، وسایل آزمایشگاهی و تشخیصی پزشکی دستگاه های دیالیز و اکسیژن ساز و مانتورینک بی نظیر بوده اس و هیچ دوره در حوزه بهداشتی اینقدر تجهیزات پزشکی وارد استان نشده بوده است .

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران طرح جوانی جمعیت و تعالی خانواده مهمترین اقدام مجلس یازدهم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران طرح جوانی جمعیت و تعالی خانواده مهمترین اقدام مجلس یازدهم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید