استفاده از ماسک در اماکن عمومی الزامی شد

به گزارش وبلاگ کرمی، استاندار مرکزی گفت: با توجه به افزایش آمار مبتلایان کرونا در روزهای اخیر بر اساس تصمیم ستاد مقابله با کرونا استفاده از ماسک در اماکن عمومی و ادارات این استان از ابتدای تیرماه الزامی است.

استفاده از ماسک در اماکن عمومی الزامی شد

به گزارش وبلاگ کرمی به نقل از ایرنا، سیدعلی آقازاده شنبه 31 خرداد در نشست قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی، اضافه نمود: استفاده از ماسک شیوه موثر بازدارنده از کرونا است و می طلبد که از روز اول تیرماه این عادت رفتاری در تمامی اماکن عمومی و نهادهای اجرایی با حساسیت اعمال گردد و احتیاج است مسئولان نیز بر حسن آن نظارت جدی داشته باشند.

وی ادامه داد: فرمانداران و ستاد پدافند زیستی شهرستان های استان مرکزی راهبران تصمیم های مقابله ای با کرونا هستند و هر گونه سوء رفتار را باید جوابگو باشند.

استاندار مرکزی از کاهش 20 درصدی تردد خودروهای سبک در مدت سه ماه گذشته در جاده های استان مرکزی خبرداد و گفت: در مدت 2 هفته گذشته تعداد تردد خودرو در جاده های استان 13 درصد افزایش یافته که باید با رعایت فاصله اجتماعی از شیوع ویروس کرونا در استان جلوگیری گردد.

آقازاده رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل بهداشتی در دفاتر پیشخوان، پلیس +10، تمامی دستگاه های اجرایی و دادگاه های این استان را از جمله راهکارهای مهم در مقابله با شیوع ویروس کرونا بیان کرد و اضافه نمود: بر اساس مصوبات قرارگاه پدافند زیستی مقرر شد فعالیت تالارهای پذیرایی استان با 50 درصد ظرفیت انجام گردد که این مهم در بعضی از تالارها رعایت نشده و باید زمینه اجرای این مصوبه در استان فراهم گردد.

وی از افزایش پنج برابری شمار مبتلایان و افراد بستری بیماری کرونا در 2 هفته گذشته در استان مرکزی خبرداد و گفت: 50 نفر در مدت 10 روز گذشته به صورت متوسط در این استان به بیماری کووید 19 مبتلا شده اند که نسبت به ماه گذشته فرایند ابتلا به این بیماری افزایش بوده است.

استاندار مرکزی ادامه داد: با توجه به ابتلای این افراد به کرونا در استان مرکزی، شرایط استان نسبت به سایر استان ها بهتر بوده است و در صورت عدم رعایت فاصله اجتماعی در اماکن عمومی، خیابان ها و ادارات پیش بینی می گردد فرایند ابتلا به این بیماری در استان افزایش یابد.

  • ابتلا به کرونا همچنان فرایند افزایشی دارد

قازاده با یادآوری کاهش ضدعفونی معابر شهری در سطح شهرستان های استان مرکزی از جمله اراک گفت: ضدعفونی تاسیسات شهری، اتوبوس ها و خودروهای عمومی که از بهمن ماه سال گذشته شروع شد باید همانند گذشته اجرا شده و فرمانداران باید در این زمینه نظارت کافی داشته باشند.

وی گفت: مسافرگیری بیش از سه نفر در تاکسی های داخل شهری برای مقابله با بیماری کووید 19 در استان مرکزی ممنوع است و باید ضمن رعایت فاصله اجتماعی باید در اتوبوس ها از ماسک استفاده گردد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این نشست با یادآوری استفاده 50 درصدی از ظرفیت تالارها بر اساس مصوبه قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی گفت: برای مقابله با بیمار کووید 19 در استان ظرفیت استفاده از شهربازی های سرپروشیده نیز باید به 50 درصد کاهش یابد.دکترمحمد جمالیان اضافه نمود: اکنون حضور مردم در پارک ها و فضای سبز شهری در شهرستان های استان مرکزی افزایش یافته و با وجود ممنوعیت استفاده از قلیان، در این مکان ها از قلیان استفاده می گردد.

وی با یادآوری عدم رعایت فاصله اجتماعی در مراکز تعویض پلاک در شهرستان های استان مرکزی ادامه داد: احتیاج است با انجام برنامه ریزی مناسب زمینه رعایت فاصله اجتماعی در این اماکن فراهم گردد.

فرماندار شهرستان اراک نیز در این نشست گفت: با توجه به همکاری دهیاران و بخشداران، اکنون مسئله ای در زمینه رعایت فاصله اجتماعی در این مناطق وجود نداشته و در مرکز شهرستان به دلیل عدم رعایت توده مردم نگرانی هایی وجود دارد.

حسین بختیاری اضافه نمود: اکنون در مرکز شهر اراک استفاده از ماسک در اماکن عمومی و شطح خیابان ها بسیار پایین است و در پارک ها نیز استفاده از قلیان وجود دارد.

وی ادامه داد: رعایت نشدن فاصله اجتماعی در اتوبوس های داخل و خارج از شهری، کم توجهی در استفاده از فراکارت در اتوبوس های داخل شهری و استفاده از پول در خودروهای عمومی از جمله مسائل شهرستان اراک برای مقابله با ویروس کرونا است.

بختیاری گفت: بر اساس مصوبه قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی استفاده از ماسک در ادارات الزامی بوده و اکنون این مصوبه در 80 درصد ادارات استانی وشهرستانی رعایت نمی گردد.

شهردار کلانشهر اراک نیز در این نشست گفت: یک هزار و 160 دستگاه اتوبوس در این شهر وجود دارد که ضدعفونی این اتوبوس ها به صورت روزانه و پس از اتمام فعالیت آن ها انجام می گردد.

محمد کریم شفیعی اضافه نمود: 40 میلیارد ریال اعتبار برای ضدعفونی معابر شهری کلانشهر اراک از محل منابع داخلی شهرداری این کلانشهر هزینه شده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "استفاده از ماسک در اماکن عمومی الزامی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از ماسک در اماکن عمومی الزامی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید