9 روش براى داشتن یک اصلاح تمیز

به گزارش وبلاگ کرمی، اگر توانستید موهاى خود را در زیر پوست ببینید، از کمپرس گرم و مرطوب به مدت چند دقیقه براى نرم کردن پوست بهره ببرید. سپس یک سوزن یا موچین را استریل کنید و مو را بچینید. از الکل یا آب اکسیژنه براى ضد عفونى کردن محل بهره ببرید.

9 روش براى داشتن یک اصلاح تمیز

9 روش براى داشتن یک اصلاح تمیز

مترجمان* :

دکتر حسن کریمی یزدی

دکتر پدرام مصطفایی

مویى که نوک آن در پوست فرو رفته

از مو چین بهره ببرید.

اگر توانستید موهاى خود را در زیر پوست ببینید، از کمپرس گرم و مرطوب به مدت چند دقیقه براى نرم کردن پوست بهره ببرید. سپس یک سوزن یا موچین را استریل کنید و مو را بچینید. از الکل یا آب اکسیژنه براى ضد عفونى کردن محل بهره ببرید.

مو را به سطح بیاورید.

اگر نمى توانید موى نهفته را ببینید، دنبال چیدن آن نروید، زیرا ممکن است اصلا موى نهفته نباشد. در عوض از کمپرس بهره ببرید تا مو کم کم به سطح بیاید. سپس از موچین یا سوزن استریل استفاده و محل را ضد عفونى کنید.

به فکر ریش گذاشتن باشید.

هر چه موهاى شما فرتر باشد، احتمال داشتن موى نهفته بیشتر است. اگر مشکل شما خیلى جدى است مجبور هستید که ریش بگذارید، این یک راه چاره عاقلانه است.

ریش خود را نرم کنید.

آماده کردن درست ریش هاى تان قبل از اصلاح به شما براى جلوگیرى از موى نهفته یاری زیادى مى کند. صورت تان را کاملا با آب و صابون به مدت 2 دقیقه بشویید. این کار باعث نرم شدن موها مى شود. کاملا آب بکشید. از ژل یا خمیر ریش بهره ببرید و بگذارید براى نرمى بیشتر 2 دقیقه بر روى صورت تان باقى بماند.

در پشت سایه تان پنهان شوید.

دکتر باسلر مى گوید: ریش تان را از ته نزنید، استفاده از ریش تراش برقى بسیار بهتر است.

از ژیلت هاى دو تیغه استفاده نکنید.

ممکن است نخواهید که از ریش تراش هاى برقى بهره ببرید ولى استفاده از ژیلت هاى دو تیغه مشکل را دو برابر مى کند؛ اولین تیغه مو را مى برد و تیز مى کند و دومین تیغه برش را در زیر پوست انجام مى دهد و نتیجه اینکه موى تیز شده به اطراف فر خورده و به داخل پوست برمى شود.

ریش ها را در جهت رویش آن بزنید نه در جهت مخالف آن اصلاح از دو جهت انجام دهید: موى روى صورت را به طرف پایین و روى گردن را به طرف بالا)براى جلوگیرى از صدمه زدن(؛ در جهات مختلف و یا جلو و عقب اصلاح نکنید. این روش اصلاح در عرض چند ماه باعث رویش مستقیم و صاف ریش مى شود.

مراقبت هاى بعد از اصلاح را رعایت کنید.

بعد از اصلاح یک حوله مرطوب را براى چند دقیقه روى صورت بگذارید. این کار باعث نرم شدن ریش شده و از نفوذ دوباره آن به داخل پوست جلوگیرى مى کند.

جلوى عفونت را بگیرید.

اگر على رغم کوشش هاى تان، یک مو داخل پوست فرو رفت، آن مو مى تواند مقدارى باکترى را با خود ببرد. شما مى توانید جلوى باکترى ها را بگیرید. محلول 10 %بنزیل پراکساید داراى اثرات آنتى بیوتیکى است و احتمالا بعد از اصلاح مى تواند یاری کننده باشد.

منبع : دایرة المعارف پزشک خانواده ،گروه مولفان انستیتوسلامتی آمریکا

پی نوشت ها:

* انتشارات سپهر اندیشه - 1387

منبع: راسخون

به "9 روش براى داشتن یک اصلاح تمیز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 روش براى داشتن یک اصلاح تمیز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید