خسارت هایی که نادیده گرفته می شوند...

به گزارش وبلاگ کرمی، با وجود گسترش آسیب های ناشی از سیل در جنوب غربی کشور، هنوز هیچ برآورد مشخصی از میزان خسارت واردشده به فراوری صنایع دستی اعلام نشده است؛ اگرچه تجربه های گذشته نشان می دهد که برآورد میزان خسارت واردشده به حوزه صنایع دستی صرفاً در بخش فراوری ارزیابی می گردد و بحث تامین مواد اولیه، آن هم برای هنرمندانی که اغلب در خانه هایشان کار می نمایند، نادیده گرفته می گردد.

خسارت هایی که نادیده گرفته می شوند...

به گزارش وبلاگ کرمی، بیش از 10 روز است که استان سیستان و بلوچستان و مردمش با سیل و آسیب های ناشی از آن دست به گریبان هستند و در این میان آن دسته از زنان و مردانی که به نوعی معیشتشان با دچار آسیب شده است، بیش از سایرین با مشکل روبرو اند.

سیستان و بلوچستان از جمله استان هایی است که بسیاری از زنان روستانشین آن به واسطه فراوری صنایع دستی و هنرهای سنتی امرار معاش می نمایند و آسیب های وارد شده نه تنها زندگی بلکه شرایط شغلی آنها را با مشکل روبرو نموده است.

در این میان این نکته را نیز در نظر داشت که آسیب های وارد شده به حوزه صنایع دستی فقط در این مقوله خلاصه نمی گردد و از بین رفتن دام ها و گیاهان، لای روبی بعضی مناظق که خاکشان برای سفال گری کاربرد دارد و ... باعث می گردد تا این هنرمندان و صنعت گران در تامین مواد اولیه نیز دچار مشکل شوند؛ موضوعی که اغلب از چشم مسئولین پنهان می ماند و اغلب هم در برآورد میزان خسارت های واردشده، در نظر گرفته نمی گردد.

محمد بهروز عیسی زهی - معاون صنایع دستی سیستان و بلوچستان - در گفت وگویی با وبلاگ کرمی اعلام نموده است که هنوز میزان خسارت های وارد شده به حوزه صنایع دستی برآورد نشده است؛ اما یکی از دلایل اصلی این موضوع این است که بخش اعظمی از فراورینمایندگان در خانه هایشان فعالیت دارند و به همین خاطر هم نمی توان به برآورد دقیقی رسید.

او همچنین اظهار کرد که تا به امروز اینچنین اعلام شده است که حداقل بین 300 تا 500 خانه ای که در آنها صنایع دستی فراوری می شده، دچار آسیب شده است. البته آمارهای دقیق تر متعاقبا اعلام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "خسارت هایی که نادیده گرفته می شوند..." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خسارت هایی که نادیده گرفته می شوند..."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید