خبرنگاران سگ های تلف شده در لرستان مبتلا به کرونا نبودند

به گزارش وبلاگ کرمی، خرم آباد - خبرنگاران - مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: نمونه برداری سه قلاده سگ تلف شده در یک روستای کوهدشت به آزمایشگاه ارسال شد و بر اساس جواب نهایی این حیوانات به کرونا مبتلا نبوده اند.

خبرنگاران سگ های تلف شده در لرستان مبتلا به کرونا نبودند

زینب محمدخانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ کرمی اعلام کرد: در روستای شورآبه بهرام بیگ در بخش کوهنانی شهرستان کوهدشت سه قلاده سگ سه روز پیش تلف شدند که به منظور آرامش روانی مردم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان از این حیوانات نمونه برداری انجام شد.

وی با بیان اینکه حساسیت در این موضوع به دنبال اعلام خبر ابتلای 2 قلاده سگ در هنگ کنگ به بیماری کرونا ایجاد شده که این حیوانات به وسیله صاحب آلوده به کرونا مبتلا شدند گفت: بر اساس دانش کنونی امکان انتقال کرونا از دام به دام و یا از دام به انسان وجود ندارد.

محمدخانی ادامه داد: تا به امروز علایم حاد ابتلا به ویروس کرونا در حیوانات مشاهده نشده اما به جهت آرامش و احساس امنیت مردم استان نمونه برداری سگ های تلف شده در استان در دست آنالیز است و به زودی نتایج این آزمایش تعیین خواهد شد.

وی مطرح نمود: جای هیچگونه دلواپسی در راستای انتقال بیماری کرونا از حیوان به انسان وجود ندارد و اداره کل دامپزشکی در روستای مذکور تا شعاع 10 تا 12 روستای اطراف را ضدعفونی و گندزدایی نموده و مراتب کاملا تحت کنترل است.

مدیرکل دامپزشکی لرستان با بیان اینکه هر ساله در فصل بهار بیماری ویروسی گوشتخواران با علایم تب، ضعف بدنی و تلفات در بین حیوانات شایع می گردد گفت: هیچگونه نگرانی در مورد انتقال این بیماری از دام به انسان وجود ندارد.

وی گفت: همچنین تلفات چند راس دام در رومشکان گزارش شده که پس از آنالیز توسط کارشناسان و مراجعه به صاحب دام ها تعیین شد که تلفات به دلیل مسومیت غذایی بوده و هیچ ارتباطی به ویروس کرونا نداشت.

محمدخانی تاکید نمود: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی لرستان نمونه برداری این حیوانات تلف شده انجام شد و خوشبختانه آنها مبتلا به کرونا نبودند.

اکنون 566 بیمار مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده است که از این مجموع متاسفانه 37 نفر فوت شدند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران سگ های تلف شده در لرستان مبتلا به کرونا نبودند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سگ های تلف شده در لرستان مبتلا به کرونا نبودند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید