تولید داروی موثر در درمان آسم بچه ها به همت محققان دانشگاه علوم پزشکی مشهد

به گزارش وبلاگ کرمی، محققان دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیروز به تهیه و تولید داروی موثر در درمان آسم بچه ها بر پایه گیاهی شدند.

تولید داروی موثر در درمان آسم بچه ها به همت محققان دانشگاه علوم پزشکی مشهد

به گزارش از، حمید آهنچیان دانشیار آلرژی و ایمونولوژی بچه ها دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت :داروی درمان آسم بچه ها که به شکل شربت و با نام تجاری z- cough تولید شده و به ثبت اختراع هم رسیده است از موثرترین دارو های گیاهی در درمان سرفه بیماران آسماتیک به تعداد می رود.

او با اشاره به اینکه شربت گیاهی z- cough اثرات مثبتی برای بیماران آسم دارد، اضافه کرد: با توجه به اثرات مثبتی که برخی بیماران آسماتیک از دارو های گیاهی می گرفتند یک ارزیابی جامع در مورد دارو های گیاهی در آسم انجام شد.

رئیس بخش آلرژی بچه ها بیمارستان اکبرمشهد ادامه داد: در فرایند تهیه و تولید این دارو، تمام منابع طب سنتی ایران شامل قانون ابن سینا و ذخیره خوارزمشاهی و... در مورد بیماری آسم (ربو) بررسی شد و مقالات مربوط به طب گیاهی چینی و سایر کشور ها هم مورد بررسی قرار گرفت؛ نسخه های مربوط به اطباءگیاهی قدیمی مشهد و دارو هایی که به بچه ها مبتلا به آسم تجویز شده بود که بیش از 17 نوع گیاه مختلف است و برای تولید این دارو مورد ارزیابی قرار گرفت.

آهنچیان با بیان اینکه با راهنمایی اساتید این رشته از بین این منابع علمی موثرترین ها انتخاب شد و در یک کارآزمایی بالینی با کنترل دارونما به بچه ها آسماتیک پس از سرماخوردگی تجویز شد، اعلام نمود: این کارآزمایی پایان نامه تخصصی بچه ها دکتر اسما جاوید بود که به خوبی این طرح را به پایان رساند.

او شرح داد: با توجه به اثرات سودمند در کاهش سرفه ها شربت گیاهی ضد سرفه Z-cough، ثبت اختراع شده و پس از اخذ مجوز های لازم به همت آقای دکتر عباس زجاجی که داروساز در زمینه دارو های گیاهی هستند فرموله و تولید شد؛ این شربت خصوصا برای بچه ها آسماتیک و سرفه های بدنبال سرماخوردگی های ویروسی موثر است.

دانشیار آلرژی و ایمونولوژی بچه ها دانشگاه علوم پزشکی مشهد تأکید کرد: در مورد سرفه های پس از کرونا مطالعه ای انجام نشده، ولی می تواند جهت مطالعات آینده کاندیدای مناسبی باشد. این دارو در حال حاضر در بخش دارو های گیاهی داروخانه بیمارستان امام رضا در دسترس عموم واقع شده است و برای رنج سنی بالای 4 سال مورد استفاده قرار می گیرد.

آهنچیان اظهار کرد: این شربت گیاهان دارویی با دز خیلی پایین به علاوه عسل برای بچه ها مفید است و تا به امروز هیچ عارضه ای برای این دارو ثبت نشده است.

/م.م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تولید داروی موثر در درمان آسم بچه ها به همت محققان دانشگاه علوم پزشکی مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید داروی موثر در درمان آسم بچه ها به همت محققان دانشگاه علوم پزشکی مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید