کوشش پامپئو برای منطقی جلوه دادن خروج آمریکا از برجام

به گزارش وبلاگ کرمی، وزیر خارجه آمریکا امروز یکشنبه در بیانیه ای به مناسبت خروج کشورش از برجام کوشش کرد تصمیم رئیس جمهور آمریکا را منطقی جلوه دهد.

کوشش پامپئو برای منطقی جلوه دادن خروج آمریکا از برجام

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ کرمی، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در حساب کاربری خود در توئیتر بیانیه ای به مناسبت سالگرد خروج دولت دونالد ترامپ از توافق هسته ای برجام منتشر کرد.

پامپئو نوشت: دو سال پیش، دونالد ترامپ (رئیس جمهور آمریکا) تصمیم جسورانه خود را برای محافظت از جهان در برابر خشونت و تهدیدهای هسته ای با خروج از توافق هسته ای ایران گفت. اکنون، نسبت به حالتی که ما در برجام باقی می ماندیم آمریکایی ها ایمن ترند و خاورمیانه آرام تر است.

مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا پیش از این در واکنش به بعضی گزارش ها درباره احتمال بازگشت آمریکا به برجام که با اظهارات طعنه آمیز محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران علیه وزیر خارجه و رئیس جمهور آمریکا همراه شد، ادعا کرد که دولت متبوعش به هیچ وجه قصد بازگشت به برجام ندارد.

مایک پامپئو 10 روز پیش در مصاحبه ای با خبرنگار شبکه خبری فاکس نیوز ضمن رد کردن احتمال بازگشت کشورش به برجام مدعی شد: بحث بازگشت به برجام مطرح نیست و ما هرگز قصد انجام چنین کاری نداریم. آن توافق یک فاجعه بود. هدف ما بازگشت به برجام نیست و این کاری نیست که ما به دنبال انجامش باشیم.

وی اضافه نمود: ما قصد داریم از ابزارهای خود در سازمان ملل متحد استفاده کنیم؛ از ابزارهایی که در دسترس ماست و از قطعنامه هایی که به تصویب شورای امنیت سازمان ملل رسیده اند تا تضمین نمایند که فروش سلاح به ایران اتفاق نخواهد افتاد.

قبل از آن نیویورک تایمز گزارش داد که مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا میخواهد با استفاده از یکی از بندهای توافق هسته ای برجام، تحریم های تسلیحاتی علیه ایران را تمدید و یا شورای امنیت سازمان ملل متحد را به اعمال تحریم هایی دیگر علیه ایران وادار کند.

روزنامه نیویورک تایمز نوشته طرح وزیر امور خارجه آمریکا بر کوشش برای پیشبرد یک استدلال حقوقی مبنی بر اینکه آمریکا علی رغم خروج از برجام همچنان یکی از طرف های مشارکت نماینده در این توافق چندجانبه است، پایدار است.

متعاقباً محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پیامی توئیتری درباره افشاگری نیویورک تایمز نوشت: دو سال قبل مایک پامپئو و رئیس او گفتند مشارکت آمریکا در برجام را متوقف می نمایند با این آرزو که فشار حداکثری آنها ایران را به زانو درآورد. با توجه به شکست مفتضحانه این سیاست حالا او می خواهد در برجام مشارکت کند.

ظریف در ادامه خطاب به پامپئو تأکید کرد: رؤیاپردازی را متوقف کنید: ملت ایران همواره خود درباره سرنوشت خود تصمیم می گیرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "کوشش پامپئو برای منطقی جلوه دادن خروج آمریکا از برجام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش پامپئو برای منطقی جلوه دادن خروج آمریکا از برجام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید