تاکید دوباره آمریکا بر لزوم مشارکت تایوان در عرصه جهانی

به گزارش وبلاگ کرمی، یک دیپلمات ارشد آمریکایی در نشستی با وزیر خارجه تایوان که در آن معاون سفیر آمریکا در سازمان ملل هم حضور داشت، گفت ایالات متحده به توسعه توسعه فضای تایوان برای مشارکت بین المللی متعهد است.

تاکید دوباره آمریکا بر لزوم مشارکت تایوان در عرصه جهانی

به نقل از خبرگزاری رویترز، چین که تایوان را بخشی از اراضی خود می داند، این جزیره خودگردان را از مشارکت در بیشتر نهادهای جهانی مثل سازمان ملل منع نموده است و تاکید دارد تایوان از استان های چین است و به دسترسی های یک کشور نیازی ندارد.

جرمی کورنفورث، معاون سفارت دوفاکتو آمریکا در انستیتوی آمریکایی در تایوان (AIT) که چهارشنبه در یک جلسه مجازی درباره اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد صحبت کرد، گفت که تایوان با فناوری پیشرفته خود متعهد به استفاده از این توان تکنولوژیکی برای منافع عمومی است.

کورنفورث گفت که تایوان از مشارکت معنادار در نهادهایی از جمله مجمع جهانی بهداشت منع شده است، اما گفت که این رویداد نشان می دهد که چگونه تایوان از توان تکنولوژیکی خود برای یاری به جامعه بین المللی در حل چالش های مشترک استفاده می نماید.

او اضافه نمود: ایالات متحده به توسعه فضای بین المللی تایوان متعهد است.

بعلاوه جفری پریسکات، معاون سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد اظهارات مشابهی مطرح نمود اما به جزئیات اشاره نداشت.

جوزف وو، وزیر امور خارجه تایوان در همان نشست گفت که تایوان یکی از اعضای ضروری جامعه بین المللی است. او تاکید نمود: اکنون زمان آن فرا رسیده است که سازمان ملل متحد برای برطرف محرومیت نادرست تایوان از سیستم سازمان ملل متحد اقدامی انجام دهد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "تاکید دوباره آمریکا بر لزوم مشارکت تایوان در عرصه جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید دوباره آمریکا بر لزوم مشارکت تایوان در عرصه جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید