اختلافات دموکرات ها و جمهوری خواستار بر سر مدرن سازی تسلیحات اتمی

به گزارش وبلاگ کرمی به نقل از هیل، نمایندگان حزب دموکرات در کنگره آمریکا لوایحی برای تعدیل برنامه های پرهزینه مدرن سازی هسته ای این کشور ارائه نموده و همچنین در نامه هایی خطاب به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا خواهان حمایت او از خواسته خود شده اند.

اختلافات دموکرات ها و جمهوری خواستار بر سر مدرن سازی تسلیحات اتمی

اما جمهوری خواهان هم با ارسال نامه هایی و درخواست از بایدن برای حفظ این برنامه ها که عمدتاً از دولت اوباما نشات گرفته است، به مقابله می پردازند.

در همین رابطه جمهوریخواهان رایزنی هایی را با مقامات پنتاگون شروع نموده اند.

بر اساس این گزارش، در شرایطی که دولت بایدن برای ارائه اولین بودجه نظامی خود در فصل بهار آماده می گردد این اختلافات بر سر مدرن سازی هسته ای از نبرد بزرگتری حکایت دارد.

انتظار می رود دولت آمریکا بودجه این بخش را ثابت نگه دارد.

در شرایطی که دولت بایدن زمان اندکی برای ارائه اولین بودجه نظامی خود در اختیار دارد، بسیاری از گزارش ها حاکی از آن است که کاتلین هیکس، معاون وزیر دفاع آمریکا ماه فوریه در یادداشتی خواهان آنالیز برنامه هایی به ویژه کلاهک های هسته ای با قدرت انفجاری پایین و کنترل و فرماندهی هسته ای شده است.

به نوشته هیل، دولت ترامپ در ساخت و استقرار یک کلاهک هسته ای با قدرت انفجاری پایین و مناسب برای زیردریایی موسوم به کلاهک W76-2 نقش داشت و دموکرات ها استدلال می کردند که این ریسک جنگ هسته ای را به وسیله کاهش بالقوه آستانه تحمل آمریکا برای استفاده از تسلیحات هسته ای به دنبال دارد.

دموکرات ها همچنین درباره هزینه برنامه های مدرن سازی هسته ای که در دولت باراک اوباما شروع شد، به ویژه جایگزین موشک بالستیک قاره پیما موسوم به بازدارندگی استراتژیک زمینی (GBSD) که به کلاهک هسته ای مسلح می گردد، ابراز نگرانی نموده اند. هزینه کلی این برنامه های مدرن سازی که همچنین شامل بمب افکن جدید بی -21 و زیردریایی جدید کلاس کلمبیا مسلح به موشک بالستیک می گردد، احتمالاً به 1.7 تریلیون دلار ظرف 30 سال برسد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "اختلافات دموکرات ها و جمهوری خواستار بر سر مدرن سازی تسلیحات اتمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختلافات دموکرات ها و جمهوری خواستار بر سر مدرن سازی تسلیحات اتمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید