کشنده های محبوب بازار ایران

به گزارش وبلاگ کرمی، کشنده همان خودرویی است که قدرت و توانایی لازم را برای یدک کشیدن بارهای سنگین دارد. در واقع کشنده به قسمت بار (تریلر) متصل می گردد و برخلاف کامیون، با قسمت بار جدا و مستقل است. کشنده ها فراوری می شوند تا بارهای سنگین جاده ای را جابه جا نمایند. برای بارهایی که سنگین تر از ظرفیت یک کامیون باشد، باید از کشنده استفاده گردد.

کشنده های محبوب بازار ایران

شرکت های زیادی در زمینه فراوری کشنده در جهان فعالیت دارند، که محبوب ترین و معروف ترین آن ها برندهایی همانند ولوو و اسکانیا از کشور سوئد، مرسدس بنز و مان از کشور آلمان و داف از کشور هلند است. خوشبختانه این برندها در بازار ایران نیز حضور دارند و مشتریان زیادی را جذب می نمایند. طبق آگهی های کشنده باما، محصولات فراورینمایندگان چینی و داخلی نیز مورد توجه مشتریان قرار گرفته و آن ها هم بازار مناسبی دارند. در واقع شرکت های فراورینماینده داخلی، شریک چینی برای خود انتخاب نموده و محصولات آن شرکت را در خطوط فراوری خود مونتاژ می نمایند. بخش ماشین سنگین باما نشان می دهد که بهترین برندهای چینی در ایران چنگ لاگ، فاو و ... هستند. در ادامه، کشنده های محبوب بازار ایران را آنالیز می کنیم.

ولوو FH500

این کشنده محبوب در سال 2012 عرضه شد و سایپا دیزل آن را به بازار کشور آورد. این خودرو اکنون یکی از پرفروش ترین کشنده های بازار محسوب می گردد. نیروی مورد احتیاج آن به وسیله موتور شش سیلندر با حجم 12.9 لیتری یورو 4 تامین می گردد و 500 اسب بخار قدرت و 2600 نیوتن متر گشتاور فراوری می نماید. نیروی فراوری شده به وسیله گیربکس B9R از سری I-Shift به چرخ های ولوو FH500 منتقل می گردد. این گیربکس 12 دنده رو به جلو و 4 دنده عقب دارد. سایپا دیزل این کشنده سوئدی را در کارخانه اش مونتاژ می نماید. پیشرانه ولوو FH500 قدرتمندترین موتوری است که تا به امروز روی محصولات مونتاژی قرار گرفته.

اگر بخواهیم ویژگی های ولوو FH500 را نام ببریم، باید به GPS، کروز کنترل، فشارسنج روغن، دکمه استارت موتور خارج از کابین، خفه کن اگزوز، فن الکتریکی، تهویه مطبوع کابین، سیستم گرمکن آینه ها، نمایشگر 7 اینچی برای اطلاعات، سیستم ضد واژگونی، قفل مرکزی، بادگیر سقف و جانبی، سیستم اتوماتیک تنظیم سرعت، جک 20 تن، بخاری درجا و ... اشاره کنیم.

کابین ولوو FH500 برای راننده و سرنشین بسیار راحت است و دید وسیعی را در اختیارشان قرار می دهد.

فاو J6

فاو جی 6 کشنده چینی قدرتمندی است که به وسیله سیبا موتور، زیرمجموعه بهمن موتور، عرضه می گردد. فاو جی 6 هم به صورت تک محور و هم به صورت جفت محور در دسترس است. ظرفیت این کشنده تا 42 تن است.

موتور 6 سیلندر توربوشارژ آن، می تواند 420 اسب بخار قدرت و 1900 نیوتن متر گشتاور فراوری کند. گیربکس دستی این کشنده ساخت شرکت ZF آلمان است. سیستم تعلیق فاو جی 6 در بخش جلو از نوع فنر پارابولیک با میل موجگیر و یاری فنر است. سیستم تعلیق عقب آن نیز فنر تخت فولادی با بازوی V شکل است. ترمزهای این کشنده نیز ساخت برند وبکو است.

ویژگی های این کشنده چینی عبارتند از تاخوگراف، عایق صوتی و حرارتی کابین، دو تخت خواب، بخاری درجا ساخت آلمان، کروز کنترل، قفل مرکزی، شیشه برقی، آیینه های برقی، نمایشگر دیجیتالی برای اطلاعات خودرو، صندلی تمام بادی راننده، تعلیق نرم و ... .

اسکانیا R560

کشنده های سری R اسکانیا، با قدرت های مختلفی فراوری شده اند و پیشرانه های 6 و یا 8 سیلندری دارند. اسکانیا با شرکت ماموت دیزل همکاری نموده و محصولاتش در ایران عرضه شد. توجه داشته باشید که اسکانیا آر 560 به صورت وارداتی در بازار موجود است و هیچ گاه در ماموت دیزل مونتاژ نشد. اما نسخه 500 آن مونتاژ شده است. موتور هشت سیلندر 16 لیتری آن قادر است 553 اسب بخار قدرت و 2700 نیوتن متر گشتاور فراوری کند و استاندارد آلایندگی یورو 5 و توربوشارژ دارد. بنابراین با یک کشنده پرقدرت و کاربردی رو به رو هستیم. نیروی فراوریشده به وسیله گیربکس 12 دنده به چرخ های آر 560 منتقل می گردد.

سیستم تعلیق اسکانیا آر 560 بادی است و سواری نرم و راحتی را ارائه می دهد. تجهیزات این کشنده وارداتی شامل ترمز اضطراری، بخاری درجا، یخچال و فریزر، دریچه سقف، میز غذاخوری سرنشین، قفل دیفرانسیل، تهویه مطبوع اتوماتیک، قطع کن باتری از داخل کابین، بوق بادی، نمایشگر 5.5 اینچی، گرمکن صندلی راننده و سرنشین، پیش گرمکن گازوئیل، روکش چرم صندلی ها، آینه های جانبی با گرمکن و تنظیم برقی، ترمز تپه و ... است.

منبع: فرارو

به "کشنده های محبوب بازار ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشنده های محبوب بازار ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید