پنچ شنبه ها در سراسر ایران تعطیل می گردد

به گزارش وبلاگ کرمی، خبرنگاران: با تصمیم مجلس تعطیلی پنج شنبه ها در سراسر کشور به اجرا گذاشته می گردد تا در مصرف برق صرفه جویی گردد.

پنچ شنبه ها در سراسر ایران تعطیل می گردد

به گزارش وبلاگ کرمی، مجتبی توانگر نماینده مجلس و عضو کمیسیون مالی درباره نتایج نشست وزیر نیرو با اعضای کمیسیون انرژی توئیت زد.او در توئیت خود درباره بعضی تصمیم ها و پیشنهاد نوشته است. رشته توئیت این نماینده مجلس نشان می دهد در مجموع در جلسه امروز 9 تصمیم اتخاذ شده که بعضی از آنها اجرایی می گردد و بعضی از آنها هم از سوی دولت آنالیز خواهد شد.

به نوشته توانگر، در این جلسه وزیر نیرو و معاونان وی در کمیسیون انرژی ⁧‫مجلس‬⁩، حاضر شدند تصمیم گیری شد وزارتخانه هایی که دارای نیروگاه هایی هستند باید در اختیار وزارت نیرو قرار گیرند.

علاوه بر این در جلسه امروز مقرر شد؛تولیدات بخش خصوصی در حوزه انرژی های ⁧‫تجدیدپذیر‬⁩ به مدار وارد گردد. تمامی وزارتخانه ها، دستگاه ها، ادارات، سازمان ها، نیروهای مسلح از ژنراتورها و دیزل های خودشان استفاده نمایند.

توانگر در ادامه توئیت نوشته است:کمیته ای مشترک از استانداران، سازمان برنامه و بودجه وادارات برق تشکیل گردد و نسبت به خرید دیزل وژنراتور اقدام کند تا مشکل تامین آب برای چاه های عمیق و تامین آب شرب حل گردد. باید اولویت با مصرف داخلی باشد و احیانا اگر بتوانیم واردات هم تسریع گردد.

توانگر در توئیت خود پیشنهادها را هم مطرح نموده است؛ بعضی از استان های جنوبی کشور بطور متوالی در چند هفته حتما تعطیلی داشته باشند و دولت حتما شهرهای قرمز کرونایی را تعطیل کند.

بر اساس تصمیم کمیسیون انرژی مجلس،تعطیلی پنجشنبه ها در سراسر کشور با هدف کاهش ⁧‫قطعی-برق‬⁩ اتفاق خواهد افتاد. تمام مشترکین پرمصرفی که بیش از 30 درصد غیرمتعارف افزایش مصرف داشته اند باید آنالیز شوند. باید مراکز استخراج ⁧‫رمزارز‬⁩ های دارای مجوز هم تا اطلاع ثانوی تعطیل شوند

منبع: اقتصادنیوز

به "پنچ شنبه ها در سراسر ایران تعطیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنچ شنبه ها در سراسر ایران تعطیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید