موشک 120 متری آماده پرتاب شد

به گزارش وبلاگ کرمی، انتها اداره هوانوردی فدرال آمریکا مجوز اولین پرواز مداری بزرگ ترین موشک فضایی شرکت اسپیس ایکس را صادر کرد.

موشک 120 متری آماده پرتاب شد

به گزارش برآنلاین؛ اسپیس ایکس بعد از گرفتن مجوز اولین پرواز مداری خود برای موشک فضایی استارشیپ، سعی بر راه اندازی این مأموریت آزمایشی در تاریخ 17 آوریل - 28 فروردین دارد.

شرکت فضایی اسپیس ایکس حدود یک هفته قبل روز دوشنبه را برای پرواز استارشیپ خود مورد نظر داشت. با این حال، تاریخ اعلام شده قبلی آزمایشی بود و این شرکت همچنان احتیاج به دریافت مجوز پرتاب از سوی اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده داشت که تا آن موقع صادر نشده بود.

به نظر می رسد تاریخ اعلام شده نو قطعی است و در روز آدینه در ساعت 1:20 بامداد شنبه به وقت ایران، اداره هوانوردی فدرال خبر از اعطای مجوز داد و به آنالیز بیش از 500 روزه خود در مورد این پروژه خاتمه داد. تنها چند دقیقه بعد، اسپیس ایکس برنامه های خود برای انجام پرتاب را تایید کرد.

شرکت اسپیس ایکس در توییتی چنین نوشت: زودترین زمان ممکن برای این هدف، در روز دوشنبه، 17 آوریل است که برای اولین آزمایش پرواز یک موشک استارشیپ و پیشران سوپر هوی به صورت کاملا یکپارچه از پایگاه فضایی استاربیس در تگزاس مشخص شده است.

منبع: فرارو

به "موشک 120 متری آماده پرتاب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موشک 120 متری آماده پرتاب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید