طرز تهیه لواشک انار خانگی خوشمزه

به گزارش وبلاگ کرمی، لواشک انار مانند لواشک گوجه سبز، لواشک آلو و لواشک زرشک جزو لواشک های ترش محسوب می گردد. برای تهیه لواشک انار به دانه انار و نمک احتیاج دارید.

طرز تهیه لواشک انار خانگی خوشمزه

وبلاگ کرمی | سرویس آشپزی - لواشک انار مانند لواشک گوجه سبز و لواشک آلو، جزو لواشک های ترش است و معمولا در فصل پاییز که انار به وفور یافت می گردد تهیه و برای فصل های دیگر ذخیره می گردد. از آنجایی که طعم لواشک انار خالص بسیار ترش است، برخی افراد از مواد دیگری مانند سیب و به برای تلطیف طعم این لواشک استفاده می نمایند. برخی دیگر نیز برای ترش تر شدن لواشک انار، آن را مخلوط با زرشک تهیه می نمایند.

طرز تهیه لواشک خانگی

به طور کلی، درست کردن لواشک قانون خاصی ندارد و هرکس میوه های مورد استفاده را بسته به سلیقه و ذایقه خود انتخاب می نماید. برای آشنایی با انواع چاشنی های لواشک، طرز تهیه لواشک مخلوط و همچنین ترکیب میوه های پیشنهادی برای تهیه لواشک پست آموزش کامل تهیه لواشک زردآلو + معرفی انواع چاشنی لواشک را به دقت مطالعه نمایید تا پاسخ تمام پرسش های خود را پیدا کنید.

در اینجا اما قصد داریم طرز تهیه لواشک انار خانگی را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه لواشک انار خانگی:

دانه انار1 کیلو
نمک1 ق مرباخوری

طرز تهیه لواشک انار خانگی:

پایه و اساس درست کردن همه لواشک ها مثل هم است یعنی؛ جوشاندن میوه، دریافت عصاره آن، پهن و خشک کردن لواشک زیر نور خورشید یا جلوی باد پنکه. طرز تهیه لواشک انار هم مانند سایر میوه هاست به این صورت که:

  1. باید ابتدا انارها را دانه کنید و داخل ظرفی ریخته، روی آن ها نمک بپاشید.
  2. حدود 2 ساعت صبر کنید تا نمک به خورد انارها برود.
  3. بعد از این مدت، دانه های انار را داخل بلندر یا مخلوط کن بریزید تا خوب له شوند.
  4. دانه های له شده انار را از صافی عبور دهید و بعد، عصاره جداشده را در صورت تمایل به همراه مقداری آب انار به مدت 15 دقیقه بجوشانید.
  5. وقتی کمی غلیظ شد، قابلمه را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید کمی خنک گردد تا دست تان نسوزد.
  6. کف یک سینی آلومینیومی را سلفون بکشید و عصاره انار را کف سینی به طور یک دست پهن کنید. برخی افراد برای بهتر جداشدن لواشک از سینی، کف سینی را چرب می نمایند اما این کار توصیه نمی گردد؛ زیرا اگر از سینی آلومینیومی مناسب بهره ببرید، نیازی به چرب کردن کف سینی و حتی پهن کردن سلفون نیست.
  7. سینی لواشک را زیر نور خورشید و یا جلوی پنکه قرار دهید تا لواشک خشک گردد.
  8. معمولا بعد از یکی، دو روز لواشک خشک شده و آماده مصرف است.
  9. لواشک را داخل یخچال نگهداری کنید.
منبع: setare.com

به "طرز تهیه لواشک انار خانگی خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه لواشک انار خانگی خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید