سپاهان با این شرایط قهرمان بود و پرسپولیس دوم هم نمی شد!

به گزارش وبلاگ کرمی، 6دانستنی جالب در خصوص بازیکنان غیرایرانی لیگ بیست ودوم و نتیجه ای که بدون این بازیکنان می توانست اتفاق بیفتد.

سپاهان با این شرایط قهرمان بود و پرسپولیس دوم هم نمی شد!

به گزارش وبلاگ کرمی آنلاین، لیگ بیست ودوم با قهرمانی پرسپولیس به خاتمه رسیده و حالا که بحث بازیکنان خارجی و افزایش سهمیه تیم های لیگ فزونی داغ است، بد نیست عملکرد آنها را در این فصل به طور مختصر آنالیز کنیم. این چند فکت جالب را بخوانید:

این فصل در 240بازی 480گل به ثمر رسید؛ یعنی دقیقا به طور میانه 2گل در هر بازی. 460بازیکن ایرانی فعال در لیگ، 408گل به ثمر رساندند. بقیه 72گل را بازیکنان خارجی زدند.

برزیلی ها 10نماینده در لیگ بیست ودوم داشتند که روی هم 13گل به ثمر رساندند و پیروز ترین کشور خارجی لیگ برتر بودند. فرانسه با 7گل در رده بعدی است، بازیکنان اهل مالی و گرجستان هم 6گل زده اند. نیازی به گفتن نیست که تمامی گل های فرانسه و گرجستان را کوین یامگا و گولسیانی به ثمر رسانده اند؛ اغلب هم از روی نقطه پنالتی!

پرسپولیس، سپاهان، تراکتور، فولاد و صنعت نفت آبادان هرکدام 4بازیکن خارجی داشتند؛ یعنی از حداکثر سهمیه استفاده کردند. گل گهر سیرجان3 و استقلال هم 2بازیکن خارجی داشتند.

بیشترین استفاده را در زمینه گلزنی، پرسپولیس از بازیکنان خارجی برد. 17گل این تیم را خارجی ها زدند. این در حالی است که فقط یک بازیکن خارجی پیروز به گگرددن دروازه پرسپولیس شد؛ تورس اسپانیایی در فولاد. سپاهان اما با وجود دراختیار داشتن 4بازیکن خارجی، فقط 3بار به وسیله آنها به گل رسید.

17گل خارجی پرسپولیس در این فصل به این ترتیب به ثمر رسید؛ لوکادیا و گولسیانی هرکدام 6گل، شیخ دیاباته 3گل، وحدت هنانوف و لئاندرو پریرا هر کدام یک گل.

اگر همه گل های زده شده به وسیله بازیکنان خارجی را از جدول حذف کنیم، سپاهان با 62امتیاز قهرمان می گردد، استقلال با 52امتیاز در رده دوم قرار می گیرد و پرسپولیس با 50امتیاز سوم.

منبع: همشهری آنلاین

به "سپاهان با این شرایط قهرمان بود و پرسپولیس دوم هم نمی شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سپاهان با این شرایط قهرمان بود و پرسپولیس دوم هم نمی شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید