جواد نکونام را برای سرمربیگری به ترکیه می آورم ، مجسمه یحیی گل محمدی را باید در باشگاه پرسپولیس بسازند

به گزارش وبلاگ کرمی، مصطفی دنیزلی از انتخاب شاگردش در پاس به عنوان سرمربی تیم رقیب پرسپولیس نیز اظهار خوشحالی نموده و از اینکه مربیان ایرانی در مسیر پیشرفت خوبی قرار گرفته اند ابراز خرسندی می نماید.

جواد نکونام را برای سرمربیگری به ترکیه می آورم ، مجسمه یحیی گل محمدی را باید در باشگاه پرسپولیس بسازند

به گزارش وبلاگ کرمی مصطفی دنیزلی سرمربی ترکیه ای اسبق پرسپولیس که بازی های زیبا و تهاجمی پرسپولیس در زمان مربیگری وی هنوز از یاد و خاطر فوتبالدوستان ایرانی فراموش نشده در رابطه با قهرمانی پرسپولیس و سه گانه زدن این تیم با یحیی ابراز خوشحالی نموده و انجام این مهم را کار بزرگی می داند. اوهمچنین از انتخاب شاگردش در پاس به عنوان سرمربی تیم رقیب پرسپولیس نیز اظهار خوشحالی نموده و از اینکه مربیان ایرانی در مسیر پیشرفت خوبی قرار گرفته اند ابراز خرسندی می نماید. دنیزلی در بین صحبت هایش از رابطه خوبش با سرمربی نو تیم ملی صحبت می نماید و به این نکته اشاره می نماید که هنوز با قلعه نویی در ارتباط است. دنیزلی در رابطه با جذب بازیکنان بزرگ عربستانی نیز تعبیر جالبی دارد و معتقد است این روش سال ها پیش در ترکیه اجرا شده بود. مصاحبه خواندنی دنیزلی با ایران ورزشی را با هم مرور می کنیم.

در رابطه با پیروزیت های تیم سابقتان پرسپولیس چه صحبتی دارید؟

به نظرم یحیی گل محمدی در این فصل دست به کار بزرگی زد به همین علت هم معتقدم این امر آن قدر اهمیت دارد که باید مجسمه اش را در باشگاه بسازند تا از او به عنوان یکی ازمفاخر باشگاه یاد نمایند. من در پرسپولیس کار نموده ام به همین علت خوب می دانم کار کردن در تیم بزرگ پرسپولیس چقدر مشکل است و همه طرفدارانش فقط از این تیم انتظار برد در تمام بازی ها و قهرمانی در تمامی جام ها دارند از این رو خیلی خوب به این نکته واقفم که یحیی چه کار بزرگی انجام داد و چه افتخار بزرگی را در ایران به دست آورد که هر سه جام داخلی ممکن را کسب کرد.

فکر نمی کنید با کسب قهرمانی سه گانه، انتظارات از یحیی خیلی زیاد شده و سرمربی پرسپولیس کار سختی را در پیش دارد؟

تا یادم نرفته این را بگویم که من الان می دانم طرفداران پرسپولیس چقدر خوشحالند و به نوعی برترین روزهای خودشان را بعد از قهرمانی های تیمشان سپری می نمایند اما همان طور که گفتید حتماً انتظارها از یحیی خیلی بالا رفته به همین علت باشگاه پرسپولیس باید هر امکاناتی را یحیی می خواهد در اختیارش قرار دهد چون کارش برای تکرار پیروزیت ها بسیار سخت است. من چون سال ها کار حرفه ای نموده ام خوب می دانم که کسب یک جام چقدر سخت است از این رو می دانم یحیی چه کار بزرگ و خاصی انجام داده است. قطعاً می دانم مربی در زمانی که تیمش در کوران قهرمانی بوده خواب و خوراک نداشته و استرس زیادی را تحمل نموده است اما پیروز شده از این جو سنگین بخوبی خارج شده و تیمش را به عنوان قهرمانی برساند. خودم به عنوان مربی ترکیه ای پیروز شدم سه تیم بزرگ کشورم را به عنوان قهرمانی برسانم که این امر را یکی از افتخاراتم می دانم در حالی که تیم های بزرگ ترکیه با مربیان خارجی، بیشتر به عنوان قهرمانی رسیده اند.

بعد از گلات و سه گانه زدن جام های قهرمانی در چند سال اخیر که به وسیله مربیان پرسپولیس صورت گرفته حالا انتظارات از پرسپولیس به قهرمانی در آسیا باز می گردد. به نظرتان یحیی می تواند تیم را در آسیا به عنوان قهرمانی برساند؟

قهرمانی در لیگ ایران سخت اما در لیگ قهرمانان خیلی سخت تر است. لیگ ایران با لیگ قهرمانان تفاوت های زیادی دارد و بسیار سخت است خصوصاً حالا که تیم های دیگر خصوصاً تیم های عربستانی تا بن دندان مسلح شده اند و بازیکنان بزرگ دنیا را به خدمت گرفته اند به همین علت برای پیروزیت در آسیا کار برای پرسپولیس سخت است.

به نظرتان پرسپولیس قادر است مقابل تیم های آسیایی در قاره کهن پیروز گردد؟

باید تیم خیلی خوبی بسته گردد. برانکو و یحیی هم تجربه خوبی در این زمینه دارند و هر کدام یک بار تیمشان را تا فینال رسانده اند و یحیی می تواند از این تجربه به سود تیم خودش در آسیا برای پیروزیت به برترین شکل ممکن بهره بگیرد.

بار قبل او دستش به لحاظ بازیکن نسبتاً خالی بود اما با دست پرتر و تیم قوی تر شاید بتواند تیم را به عنوان قهرمانی برساند.

حتماً اگر بازیکنان خوب حفظ شده و بازیکنانی جذب شوند که برای حضور در رقابت های آسیایی شخصیت و کارایی داشته باشند قادر خواهند بود نمایش خوبی داشته باشند از این رو با جذب چند بازیکن خارجی خوب و تقویت تیم با بازیکنان داخلی در نقاطی که یحیی تشخیص می دهد پرسپولیس می تواند در آسیا هم پیروز گردد چون شخصیت بالایی دارد و یکی از برترین و پرهوادارترین تیم های آسیایی محسوب می گردد. بازی با تیم های بزرگ آسیا و تیم های عربستانی با ستاره هایشان در استادیوم آزادی واقعاً هیجان انگیز است به همین علت شما می توانید نمایش های خوبی را در آسیا از تیم هایتان شاهد باشید.

در رابطه با بازیکنان بزرگی مانند بنزما و کریس رونالدو و امکان رویارویی با این تیم ها در استادیوم آزادی نظرتان چیست؟

این روشی که عربستانی ها در جذب بازیکنان خارجی در پیش گرفته اند را تیم های ترکیه ای چهل سال پیش اجرا کردند و اتفاقاً خوب هم نتیجه گرفتند. تیم های ترکیه ای با جذب بازیکنان بزرگ اروپایی نظیر شوماخر و دیدیه سیس همبازی پلاتینی و چند بازیکن بزرگ آن سال های دنیا پیروز شدند خود را به شدت تقویت نمایند و ثمره اش را هم در تیم ملی ببینند. به همین علت هم ترکیه در جام دنیای با سنول گونش پیروز شد عنوان سومی دنیا را کسب کند.

در رابطه با دیگر شاگردتان به عنوان مربی استقلال چه نظری دارید؟

جواد در پاس شاگردم بود. در آن موقع هم من تمام اختیارات داخل زمین را به او سپرده بودم چون به معنای واقعی یک لیدر بود. جواد مربی خوبی است به همین علت هم من حتماً او را در آینده به ترکیه خواهم آورد تا به عنوان یکی از مربیان تیم های خوب ترکیه مربیگری کند چون توانایی و کاریزمای این امر را دارد. جواد شخصیت بزرگی دارد به همین علت برای او آرزوی پیروزیت دارم.

در مورد تیم ملی ایران و مربی نوش چه نظری دارید؟

قبل از اینکه جواب این سؤالتان را بدهم باید به این نکته اشاره کنم که مربیان ایرانی خیلی خوب رشد نموده اند و از شرایط فنی خیلی خوبی برخوردار شده اند که این امر می تواند خیلی به رشد فوتبال در ایران یاری کند. مثال دیگر فرهاد مجیدی است که در امارات و تیم اتحاد کلبا بخوبی مربیگری کرد. مربی که در ایران با او رابطه داشتم و پیروز شد استقلال را بعد از چند سال به عنوان قهرمانی برساند و بعد هم در امارات مربیگری کرد. الان هم برای فرهاد آرزوی پیروزیت دارم.

در مورد مربی تیم ملی ایران که انتخاب شده چه نظری دارید؟

با قلعه نویی دوست هستم. او مربی باهوش و خوبی است و در ایران هم همواره تیم هایم با این مربی کار راحتی نداشتند. امیر فوتبال بلد است. مربی که هنوز با او در ارتباطم و برای این مربی در ادامه راه آرزوی پیروزیت دارم.

منبع: همشهری آنلاین

به "جواد نکونام را برای سرمربیگری به ترکیه می آورم ، مجسمه یحیی گل محمدی را باید در باشگاه پرسپولیس بسازند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جواد نکونام را برای سرمربیگری به ترکیه می آورم ، مجسمه یحیی گل محمدی را باید در باشگاه پرسپولیس بسازند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید