رشد 10 درصدی تولید خودرو در ایران خودرو نسبت به مدت مشابه سال گذشته

به گزارش وبلاگ کرمی، خبرنگاران- گروه صنعتی ایران خودرو توانست در شهریورماه امسال بیش از 52 هزار دستگاه خودروی سواری به تولید رسانده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 10 درصدی را تجربه کند.

رشد 10 درصدی تولید خودرو در ایران خودرو نسبت به مدت مشابه سال گذشته

به گزارش وبلاگ کرمی به نقل از روابط عمومی ایران خودرو ، خودروساز بزرگ کشور در شهریورماه امسال 52 هزار و 461 دستگاه خودروی سواری تولید کرده، این درحالی است که عدد تولید در شهریورماه سال گذشته 47 هزار و 587 دستگاه بوده است.

در همین حال آمار تولید تجمیعی نیمه نخست امسال نسبت به سال گذشته هم نشان از افزایش تیراژ تولید در این خودروسازی دارد. در نیمه نخست سال گذشته 238 هزار و 279 دستگاه خودروی سواری به تولید رسیده که امسال 859 دستگاه بیشتر از سال گذشته تولید شده است.

تعداد تحویل خودرو به مشتریان هم در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته و از عدد 188 هزار و 472 به 191 هزار و 670 رسیده که افزایش دو درصدی را نشان می دهد.

گروه صنعتی ایران خودرو در بخش تولید خودروهای سنگین و نیمه سنگین هم پیشرو بوده و توانسته در نیمه نخست امسال آمار قابل توجهی را به جای بگذارد.

در نیمه نخست امسال، گروه صنعتی ایران خودرو دوهزار و 255 دستگاه محصول تجاری سنگین و نیمه سنگین تولید کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 88 درصدی را به ثبت رسانده است.

در همین بازه زمانی تولید کامیون هم رشد 200 درصدی را تجربه کرده است. تولید محصولات مسافری ایران خودرو دیزل با تولید 352 دستگاه اتوبوس و مینی بوس در صدر بازار این محصولات قرار گرفته است.

براساس فرایند تولید در سال های گذشته، پیش بینی می شود با تامین قطعات های تک و کسری های موجود، فرایند تولید در نیمه دوم سال شتاب گرفته و بر همین اساس اهداف پیش بینی شده وزارت صمت در تولید و تامین بازار خودرو محقق شود.

منبع: شفقنا اقتصادی

به "رشد 10 درصدی تولید خودرو در ایران خودرو نسبت به مدت مشابه سال گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 10 درصدی تولید خودرو در ایران خودرو نسبت به مدت مشابه سال گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید