برگزاری جشنواره سیب در مراغه

به گزارش وبلاگ کرمی، معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار مراغه از برگزاری جشنواره سیب در این شهرستان اطلاع داد.

برگزاری جشنواره سیب در مراغه

آقای آقایی معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار مراغه به برگزاری جشنواره سیب و توانمندی های روستایی شهرستان مراغه طی چهارم آبان ماه اشاره نمود و گفت: این جشنواره با رویکرد افزایش بهره وری این محصول و فراوری ثروت با حضور میهمانان داخلی و خارجی برگزار می گردد.

وی اضافه نمود: ارائه راه چاره های بهبود صادرات، شیوه های نوین نگهداری و بسته بندی این محصول نیز از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره به شمار می رود.

وی با بیان اینکه اکنون 54 سردخانه فعال با 157 هزار و 500 تن ظرفیت در این شهرستان وجود دارد اعلام کرد: جمع قابل توجهی از این سردخانه داران در روند نگهداری، عرضه و صادرات سیب مراغه نقش ایفا می نمایند و در این جشنواره از مشارکت آنان نیز بهره گرفته می گردد.

آقای آقایی با بیان اینکه مراغه قطب فراوری سیب ایران بوده و کیفیت سیب این شهرستان از معروفیت منطقه ای برخوردار است، اعلام کرد: افزایش سهم این محصول در توسعه مالی مراغه ضروری بوده که یکی از راه چاره های آن ایجاد پایانه صادرات محصولات کشاورزی و بعلاوه واحد های صنایع تبدیلی در این شهرستان است.

وی با بیان اینکه این پایانه لجستیک پارک هم خوانده می گردد، ادامه داد: نخستین پایانه صادرات محصولات کشاورزی کشور پیش از این در جویبار با موفقیت اجرا شده و در صورتی که روند اداری آن تکمیل و در مراغه هم بهره برداری گردد، بخش کشاورزی شهرستان به ویژه محصول سیب و فرآوری آن را متحول خواهد نمود.

به گفته وی در کنار برگزاری جشنواره سیب، نمایشگاه توانمندی های روستایی این شهرستان هم با 11 غرفه برپا می گردد و توانمندی های روستاییان و فراوریات مبتنی بر سیب مراغه نیز در این غرفه ها به نمایش گذاشته می گردد.

وبلاگ کرمی آذربایجان شرقی تبریز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "برگزاری جشنواره سیب در مراغه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری جشنواره سیب در مراغه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید