بازدید از شرکت های خودروسازی هفته آینده آغاز خواهد شد

به گزارش وبلاگ کرمی، بازدید از شرکت های خودروسازی هفته آینده از سوی هیات تحقیق و تفحص مجلس شروع خواهد شد. رئیس هیات تحقیق و تفحص از خودروسازان در مجلس گفت: هیات تحقیق و تفحص از خودروسازان بازدید میدانی از شرکت های خودروسازی را از هفته آینده شروع می نماید و در هر هفته از یکی از این شرکت ها بازدید به عمل خواهد آمد.

بازدید از شرکت های خودروسازی هفته آینده آغاز خواهد شد

وبلاگ کرمی - علی اکبر کریمی، نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی اضافه نمود: در جریان بازدید از شرکت های خودروسازی هر هفته از یکی از شرکت های خودروسازی ایران خودرو، سایپا، بهمن و… بازدید به عمل خواهد آمد.

رئیس هیات تحقیق و تفحص از خودروسازان در مجلس اظهار کرد: همچنین نمایندگان و کارشناسان هیات تحقیق و تفحص در شرکت های خودروسازی مستقر خواهند شد.

رئیس هیات تحقیق و تفحص از خودروسازان در مجلس در بخش دیگری از گفت و گوی خود همچنین اظهار کرد که مسائل پیش آمده برای خریداران خودروی شاهین در اولین مرحله پیش فروش این خودرو در نشست اعضای هیات تحقیق و تفحص از خودروسازان با گروه صنعتی سایپا مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

وی اضافه نمود: در این جلسه سه موضوع مورد بحث نهاده شد ابتدا موضوع قیمت، سپس تاخیر در تحویل تعدادی از خودرو های پیش فروش شده و سوم هم نقص فنی موجود در خودروهای پیش فروش شده.

مسائل خریداران شاهین آنالیز شد

رئیس هیات تحقیق و تفحص از خودروسازان در مجلس اظهار کرد: در رابطه با قیمت نهایی خودروی شاهین در اولین مرحله پیش فروش ابتدا مبلغی به عنوان علی الحساب از خریداران اخذ شده بود و پس از اخذ این مبلغ شورای رقابت قیمت نهایی این خودرو را مشخص نموده بود که تعدادی از خریداران به قیمت مشخص شده معترض بودند.

کریمی اعلام کرد: مدیران شرکت سایپا در این باره عنوان کردند که مشخص قیمت روال قانونی خود را طی نموده و قیمت مشخص شده بی دلیل نبوده و جمع بندی هیات تحقیق و تفحص از خودروسازان هم بر این بود که افزایش قیمت خودسرانه انجام نشده و شورای رقابت براساس پارامترهای خود این افزایش قیمت را داشته است.

وی اضافه نمود: در رابطه با نقص فنی خودروهای تحویل داده شده هیات تحقیق و تفحص رفع نقص فنی تعدادی از خودروهای پیش فروش شده را به مدیران سایپا متذکر شد که مدیران این شرکت نیز عنوان کردند با توجه به اینکه اولین مرحله فراوری این خودرو بوده این نقص بروز نموده و ما هم به صاحبان این خودروها فراخوان داده ایم تا نقص فنی خودروی آنها را رفع کنیم.

رئیس هیات تحقیق و تفحص از خودروسازان در مجلس اظهار کرد: در رابطه با تاخیر در تحویل تعدادی از خودروهای پیش فروش شده در مرحله اول مدیران سایپا اعلام کردند که به دلیل نقص در تامین قطعه این خودروها در زمان مقرر تحویل داده نشده بودند که البته تعداد خودروهایی که با تاخیر تحویل شده بودند اندک بود.

کریمی اعلام کرد: این آنالیز ها در خصوص خودروهای پیش فروش شده در اولین مرحله پیش فروش خودروی شاهین بود که تعداد این خودروها بین 3 تا 4 هزار دستگاه بود و این آنالیز ها خودروهای پیش فروش شده در مرحله دوم که تعداد آنها 20 هزار دستگاه است را شامل نمی گردد.

منبع: دنیای اقتصاد

منبع: بیت ران

به "بازدید از شرکت های خودروسازی هفته آینده آغاز خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید از شرکت های خودروسازی هفته آینده آغاز خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید