اولین نبرد هوایی بین یک جنگنده تحت کنترل هوش مصنوعی و انسان انجام شد

به گزارش وبلاگ کرمی، ارتش ایالات متحده آمریکا می گوید برای اولین بار یک هواپیمای نظامی تحت کنترل هوش مصنوعی در یک نبرد هوایی در مقابل جنگنده ای به خلبانی یک انسان نهاده شد.

اولین نبرد هوایی بین یک جنگنده تحت کنترل هوش مصنوعی و انسان انجام شد

اولین نبرد هوایی بین انسان و هواپیمای تحت کنترل هوش مصنوعی به وسیله نیروهای هوایی ارتش آمریکا برنامه ریزی شده بود.

دارپا، آژانس تحقیقاتی پیشرفته دفاعی دولت آمریکا، با انتشار این اطلاعات فاش کرد که این نبرد هوایی ماه سپتامبر سال گذشته میلادی بین یک جنگنده اف-16 به خلبانی یک انسان با یک هواپیمای نظامی آزمایشی مجهز به هوش مصنوعی در پایگاه نیروی هوایی ادواردز در کالیفرنیا صورت گرفت.

گفته می گردد این نبرد هوایی در ارتفاع بیش از 600 متر از سطح زمین برای آزمایش اندازه قدرت و پیشرفت هوش مصنوعی انجام شد. ارتش آمریکا در خصوص این نبرد هوایی اطلاعاتی فاش ننموده است.

دارپا در بیانیه مطبوعاتی خود از نبرد بین یک هواپیمای کنترل شده با هوش مصنوعی و یک هواپیمای کنترل شده به وسیله انسان به عنوان نقطه عطفی در تاریخ یاد نموده است.

بیل گری، از مدرسه خلبانی آزمایشی ارتش ایالات متحده گفت: انتظار می رود که این آزمایش ها ادامه یابد.

ارتش آمریکا چند سال است که بر روی فراوری هواپیماهایی نظامی کار می نماید که به وسیله هوش مصنوعی راهنمایی می شوند. نیروی هوایی ایالات متحده پیش از این تجربه چند مورد شبیه سازی نبرد هوایی به شکل مجازی را به عنوان بخشی از برنامه تکامل نبرد هوایی (ACE) داشته است.

گفته می گردد تا کنون بیش از 21 پرواز آزمایشی نیز در این راستا انجام گرفته و در ماه فوریه 2023 نیز هوش مصنوعی برای اولین بار راهنمایی یک هواپیمای نظامی را نزدیک به 17 ساعت در دست داشته است.

منبع: یورونیوز

منبع: انتخاب

به "اولین نبرد هوایی بین یک جنگنده تحت کنترل هوش مصنوعی و انسان انجام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین نبرد هوایی بین یک جنگنده تحت کنترل هوش مصنوعی و انسان انجام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید