31 استان تا انتها سال از فن بازار برخوردار خواهد شد

به گزارش وبلاگ کرمی، تا سرانجام امسال دفاتر فن بازار ها و کارگزار های تجارت فناوری به 31 استان کشور توسعه می یابد تا تبادل فناوری شتاب بگیرد.

31 استان تا انتها سال از فن بازار برخوردار خواهد شد

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ کرمی، در بازار فناوری، فن بازار نقش واسطه ای برای رساندن اطلاعات فناورانه به عرضه نمایندگان، متقاضیان، کارآفرینان و سرمایه گذاران را دارد و بعلاوه به ارائه مشاوره در مورد مراحل انتقال تکنولوژی می پردازد.

شبکه فن بازار ملی ایران با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در نقش یک واسطه حرفه ای در سطوح مختلف در کنار عرضه نمایندگان خواهد بود.

با توسعه روز افزون اهمیت فن بازار ها در جهان به عنوان یک ابزار قدرتمند توسعه و تبادل فناوری، ایده ایجاد فن بازار در ایران در سال 1381 شکل گرفت. در حال حاضر فن بازار به بزرگ ترین بنگاه معاملات تکنولوژی در کشور تبدیل شده است.

توسعه فن بازار ها

محمد صالحی خالقی دبیر شبکه فن بازار ملی ایران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه شبکه فن بازار ملی ایران در 28 استان کشور دارای دفاتر منطقه ای است، گفت: تا به امروز 4 فن بازار تخصصی در حوزه های صنعت گاز، پتروشیمی، سلامت و فناوری های شهری ایجاد شده و 52 شرکت خصوصی به عنوان کارگزار تجارت فناوری (بروکر) در این شبکه فعال هستند.

خالقی اضافه نمود: تا خاتمه سال 31 استان کشور دارای دفتر فن بازار خواهند شد و بعلاوه تعداد بروکر ها هم بیشتر خواهد شد و تقریباً به تعداد 60 بروکر می رسیم.

در حال حاضر سامانه فن بازار بیش از 27 هزار کاربر دارد و 14 هزار محصول دانش بنیان و فناورانه، 5 هزار شرکت و نزدیک به 700 احتیاج فناوری در آن ثبت شده است. بعلاوه بیش از 43 هزار شرکت در سامانه عضو هستند.

رشد 150 برابری گردش اقتصادی فن بازار ها

فن بازار در یک سال و نیم گذشته توانسته با یاری کارگزاران تجارت فناوری و مدیران فن بازار حدود 500 میلیارد تومان گردش اقتصادی داشته باشد و این مبلغ به صورت غیر رسمی به 1000 میلیارد تومان هم می رسد.

مجموعه این مبالغ در بازاریابی های محصولات فناورانه و سرمایه گذاری های لازم برای استارتاپ ها، اختراعات و شبکه نوآوری کشور بوده است.

دبیر شبکه فن بازار ملی ایران معاونت علمی و فناوری اظهار کرد: نسبت هزینه به این گردش اقتصادی بیش از 150 برابر بوده یعنی با هزینه بسیار کمتر گردش اقتصادی مورد نظر را رقم زده ایم و عایدی ها بیش از 150 برابر سرمایه گذاری ها بوده است.

سامانه فن بازار ملی ایران یک بانک جامع محصولات فناورانه کشور است و مردم می توانند با یک دسترسی ساده، اطلاعاتی از این محصولات کسب و در مبادلات فناورانه خود استفاده نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "31 استان تا انتها سال از فن بازار برخوردار خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "31 استان تا انتها سال از فن بازار برخوردار خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید