10 سطح آلوده؛ پس از تماس با این سطوح دست خود را بشویید!

به گزارش وبلاگ کرمی، ده سطحی که اگر به آن در این روزها دست می زنیم، باید بلافاصله دست خود را بشوییم و یا در مرحله دوم آن را ضدعفونی کنیم.

10 سطح آلوده؛ پس از تماس با این سطوح دست خود را بشویید!

به گزارش وبلاگ کرمی از ایرنا ، با توجه به شیوع کرونا به این 10 سطح که در این نوشته به آن اشاره می کنیم توجه کنید و دست خود را در صورت تماس با آن بشویید. حتما پس از تماس با این سطوح دست خود را بیست الی سی ثانیه بشویید.

1. صفحه موبایل و تبلت

موبایل و تبلت در نقاط مختلفی در دست ما هستند و شاید دیگران هم به آن ها دست بزنند و همین امر موجب شود که ما نیز به نقاط الوده آن دست بزنیم و متاسفانه با تماس بعدی دست به چشم و لبمان، به ویروس کرونا مبتلا شویم. توجه داشته باشید زمانی که به صفحه موبایل و تبلت خود دست می زنید، حتما دست خود را بشویید.

2. شیر روشویی سرویس های بهداشتی بیرون از منزل

اگر کارمند هستید و مجبورید در طول روز از سرویس بهداشتی بیرون از منزل استفاده کنید، احتمالا از اینکه با سطوحی برخورد دارید که ممکن است آلوده به ویروس کرونا باشند، دچار نگرانی شده اید. بهترین کار در این زمان نیز شستن دست و یا اسپری کردن الکل 70 درصد به سطح شیر روشویی است. در این حالت می توانید مطمئن باشید که در حالت امنی قرار دارید.

3. صفحه کلید زنگ ورودی خانه ها و اماکن

مدیریت ساختمان ها و اماکن پر رفت وآمد در این دوره محلولی از الکل یا وایتکس را طبق دستورالعمل آماده کنند تا هر ساعت این سطوح را ضدعفونی کنند. به علاوه همه افرادی که از این سطوح استفاده می کنند، به محض استفاده از ان یا دست هایشان را ضدعفونی کنند و یا آن را بشویند.

4. صفحه کلید خودپردازها

صفحه کلید خودپردازها مکان هایی هستند که احتمال وجود داشتن ویروس در آن ها بسیار زیاد است. در این نقاط افراد مدت زمان یک الی چند دقیقه ای را توقف دارد، ممکن است عطسه کند و به طور کلی شرایط برای انتقال ویروس فراهم است. توجه داشته باشید که در این شرایط حتما اگر نمی توانید سریع به خانه بروید و دست خود را بشویید، پس از استفاده از خودپرداز، دست خود را ضدعفونی کنید.

5. صفحه کلید لپتاپ و کامپیوتر

صفحه کلید لپتاپ و کامپیوتر یکی از پر مصرف ترین جاهایی است که ممکن است دست آلوده ای با آن تماس داشته باشد و به واسطه زمان طولانی که از ان مصرف می شود، مخاطی با آن تماس پیدا کند. بنابراین اگر مجبور شدید از لپتاپ شخص دیگری استفاده کنید، قبل از مصرف آن را ضدعفونی کنید. اگر کار کوتاهی دارید، بهتر است پس از استفاده از ان، دست خود را بشویید.

6. صفحه کلید دستگاه پوزهای بانک

از سوپر مارکت تا میوه فروشی، از قصابی تا مطب ها، همه جا دستگاه پوز حضور دارد و افراد متفاوتی با آن هزینه خدمات و یا محصولاتی که خریده اند را پرداخت می کنند. حتما پس از استفاده از ان دست خود را بشویید و یا در صورتی که دسترسی نداشتید با الکل ضدعفونی کنید.

7. صفحه کلید آسانسورها

آسانسورها نیز بسیار پر استفاده هستند و بارها در طول روز افراد مختلفی را که ممکن است از کرونا داشتنشان هم علائمی موجود نباشد، جابه جا کنند. تمامی ساختمان ها باید این صفحه کلیدها را به طور متناوب ضدعفونی کنند و همچنین خود افراد هم پس از استفاده از آن، دستشان را بشویند و یا ضدعفونی کنند.

8. صفحه کلید دستگاه حضور و غیاب پرسنلی

بهتر است در این دوره کم ترین تماس را با این دستگاه داشته باشیم و به جای انگشت زدن از کارت زدن استفاده کنیم. اگر چنین امکانی هم وجود نداشت سریعا پس از استفاده دست خود را بشویید.

9. موس و صفحه زیر موس

دست ما احتمالاً آلودگی زیادی داشته باشد و حتما باید به تمیز نگاه داشتن آن توجه کنیم. موس و زیر موسی ما نیز می توانند آلوده شوند در صورتی که نکات بهداشتی را رعایت نکنیم.

10. استامپ ها

در بسیاری از معاملات مجبور هستیم که از استامپ استفاده کنیم. در این شرایط اگر راهی برای دوری از این کار وجود نداشت، بلافاصله دست خود را با پد الکلی تمیز کنید.

منبع: جام جم آنلاین

به "10 سطح آلوده؛ پس از تماس با این سطوح دست خود را بشویید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 سطح آلوده؛ پس از تماس با این سطوح دست خود را بشویید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید