کرونا را با چهارشنبه سوری شعله ور نکنیم

به گزارش وبلاگ کرمی، رئیس شورای اطلاع رسانی آذربایجان شرقی در آستانه چهارشنبه آخر سال و تاکید بر تقدم سلامت مردم بر پاسداشت این سنت، گفت: برگزاری تجمع ها و جشن های چهارشنبه سوری موجب شیوع بیشتر بیماری کرونا و شعله ورشدن ویروس این بیماری می گردد بر این اساس باید همچنان در خانه بمانیم.

کرونا را با چهارشنبه سوری شعله ور نکنیم

به گزارش وبلاگ کرمی به نقل از ایرنا، علیار راستگو روز دوشنبه با اشاره به این که در راستای مقابله با کرونا، برگزاری هر نوع برنامه فرهنگی و اجتماعی تا اطلاع بعدی متوقف شده است، اظهار کرد: بر اساس اعلام پزشکان، تراکم و تجمع مردم موجب گسترش و شیوع بیماری کرونا می گردد و بسیار خطرآفرین است؛ بر این اساس برگزاری مراسم های چهارشنبه سوری همان چیزی می باشد که ویروس کرونا به دنبال آن است.

وی افزود: تکثیر بیماری کرونا بیشتر در اجتماعات ممکن می گردد و ویروس کرونا میزبان خود را می یابد؛ بر این اساس هم استانی ها از برگزاری جشن ها و برنامه های چهارشنبه آخر سال صرف نظر نمایند تا ضمن کاهش تلفات جانی از شیوع بیماری کرونا نیز ممانعت نمایند.

راستگو یادآوری کرد: پزشکان و کادر درمانی آذربایجان شرقی به علت شیوع بیماری کرونا به شدت درگیر پیشگیری و مقابله با این بیماری هستند و مردم نیز با رعایت نکردن مسائل ایمنی و برگزاری مراسم های چهارشنبه سوری موجبات زحمت بیشتر و افزایش بار کاری پزشکان، پرستاران و کادر درمانی استان نشوند.

رئیس شورای اطلاع رسانی آذربایجان شرقی تاکید نمود: مدافعان سلامت، کادر پزشکی و درمانی درگیر خدمت رسانی به بیماران مبتلا به کرونا هستند و همه کوشش می نمایند با گسستن زنجیره انتقال، باری از دوش پزشکان و پرستاران بردارند، بنابراین با برپا نکردن مراسم های چهارشنبه آخر سال مصدوم یا جان باخته نخواهیم داشت و به کاهش کار کادر درمان یاری می کنیم.

راستگو گفت: برای شکست کرونا احتیاج به همکاری همه جانبه مردم است و بدون مشارکت و همکاری شهروندان کوشش ها نتیجه ای نخواهد داشت.

وی افزود: توصیه ها را برای حفظ سلامتی خود، اعضای خانواده، اطرافیان و مردم جامعه جدی بگیریم.

راستگو افزود: تجربیات میدانی نشان می دهد حضور مردم در اماکن و مراکز شلوغ و پر رفت و آمد مثل بازار با میزان شیوع بیماری کرونا ارتباط مستقیم دارد.

منبع: همشهری آنلاین

به "کرونا را با چهارشنبه سوری شعله ور نکنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا را با چهارشنبه سوری شعله ور نکنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید