چگونه سطح ویتامین D بدن را افزایش دهیم

به گزارش وبلاگ کرمی، ویتامین D یکی از ویتامین های مهم بدن می باشد که در جذب مواد مغذی نقش دارد و سبب تقویت استخوان ها می گردد. ویتامین D به راحتی به وسیله نور آفتاب قابل دریافت است ولی باز هم میلیون ها نفر از کمبود آن رنج می برند.

چگونه سطح ویتامین D بدن را افزایش دهیم

مترجم: امین حسین پور

منبع:راسخون

ویتامین D یکی از ویتامین های مهم بدن می باشد که در جذب مواد مغذی نقش دارد و سبب تقویت استخوان ها می گردد. ویتامین D به راحتی به وسیله نور آفتاب قابل دریافت است ولی باز هم میلیون ها نفر از کمبود آن رنج می برند.

اهمیت ویتامین D

ویتامین D ویتامینی حلال در چربی است که به شکل های مختلف در بدن وجود دارد. مهم ترین زیرمجموعه های ویتامین D عبارت است از D2 و D3. قسمت عمده ویتامین D2 به وسیله سبزیجات تأمین می گردد در حالیکه ویتامین D3 را می توان به وسیله حیوانات دریافت کرد. مهم ترین چیزی که باید به یاد داشت آن است که بدن نمی تواند ویتامین D مورد احتیاج خود را بسازد و برای تأمین این ویتامین به منابع طبیعی مانند مواد غذایی حاوی ویتامین D و نور آفتاب وابسته است. ویتامین D در در تنظیم جذب کلسیم و فسفر از روده کوچک نقش بزرگی ایفا می نماید. تحقیقات اخیر نشان داده است که کمبود ویتامین D خطر ابتلا به بیماری های خطرناک را افزایش می دهد.

مواد غذایی حاوی ویتامین D بالا

ماهی

انواع ماهی مانند ماهی قزل آلا ، ماهی خال مخالی ، ماهی تن و ماهی ساردین حاوی میزان مناسبی از ویتامین D می باشد. 3 اونس ماهی خال مخالی حاوی 360 واحد بین المللی، 3 اونس ماهی قزل آلا حاوی 530 واحد بین المللی و 3 اونس ماهی تن حاوی 200 واحد بین المللی ویتامین D می باشد. ماهی سرخ شده مصرف کنید و در رستوران ها از ماهی به اسم جایگزینی برای گوشت گاو بهره ببرید. غذاهای دریایی دیگری که حاوی میزان بالایی ویتامین D می باشد عبارت است از صدف ، گربه ماهی ، شاه ماهی و ماهی هالیبوت.

تخم مرغ

تخم مرغ یکی از سالم ترین مواد غذایی در جهان می باشد که حاوی میزان قابل توجهی ویتامین D است. مصرف یک عدد تخم مرغ که حاوی 37 واحد بین المللی ویتامین D است، حداقل 10 درصد احتیاج روزانه بدن را تأمین می نماید.

شیر

یک لیوان شیر بزرگ محتوی حداقل 100 واحد بین المللی ویتامین D است. اگر مصرف شیر خالی را دوست ندارید، شیر را به غذای مورد علاقه خود اضافه کنید یا با شکلات مصرف کنید. شیر یکی از برترین منابع غذایی حاوی ویتامین D است زیرا، منبع غنی از کلسیم هم می باشد.

قارچ

قارچ منبع بسیار خوبی از ویتامین D می باشد. قارچ ها به طور مستقیم در زیر نور آفتاب واقع شده است و این باعث می گردد منبع غنی از ویتامین D باشد. توصیه می گردد از قارچ های خشک شده استفاده گردد زیرا، منبع غنی از ویتامین B هم می باشد.

غلات غنی شد (سریال صبحانه)

غلات غنی شده سرشار از مواد مغذی و ویتامین ها می باشد. حتما قبل از خرید ترکیبات آن را مطالعه کنید و محصولی را انتخاب کنید که محتوی شکر و روغن هیدروژنه پایینی باشد. مصرف 100 میلی گرم غلات غنی شده می تواند 342 واحد بین المللی ویتامین D مورد احتیاج بدن را تأمین کند.

منبع: راسخون

به "چگونه سطح ویتامین D بدن را افزایش دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه سطح ویتامین D بدن را افزایش دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید