وداع خاطر انگیز با عجیب ترین استادیوم جام جهانی قطر

به گزارش وبلاگ کرمی، استادیوم 974 از آخرین بازی خود در جام جهانی هم میزبانی کرد و اینک به سرنوشتی دچار خواهد شد که پیش از این برایش معین شده بود.

وداع خاطر انگیز با عجیب ترین استادیوم جام جهانی قطر

به گزارش وبلاگ کرمی، استادیوم 974 به عنوان اولین استادیوم موقت تاریخ جام جهانی، ماموریت خود را بامداد امروز به انتها رساند. این استادیوم که قبلا راس اوعبود نامیده می شد، سازه ای است که از 974 کانتینر حمل و نقل بازیافتی تشکیل شده و به گفته قطری ها پس از انتها مسابقات به طور کامل برچیده خواهد شد و اجزای آن به مناطقی از جهان ارسال می گردد که احتیاج به زیرساخت دارند.

در ساخت این استادیوم با 40 هزار نفر گنجایش، از 974 کانتینر حمل بازیافتی استفاده شده که ادای احترامی است به تاریخ صنعتی سایت و کد شماره گیری بین المللی قطر (974+). استادیوم 974 که در شهر دوحه و ساحل بنا شده تنها استادیوم جام جهانی به شمار می رفت که از سیستم تهویه هوای مطلوب بهره نمی برد و به همین دلیل بازی های برگزار شده در آن در ساعات انتهای شب بود.

بعد از انجام شش بازی، برزیل و کره جنوبی، هفتمین و آخرین بازی با میزبان این استادیوم خاص را در چارچوب ششمین بازی مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی برگزار کردند تا 947 با 5 گل (چهار تا سهم برزیل و یکی سهم کره) با جامِ بیست و دوم خداحافظی کند.

معماران استادیوم 974 که دو استادیوم دیگر را در جام جهانی قطر هم ساخته اند، می گویند ایده اصلی آنها این است که از ساختن فیل سفید (اصطلاحی برای توصیف دارایی که نمی توان به سادگی از آن رها شد و هزینه نگهداری آن بیشتر از فایده آن است) جلوگیری گردد تا اتفاقی که در آفریقای جنوبی، روسیه و برزیل افتاد دیگر تکرار نگردد. با توجه به نوع ساخت استادیوم و اجزای به کار رفته در آن، تصمیم یاد شده، تصمیمی است که بابت آن قطریها خیلی هم ضرر نخواهند کرد.

  • توهین بازیکنان برزیل به کره ! | این بی احترامی در جام جهانی باورنکردنی بود

منبع: ورزش سه

منبع: همشهری آنلاین

به "وداع خاطر انگیز با عجیب ترین استادیوم جام جهانی قطر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وداع خاطر انگیز با عجیب ترین استادیوم جام جهانی قطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید