مقایسه کیا سورنتو و کیا تلوراید: کدام کراس اوور عملکرد بهتری دارد؟

به گزارش وبلاگ کرمی، کیا سورنتو و کیا تلوراید از نظر سگمنت بسیار شبیه یکدیگر هستند که در این گزارش به آنالیز آن ها پرداخته ایم.

مقایسه کیا سورنتو و کیا تلوراید: کدام کراس اوور عملکرد بهتری دارد؟

به گزارش وبلاگ کرمی، کیا یکی از معدود خودروسازان است که کراس اوورهای سه ردیفه فراوری می نماید که از جمله آنها می توان به کیا سورنتو و کیا تلوراید اشاره نمود که در این گزارش قصد داریم آنها را مورد آنالیز قرار دهیم.

کیا سورنتو کمی کوچکتر از تلوراید است. سورنتو که اخیراً برای مدل سال 2021 مجدداً طراحی شده است، رویکردی به سبک Goldilocks کیا دارد که در بازار خودرو های سواری ارائه می نماید بدین معنا که این خودرو یک جفت جایگاه در ردیف سوم ارائه می دهد اما برای زمانی که به آن احتیاج دارید، می توانید از آن بهره ببرید؛ یعنی جزو گزینه های اختیاری است.

سورنتو: ورود به سورنتو با تریم LX آغاز می گردد. رینگ های آلیاژی 17 اینچی استاندارد و آینه های جانبی همرنگ بدنه (با چراغ راهنما های یکپارچه) تشخیص آن را از بقیه تریم ها آسان می نماید. در داخل، جایگاه های پارچه ای با قابلیت تنظیم دستی با صفحه نمایش اطلاعات تفریح 8.0 اینچی تعبیه شده است.

ممکن است رادیو SiriusXM را دریافت نکند، اما اپل کارپلی بی سیم استاندارد و اندروید اتو را ارائه می نماید. جایگاه های هفت سرنشین استاندارد است، اما کنترل اتوماتیک تهویه هوا اینطور نیست. برای داشتن این آپشن ها، باید به تریم S رفت؛ S بعلاوه آلیاژ های 18 اینچی و دسته ای از امکانات مختلف را ارائه می نماید.

موارد دیگر شامل اتصال از راه دور UVO، SiriusXM، جایگاه راننده با قابلیت تنظیم برقی، جایگاه چرم مصنوعی، به علاوه فرمان چرم واقعی است؛ لازم به ذکر است سانروف پانوراما در مدل S و EX اختیاری است.

تریم میان رده EX موتور توربوشارژ را به همراه دارد و تعداد جایگاه ها را به 6 کاهش می دهد. از دیگر ویژگی های این خودرو می توان به درب عقب برقی، تزئینات چوبی با قدرت باز و عملکرد چرخشی اضافی برای جلوگیری از برخورد رو به جلو اشاره نمود.

تلوراید: خط فراوری تلوراید مسیری مشابه سورنتو را دنبال می نماید و با LX آغاز می گردد. رینگ های آلیاژی 18 اینچی در اینجا استاندارد هستند و جلوپنجره خاکستری و دستگیره های در های همرنگ بدنه آن را معین می نمایند. این خودرو با سیستم اطلاعات تفریح 8.0 اینچی با پشتیبانی سیمی Apple CarPlay و Android Auto ارائه می گردد.

جایگاه های ردیف جلو به صورت برقی قابل تنظیم هستند و تزئینات چرم مصنوعی کیا را خواهید دید. کنترل تهویه مطبوع اتوماتیک دو منطقه ای در LX در دسترس نیست، اما سرنشینان عقب کنترل AC خود را دارند. جایگاه های هشت نفره استاندارد است.

سورنتو: با این نسل سورنتو، کیا V6 را کنار گذاشته است. به جای آن، پیشرانه های چهار سیلندر متعددی وجود دارد که بسته به احتیاج مخاطب، قدرت بیشتر یا کارایی سوخت بیشتری را ارائه می دهند. موتور پایه، یک موتور 2.5 لیتری تنفس طبیعی است که 191 اسب بخار قدرت و 181 پوند فوت گشتاور دارد.

نیروی خود را به وسیله یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به دو محور جلو یا هر دو محور ارسال می نماید. نسخه توربوشارژ موتور 90 اسب بخار قدرت و 130 پوند فوت گشتاور اضافه می نماید که به سورنتو 281 اسب بخار قدرت و 311 پوند فوت می دهد. یک پیشرانه هیبریدی نیز در سورنتو موجود است. این موتور از موتور 1.6 لیتری توربوشارژ کیا استفاده می نماید که موتور الکتریکی آن از باتری لیتیوم یونی 1.5 کیلووات ساعتی نیرو می گیرد. خروجی های ترکیبی 227 اسب بخار و 258 پوند فوت است، اگرچه هیبریدی فقط با دیفرانسیل جلو در دسترس است.

تلوراید: کیا همه چیز را برای تلوراید زیبا و ساده نگه می دارد: هر تریم از یک موتور 3.8 لیتری V6 استفاده می نماید که 291 اسب بخار قدرت و 262 پوند فوت را به وسیله یک خودروی هشت سرعته ارسال می نماید. موتور 2.5 لیتری توربو سورنتو عملاً با موتور V6 سورنتو مطابقت دارد، به علاوه دارای یک آپشن هیبریدی است. یک پلاگین هیبریدی نیز در راه است. با کیا کوچکتر، گزینه های بیشتری دارید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "مقایسه کیا سورنتو و کیا تلوراید: کدام کراس اوور عملکرد بهتری دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه کیا سورنتو و کیا تلوراید: کدام کراس اوور عملکرد بهتری دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید