قنات های منطقه 3 احیاء می شوند

به گزارش وبلاگ کرمی، عملیات بازسازی، بازسازی و احیای قنات های منطقه 3 تهران در حال انجام است.

قنات های منطقه 3 احیاء می شوند

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 3، مهدی هوشیار معاون خدمات شهری و محیط زیست با اشاره به شناسایی 11 قنات فعال در این منطقه گفت: مجموع خروجی هر یک از این قنات ها به بیش از هزار لیتر بر ثانیه می رسد به همین علت احیا و بازسازی آنها در سالهای کم آبی تهران به یکی از شاخص ترین اقدامات شهرداری تبدیل شده است.

او از بازسازی، بازسازی و احیای قنات بهجت آباد در این منطقه اطلاع داد و اضافه نمود: قنات هایی که از منطقه 3 عبور می نمایند یا مظهر آنها در منطقه هستند به دلیل اینکه سال ها بدون استفاده مانده اند دچار آسیب و مسائل فراوانی شده اند.

هوشیار در ادامه گفت: لایروبی قنات ها و معین نقشه دقیق آنها از مهم ترین اقدامات ما برای احیای این قنات هاست زیرا برای آبیاری فضای سبز منطقه از آنها استفاده می گردد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 3 اضافه نمود: عملیات بازسازی، بازسازی و احیای قنات بهجت آباد به طول یک هزار و 500 متر به مدت یک ماه اجرایی می گردد.

از آنجایی که وجود قنات ها در جهت ساخت وساز می تواند خطرساز باشد و باعث ریزش ساختمان گردد، از طرفی گودبرداری در جهت قنات باعث از بین رفتن و خشکیدن قنات ها و هرز رفتن آب در نقاط دیگر زمین می گردد، شناسایی جهت قنات ها یاری زیادی به احیای آنها می نماید به همین دلیل یکی از راه های شناخت سریع تر جهت قنات ها استفاده از اطلاعات محلی و مردم بومی است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "قنات های منطقه 3 احیاء می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قنات های منطقه 3 احیاء می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید