سیم کارت های دانش آموزی آماده واگذاری است، پیش بینی طرح تبلت های دانش آموزی

به گزارش وبلاگ کرمی، معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش از طرح ساخت یا وارد کردن تبلت دانش آموزی و آماده شدن سیم کارت های دانش آموزی با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد.

سیم کارت های دانش آموزی آماده واگذاری است، پیش بینی طرح تبلت های دانش آموزی

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ کرمی، علی الهیار ترکمن معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در برنامه سیمای خانواده با تبریک هفته معلم، اظهار کرد: هفته معلم را هر سال به صورت نمادین از 12 تا 18 اردیبهشت برگزار می کنیم، اما معتقدیم هر روز و هر هفته از سال با نام معلمان پیوند خورده است؛ امسال شرایط ویژه به دلیل وجود کرونا در کشور داریم و در کنار جبهه سلامت، معلمان در جبهه آموزشی ایفای نقش می کنند.

وی با اشاره به نامگذاری روز های هفته معلم، اضافه کرد: هفته معلم با یاد شهید مطهری در روز 12 اردیبهشت آغاز می شود و امسال نیز این روز با عنوان شهید مطهری و اسوه معلمی نامگذاری شده است و امروز هم بحث نقش معلم را در گام دوم انقلاب داریم.

الهیار ترکمن با بیان اینکه امسال تمام برنامه های هفته معلم حول برنامه های مجازی و ویدئوکنفرانسی است، ادامه داد: به عنوان مثال وزیر آموزش و پرورش روز پنج شنبه گذشته دیدار ویدئوکنفرانسی با کننده معلمان نمونه داشت و آن ها دغدغه های خود را مطرح کردند.

وی درباره سامانه شاد، گفت: کشور ایران، کشور گسترده ای است و پوشش تحصیلی همه دانش آموزان برای ما اهمیت دارد؛ کرونا تهدیداتی را داشت، اما در کنار آن، فرصت هایی را برنامه ریزان ایجاد کرد که یکی از آنها، ابزار مجازی در کنار ابزار رسمی است.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: با همکاری اپراتور همراه اول، کار بسیار گسترده ای آغاز شد چرا که باید 15 میلیون دانش آموز به یک میلیون فرهنگی مرتبط می شدند و در چند روز اول 2 میلیارد پیام رد و بدل شد و شاید بزرگترین پیام رسان کشور محسوب شود.

وی با اشاره به مسائل سامانه شاد گفت: برخی مسائل مانند رد و بدل نشدن یک محتوا و ... وجود دارد که در یک کارگروهی به صورت مدوام مسائل رصد و بررسی می شود.

الهیار ترکمن درباره مناطقی که دسترسی به اینترنت ندارند، اظهار کرد: در این مناطق از طریق شبکه های تلویزیون استانی، رادیویی، ارسال جزوه و درس نامه بین دانش آموزان، تدریس انجام می شود و در جا هایی که طبق پروتکل های وزارت بهداشت سفید اعلام شده است با پیش بینی استانداردها، کلاس های حضوری برگزار می شود.

وی درباره پوشش دانش آموزان در شاد، بیان نمود: اگر آن مسائلی که در حین اجرا و استقرار وجود دارد، حل و فصل شود، پیش بینی می شود که بیش از 85 درصد دانش آموزان می توانند از شاد استفاده کنند.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: برای حل مشکل نداشتن تلفن همراه برای دانش آموزان جهت ورود به سامانه شاد، شاید نتوانیم در کوتاه مدت ورود کنیم، اما برای بازه میان مدت می تواند حل و فصل شود و در این راستا تمهیداتی را پیش بینی کردیم.

وی ادامه داد: با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ساخت یا وارد کردن تبلت های دانش آموزی در حال رایزنی و همکاری هستیم تا بتوانیم برای دانش آموزان پیش بینی کنیم

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "سیم کارت های دانش آموزی آماده واگذاری است، پیش بینی طرح تبلت های دانش آموزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیم کارت های دانش آموزی آماده واگذاری است، پیش بینی طرح تبلت های دانش آموزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید