سیاستگذاری متناسب با احتیاج مردم، نتیجه علم شبکه در کشور است

به گزارش وبلاگ کرمی، معاون وزیر ارتباطات گفت: سیاستگذاری و تصمیم گیری های متناسب با نیازهای مردم به وسیله حاکمیت از کارکردهای بومی علم شبکه در کشور است.

سیاستگذاری متناسب با احتیاج مردم، نتیجه علم شبکه در کشور است

به گزارش گروه علم و پیشرفت وبلاگ کرمی به نقل از روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران، محمد خوانساری در اولین کنفرانس سیستم های پیچیده با موضوع علم شبکه که به وسیله دانشگاه تهران برگزار گردید، با اشاره به این که تاریخچه کلی علوم شبکه دارای قدمتی بیش از 270 سال است، اما طول عمر واقعی علم شبکه بسیار نو است و به حدود دو دهه اخیر باز می شود، در مورد کاربردهای بومی علم شبکه در کشور بیان داشت: سیاستگذاری و تصمیم گیری های متناسب با خواسته های مردم به وسیله حاکمیت در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، هنری، ورزشی، سلامت و غیره از کاربردهای بومی علم شبکه در ایران است.

وی ادامه داد: در این زمینه می توان به ارتقا، حمایت و ایجاد شرایط مناسب برای کسب و کارهای مختلف خرد و کلان با تحلیل های مبتنی بر مخاطب شناسی، مقدار کسب عایدی، شرایط رقبا و اقبال کاربران نیز اشاره نمود که علم شبکه آن را در اختیار فعالان اقتصادی با زمینه های گوناگون فعالیت قرار می دهد.

معاون وزیر ارتباطات اضافه نمود: تحلیل و پردازش اطلاعات از جمله ابزارهای بسیار مهمی به شمار می فرایند که علوم شبکه، امکان آن را فراهم می سازد. تحلیل فرایند فعالیت های اجتماعی، بازتاب انواع رویدادها، نظرات و احساسات از جمله مواردی است که طی سال های اخیر در کشور بسیار مورد استفاده نهاده شده است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، تحلیل و پیش بینی بورس و بازارهای اقتصادی با تکیه بر علم شبکه را بسیار رو به رشد ارزیابی کرد و گفت: پس از پاندمی بیماری کرونا در کشور، استفاده از علم شبکه نقش بسزایی در شناسایی و پیش بینی مقدار انتشار بیماران کووید 19 ایفا کرد و مورد استفاده متولیان حوزه بهداشت و سلامت نهاده شد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "سیاستگذاری متناسب با احتیاج مردم، نتیجه علم شبکه در کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیاستگذاری متناسب با احتیاج مردم، نتیجه علم شبکه در کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید