زیباترین جاهای دیدنی تایوان ، بخش سوم

به گزارش وبلاگ کرمی، تایوان دارای جاهای دیدنی زیادی است. این سرزمین، جزیره ای است که در حدود 160 کیلومتری سرزمین اصلی چین واقع شده است و از هر سمت، دارای جاهای دیدنی بسیار زیبایی است.

زیباترین جاهای دیدنی تایوان ، بخش سوم

در ادامه همراه با ما باشید تا زیباترین جاهای دیدنی تایوان را به شما معرفی کنیم.

رویفانگ

Ruifang, New Taipei City

رویفانگ، یک منطقه بسیار کوچک است. این منطقه، یکی از دو مکانی است که در آنجا، برای اولین بار، چای در قرن هیجدهم میلادی در کشور تایوان معرفی شده بود. محل دیگر، منطقه ونشان در تایپای بوده است.

این مکان بعلاوه محل سه شهر استخراج طلا بوده است که شامل شویناندانگ، جینگوآشی و جیوفن است. با این حال، امروزه این منطقه بیشتر برای حس آرامش بخش و قدیمی خود شناخته می گردد. گربه های زیادی در این منطقه به چشم می خوردند که باعث شده این مکان به روستای گربه معروفیت پیدا کند.

جزیره ترتل

Turtle Island, Yilan County

در شرق خط ساحلی کشور تایوان، جزیره گویشان قرار گرفته است. در این جزیره، تنها آتشفشان فعال کشور تایوان و بعلاوه یک محل حفاظت شده دریایی واقع شده است. آخرین فوران این آتشفشان مربوط به قرن نوزدهم میلادی بوده است. جزیره ترتل را آب های شیری رنگ فرا گرفته است و نام خود را از شکل سبز رنگ و برآمده اش بدست آورده است. در درون این جزیره آرام و دورافتاده، دریاچه گویوای واقع شده است که نیمی از آن، آب شیرین و نیمی دیگر آب شور است.

پارک جنگلی داآن

Daan Forest Park, Taipei

پارک جنگلی داآن، یک منطقه پوشیده از درختان در تایپه به شمار می رود. این پارک جنگلی حدود 64 هکتار مساحت دارد. این پارک، نقش یک زیست بوم کوچک را در درون شهر دارد و درختان آن شامل درختان افرا، حنا و بامبو است.

این پارک جنگلی بعلاوه مکان بسیار ایدئالی برای دیدن کردن پرندگان به شمار می رود. در بیشتر اوقات، صدای پرندگان، فضای این پارک را به خود اختصاص داده است. برترین زمان برای بازدید از پارک، در طی فصل زاد و ولد بین ماه مارس و ژوئن است. پرندگان مهاجر نیز در اواخر ماه های پاییزی به این پارک می آیند.

خیابان کنتینگ

Kenting Street, Pingtung County

در طی روز، خیابان کنتینگ یک مقصد گردشگری کنار دریایی عالی به شمار می رود. در شب، بازارهای شبانه، در کنار این خیابان اصلی قرار گرفته اند. جمعیت به درون این بازار در خیابان کنتینگ می آیند تا مایحتاج خود از صیدهای تازه دریایی تا میوه های استوایی را خرید نمایند. خوراکی ها و غذاهای بین المللی متنوعی از ایتالیا تا هند در این بازار سرو می شوند.

معبد ونوو

Wenwu Temple, Nantou County

معبد ونوو در ساحل شمالی دریاچه سان مون قرار گرفته است و از بالای این معبد، می توان منظره بسیار زیبایی از دریاچه را مشاهده کرد. طراحی این معبد به شکل یک قصر شمال چینی است. این سازه شامل سه تالار مجزا است. دو تا از این تالارها به خدایان اختصاص یافته اند و سومین تالار، به کنفوسیوس اختصاص دارد. حدود 366 پله از جاده تا این معبد وجود دارد. این تعداد پله، نشان دهنده تعداد 365 روز سال است و یک روز اضافه نیز به خاطر سال کبیسه است.

آلیشان

Alishan, Chiayi County

در کوهستان های پوشیده از مه شهرستان چیایی، یک مزرعه چای به نام آلیشان وجود دارد. این مزرعه حدود 2000 متر از سطح دریا ارتفاع دارد که در آن، چای های خوش طمع و دلپذیر آلیشان فراوری می شوند. برترین زمان برای بازدید از این مکان، ماه های بهاری و پاییزی است که در آن، چای برداشت می گردد.

در این مکان، یک بخش از راه آهن جنگلی آلیشان وجود دارد؛ گردشگران و مسافران می توانند سوار لوکوموتیوهای قرمز رنگ این جهت شوند و آرام آرام از چیایی به آلیشان بیایند. این منطقه، بسیار دیدنیی و خارق العاده است و مکانی ایدئال برای عکاسی به شمار می رود.

دره ترمال

Thermal Valley, Taipei

دره ترمال در حاشیه های شمالی تایپه قرار گرفته است و یکی از خیره نماینده ترن منظره ها در تایوان را دارا است. این آب های فیروزه ای و در حال بخار، حسی روحانی در خود دارند. با این حال، این دره به نام دره مرگ معروفیت پیدا نموده است و گردشگران و مسافران حتما باید به این موضوع توجه نمایند.

آب های این دره حدود 100 درجه سانتیگراد هستند و صخره های بیتو که در تایوان و ژاپن پیدا می شوند، شامل یک عنصر رادیواکتیوی رادیوم هستند. بهتر است که از این آب ها دور بمانید و در جهتهای تعیین شده در درون درختان حرکت کنید.

تالاب های گائومی

Gaomei Wetlands, Taichung

در جنوب شهر تایچونگ، تالاب های گائومی قرار گرفته اند. در درون این تالاب ها، 18 توربین وجود دارد که مشرف به این مکان 1500 هکتاری هستند. از جهتهای چوبی طراحی شده، بازدیدنمایندگان می توانند برترین منظره ها این تالاب ها را مشاهده نمایند. این تالاب ها در دهانه رودخانه داجیا قرار گرفته است و دارای زیستگاه متنوعی اتس؛ بیش از 155 گونه پرنده در این تالاب ها زندگی می نمایند.

کوهستان یوشان

Yushan/Jade Mountain, Nantou County

کوهستان یوشان که با نام جید نیز شناخته می گردد، بلندترین نقطه تایوان با ارتفاع 3962 متر از سطح دریا را در درون خود جای داده است. کوهنوردان می توانند از جهتهای تعیین شده، در درون این کوهستان ها سفر نمایند. زیبایی هایی بسیار زیادی در این کوهستان وجود دارند که می توان از آن لذت برد.

باغ پاین

Pine Garden, Hualien County

در بلندترین نقطه شهرستان هاولین، بر بالای یک کوهستان، باغ پاین قرار گرفته است. این خانه دو طبقه در سال 1942 میلادی ساخته شده است و به عنوان یک سکونتگاه ارتشی در طی حکومت ژاپن بر این منطقه مورد استفاده قرار می گرفته است. امروزه، این مکان، یک موزه شعر است. این باغ به خاطر درختان کاجی که در این منطقه قرار دارند و قرن ها قدمت دارند، به این نام معروفیت پیدا نموده است.

منبع: فوت و فن / loveexploring.com

به "زیباترین جاهای دیدنی تایوان ، بخش سوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین جاهای دیدنی تایوان ، بخش سوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید