دستگیری 6 حفار غیرمجاز در اردبیل

به گزارش وبلاگ کرمی، فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی اردبیل گفت: شش حفار غیرمجاز در بخش هیر شهرستان اردبیل دستگیر شدند.

دستگیری 6 حفار غیرمجاز در اردبیل

به گزارش وبلاگ کرمی به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، سرهنگ صابر افضل نیا صبح امروز، 21 اردیبهشت ماه اظهار کرد: به دنبال دریافت اخبار و گزارش های واصله مردمی مبنی بر حفاری غیرمجاز در روستای کریق بخش هیر، به صورت ویژه تحقیق و صحت آن محرز شد.

او اضافه نمود: به دنبال این امر نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی به محل اعزام شده و شش حفار غیرمجاز آثار باستانی و میراث فرهنگی را در منطقه دستگیر کردند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی اردبیل با اشاره به کشف بعضی آلات و ادوات حفاری در منطقه از این حفاران اعلام کرد: این افراد به دستگاه قضایی تحویل داده شدند تا رسیدگی قانونی در خصوص جرائم آن ها انجام گردد.

او از گشت شبانه روزی نیروهای یگان حفاظت محیط زیست در سطح استان اطلاع داد و گفت: با هرگونه اقدام در راستای دستبرد و سوءاستفاده از آثار باستانی و میراث فرهنگی در سطح استان برخورد نموده و اجازه دست درازی به آثار تاریخی استان را به این افراد نمی دهیم.

افضل نیا با دعوت از مردم برای همکاری و مشارکت با نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی استان در راستای حفاظت و حراست از آثار باستانی و تاریخی در سطح استان اظهار کرد: انتظار می رود هم استانی ها هرگونه اقدام مشکوک در این زمینه را سریعاً گزارش دهند تا برخورد به موقع با این افراد انجام گردد.

منبع: میراث آریا

به "دستگیری 6 حفار غیرمجاز در اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگیری 6 حفار غیرمجاز در اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید