درخواست ونزوئلا برای تحقیق دادگاه بین المللی کیفری از مقامات آمریکایی

به گزارش وبلاگ کرمی، ونزوئلا از مقام های ارشد دادگاه بین المللی کیفری خواسته است تا درباره اتهام جنایت علیه بشریت مقامات آمریکایی تحقیقات وسیع و گسترده ای را آغاز کند.

درخواست ونزوئلا برای تحقیق دادگاه بین المللی کیفری از مقامات آمریکایی

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ کرمی به نقل از رویترز، ژرژ آریزا وزیر خارجه ونزوئلا روز پنجشنبه گفت: کاراکاس از دادگاه بین المللی کیفری خواسته است تا از مقام های آمریکایی به خاطر اعمال تحریم های گسترده علیه ونزوئلا که جنایت علیه بشریت به شمار می رود، تحقیقات قضایی و گسترده ای را آغاز کند.

بر اساس این گزارش وزیر خارجه ونزوئلا اضافه کرد: تحریم های اعمال شده توسط واشنگتن علیه ونزوئلا، جنایت علیه بشریت بوده و ما از دادگاه بین المللی کیفری خواستار تحقیق درباره مقام های آمریکایی به خاطر اعمال این تحریم ها هستیم.

البته طرح شکایت در دادگاه لاهه توسط کاراکاس علیه واشنگتن به طور اتوماتیک منجر به تحقیقات قضایی علیه مقام های آمریکایی نخواهد شد.

آمریکا تا به امروز تحریم های اقتصادی و سیاسی گسترده ای را علیه ونزوئلا اعمال کرده و ده ها کشور غربی نیز ضمن دخالت در امور داخلی ونزوئلا، خوان گوایدو رهبر مخالفان را به عنوان رئیس جمهور موقت به رسمیت شناخته و خواستار کناره گیری نیکولاس مادورو رئیس جمهور قانونی این کشور از قدرت شده اند.

این در شرایطی است که در سپتامبر 2018 میلادی نیز کشورهای آمریکای لاتین به همراه کانادا از دادگاه بین المللی کیفری خواستند تا از دولت ونزوئلا به اتهام جنایت علیه بشریت و استفاده از زور برای مقابله با مخالفان سیاسی، تحقیق کند.

آریزا گفت: کاراکاس شکایت خود را در 60 صفحه به دادگاه لاهه ارائه کرده است. سیاست تحریم آمریکا به معنای مجازات مرگ برای ده ها هزار نفر از مردم ونزوئلا در سال خواهد بود.

سفارت آمریکا در لاهه حاضر به اظهارنظر درباره سخنان وزیر خارجه ونزوئلا نشده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "درخواست ونزوئلا برای تحقیق دادگاه بین المللی کیفری از مقامات آمریکایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست ونزوئلا برای تحقیق دادگاه بین المللی کیفری از مقامات آمریکایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید