خواص زیتون که برای شما معجزه می نماید

به گزارش وبلاگ کرمی، درختان زیتون در سراسر حوزه مدیترانه و بعلاوه در آمریکای جنوبی، آفریقای جنوبی، هند، چین، استرالیا، نیوزیلند، مکزیک و ایالات متحده رشد می نمایند. زیتون از انواع مختلف یک عنصر اصلی در غذاهای مدیترانه ای و محصول صادراتی قابل توجهی برای اسپانیا، ایتالیا، یونان، ترکیه و مراکش است. رایج ترین زیتون ها در ایالات متحده سبز و سیاه هستند، اگرچه زیتون های کالاماتا نیز محبوب هستند. آن ها اغلب برش داده می شوند یا به طور کامل در دستور العمل ها استفاده می شوند یا در روغن زیتون فشرده می شوند. بعلاوه صادرات عمده کشاورزی در منطقه مدیترانه است.

خواص زیتون که برای شما معجزه می نماید

خواص زیتون از حوزه سلامتی تا موارد بهداشتی، برای مثال برای پوست و مو، توسعه می یابند. در ادامه به طور مفصل به چندی از آن ها می پردازیم.

خواص زیتون برای سلامتی

یکی از مهم ترین خواص زیتون ویتامین ها و آنتی اکسیدان های موجود در آن است که فواید مهمی برای سلامتی دارند. به عنوان مثال، بعضی از مطالعات نشان داده اند که زیتون می تواند در برابر پوکی استخوان، که در آن استخوان ها شنماینده یا ضعیف می شوند، محافظت کند. زیتون بعلاوه سرشار از ویتامین E است که می تواند سلامت پوست را بهبود بخشد و به سیستم ایمنی بدن شما یاری کند.

دیگر خواص زیتون برای سلامتی به عبارتند از:

  • سلامت قلب: مطالعات متعدد نشان داده است که مصرف روغن زیتون می تواند خطر بیماری قلبی و مرگ و میر را در افرادی که در معرض خطر بالای این بیماری قرار دارند، کاهش دهد.
  • کاهش خطر سرطان: زیتون حاوی ترکیب اولئوکانتال است که مطالعات نشان داده است می تواند سلول های سرطانی را از بین ببرد. مطالعات دیگر ارتباط بین مصرف روغن زیتون و کاهش خطر ابتلا به سرطان ها از جمله سرطان سینه را نشان داده اند.
  • کاهش و درمان بیماریهای شناختی: اولئوکانتال موجود در زیتون و روغن زیتون با کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر و سایر بیماری های مرتبط با مغز مرتبط است. این ترکیب بعلاوه باعث افزایش فعالیت داروی دونپزیل می گردد که برای درمان زوال عقل استفاده می گردد.
  • پیشگیری از دیابت: تحقیقات ارتباط بین مصرف روغن زیتون و پیشگیری از دیابت نوع 2 را با یاری به بدن در تنظیم گلوکز (قند) نشان می دهد. گلوکز تنظیم نشده می تواند منجر به ایجاد دیابت نوع 2 گردد.
  • تغذیه: زیتون سرشار از ویتامین E و سایر آنتی اکسیدان هاست که می تواند به کاهش خطر بیماری هایی مانند سرطان، دیابت، سکته مغزی و بیماری قلبی یاری کند.

خواص زیتون برای پوست

روغن زیتون، علاوه بر خواصی که برای سلامتی دارد، خواص بارزی برای پوست دارد:

مرطوب نماینده

ویتامین E به عنوان یک آنتی اکسیدان در روغن زیتون عمل می نماید و از پوست در برابر عوامل خارجی مضر مانند اشعه خورشید و آلاینده های هوا محافظت می نماید. بافت سبک مرطوب نماینده بر پایه روغن زیتون غیر چسبنده است که مناسب انواع پوست بوده و ماندگاری بالایی دارد.

ضد پیری پوست

استرس مزمن می تواند با ایجاد آسیب اکسیداتیو و تقویت فعالیت آنزیم های تجزیه نماینده پروتئین که باعث از بین رفتن قسمت های داخلی پوست و کلاژن می گردد، باعث پیری گردد. در نتیجه پوست شل می گردد و سایر علائم پیری پوست ظاهر می گردد. ذخیره آنتی اکسیدان ها و ویتامین های موجود در کرم روغن زیتون با به تعویق انداختن پیری پوست را بازسازی می نماید و از افتادگی آن جلوگیری می نماید. علاوه بر این، چین و چروک ها را نیز پاک می نماید و پوست شما را جوان، شاداب و زیبا نشان می دهد.

درمان آفتاب سوختگی

آفتاب سوختگی در اثر قرار گرفتن طولانی مدت و خصوصاً زمانی که از ضدآفتاب استفاده نمی کنید، ایجاد می گردد. اشعه ماوراءبنفش منجر به التهاب سلولی می گردد که به شکل قرمز شدن پوست (اریتم) ظاهر می گردد.

پلی فنول های موجود در روغن زیتون به علت خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی این التهاب را کاهش می دهد. تری گلیسیرید موجود در آن به ترمیم سد پوستی و کاهش خشکی و پوسته پوسته شدن پوست آفتاب سوخته یاری می نماید. این خواص بعلاوه روغن زیتون را در مدیریت خارش های پوستی بسیار مفید می نماید.

نور خورشید حاوی اشعه های فرابنفش است که به راحتی جذب پوست می گردد و سپس مولکول های اکسیژن ناپایدار به نام رادیکال های آزاد را در داخل بدن آزاد می نماید. این رادیکال های آزاد به سلول های سالم پوست حمله می نمایند و در این فرآیند به آن ها آسیب می رسانند و باعث پیری زودرس پوست و دیگر اشکال مسائل پوستی می شوند.

بر اساس تحقیقات، هیدروکسی تیروزول ترکیب اصلی آنتی اکسیدانی در روغن زیتون است که به مقابله یا خنثی کردن فعالیت مضر این رادیکال های آزاد یاری می نماید. بنابراین استفاده از روغن زیتون به پوست می تواند به محافظت در برابر آسیب های خورشیدی یاری کند.

خواص زیتون برای مو

بعضی تحقیقات غیر انسانی نشان می دهند که اولئوروپئین، ترکیبی که روغن زیتون را تلخ می نماید، می تواند باعث رشد موهای ضخیم تر گردد. روغن زیتون بعلاوه با جلوگیری از رشد بیش از حد میکروب ها، پوست سر شما را سالم نگه می دارد. بعلاوه به موهای شما درخشندگی می بخشد، به خصوص اگر موهای شما مستعد کدر شدن با تغییر آب و هوا باشند.

روغن زیتون بعلاوه غنی از ویتامین E به عنوان یک ماده جادویی در تقویت فولیکول های مو عمل می نماید و با ریزش مو مبارزه می نماید. ماساژ دادن روغن زیتون روی پوست سر، موها را آبرسانی می نماید، تحریک پوست سر را کاهش می دهد و شوره سر را درمان می نماید. بعلاوه باعث می گردد موی شما براق به نظر برسد.

کلام آخر

کثرت خواص زیتون را می توان به طیف وسیعی از ترکیبات موجود نسبت داد. همه این ترکیبات روغن زیتون را به یک عامل ضد التهابی و آنتی اکسیدانی قوی تبدیل می نماید که می تواند برای مدیریت بسیاری از بیماری ها استفاده گردد. هر کس، بنا بر احتیاج خود، از زیتون بهره مند می گردد.

منبع: اسنپ مارکت

به "خواص زیتون که برای شما معجزه می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص زیتون که برای شما معجزه می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید