خبرنگاران تثبیت دو هزار شغل گردشگری در گیلان با پرداخت تسهیلات کرونا

به گزارش وبلاگ کرمی، رشت - خبرنگاران - معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با بیان اینکه 92 درصد فعالان گردشگری متقاضی دریافت تسهیلات کرونایی پیروز به دریافت شده اند، گفت : با پرداخت این تسهیلات، اشتغال یک هزار و 945 نفر در استان در این حوزه تثبیت شده است.

خبرنگاران تثبیت دو هزار شغل گردشگری در گیلان با پرداخت تسهیلات کرونا

رضا حسن پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ کرمی اضافه نمود: با پیگیری این اداره کل تا به امروز به تعداد یک هزار و 284 پرونده به میزان 185 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت با سود 12 درصد پرداخت شده است و فعالان صنایع دستی و راهنمایان توریستی بیشترین آمار دریافت کنندگان این تسهیلات را تشکیل می دهند.

وی گفت: طی هماهنگی اجرا شده با بانک های عامل، سرمایه گذاران از امهال و تنفس حداقل شش ماهه (تا پایان سال 99)برای بازپرداخت تسهیلات بانکی بهره مند شدند.

وی ادامه داد: متاسفانه شیوع کرونا موجب آسیب بیش از 800 میلیارد تومانی به تاسیسات توریستی استان شده است و این امهال در بخش های مختلف می تواند قدری دلگرم کننده باشد.

حسن پور اضافه نمود: همچنین با هدف رونق اقتصاد توریستی و حمایت از ایجاد تأسیسات توریستی استان، در روزهای اخیر با صدور یازده موافقت اصولی تاسیسات توریستی موافقت شده است.

وی بیان نمود: این طرح ها شامل یک هتل، چهار مجتمع توریستی و تفریحی، یک هتل آپارتمان و پنج طرح بوم گردی است.

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی گیلان ضمن اعلام حمایت این اداره کل از طرح های مرتبط گفت: از کلیه طرح های بوم گردی، تاسیسات توریستی و راه اندازی، توسعه و تجهیز کارگاه ها و طرح های سرمایه گذاری توسط هنرمندان صنایع دستی استقبال می شود.

حسن پور با تاکید بر لزوم جذب سرمایه گذاران در حوزه توریستی شرح داد: تامین امنیت سفر و سلامت توریست و به صورت کلی حفظ حرکت درست چرخه صنعت توریستی می تواند سبب جلب اعتماد سرمایه گذار شود.

وی اضافه نمود: سرمایه گذاری مناسب یعنی تولید اشتغال پایدار و تقویت چرخه اقتصادی که خود منجر به کاهش مسائل و آسیب های اجتماعی ناشی از فقر و عقب ماندگی اقتصادی می شود و این موضوع با توجه به اینکه سال 99 با عنوان جهش تولید نام گرفته سرلوحه فعالیت های این اداره کل قرار گرفته است.

استان گیلان بعنوان یکی از کانون های مهم توریستی شمال کشور دارای 107 هتل، 33 هتل آپارتمان، 81 مجتمع توریستی، 49 مهمانپذیر، یک هزار و 688 خانه مسافر، 30 مجتمع سرگرمی تفریحی، 74 اقامتگاه بومگردی، 360 بین راهی، یک اسکله مسافربری دریایی و 28 اسکله توریستی دریایی است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران تثبیت دو هزار شغل گردشگری در گیلان با پرداخت تسهیلات کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تثبیت دو هزار شغل گردشگری در گیلان با پرداخت تسهیلات کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید