اولین مسابقه گلف زنان در عربستان سعودی، شرط: پوشیدن شلوار بلند

به گزارش وبلاگ کرمی، زنان شرکت کننده در این رویداد مجاز به پوشیدن شلوار با بلندی سه چهارم قد پا، زیر زانو و تی شرت هایی آستین کوتاه از بالای آرنج هستند.

اولین مسابقه گلف زنان در عربستان سعودی، شرط: پوشیدن شلوار بلند

عربستان سعودی برای اولین بار مسابقات حرفه ای گلف زنان را در شهری نزدیکی جده میزبانی می نماید.

به گزارش وبلاگ کرمی به نقل از گاردین، این مسابقات زیر چتر تور بانوان اروپا (Ladies EuropeanTour) موسوم به LET به عنوان حرفه ای ترین تور گلف زنان اروپا در تاریخ 12 تا 15 نوامبر (22 تا 25 آبان) در عربستان سعودی برگزار خواهد شد.

این تورنمنت در زمین گلف رویال گرین در شهر مالی ملک عبدالله در 100 کیلومتری شمال جده در حاشیه دریای سرخ برگزار می گردد.

در ابتدا قرار بود میزبانی رقابت دنیای گلف بانوان در ماه مارس (اسفند 98) در عربستان اجرایی گردد اما شیوع بیماری دنیای کرونا برگزاری این رویداد را به تاخیر انداخت.

در حالیکه زنان شرکت نماینده در این رویداد برای کسب جایزه یک میلیون پوندی رقابت می نمایند، مجاز به پوشیدن شلوار با بلندی سه چهارم قد پا، زیر زانو و تی شرت هایی آستین کوتاه از بالای آرنج هستند. جایزه این تورنمنت پیشترین جایزه پس از پاداش مسبقات اوپن بریتانیا و اسکاتلند است.

مسابقات بین المللی گلف زنان در عربستان سعودی در مجموعه رویال گرین در شهر مالی ملک عبدالله در 100 کیلومتری شمال جده برگزار می گردد/ عکس: اسوشیتیدپرس

در ماه دسامبر گذشته گزارش هایی در باره هشدار به بازیکنان برای پوشیدن شلوارهای تمام قد به دلیل قوانین سختگیرانه پوشش زنان در عربستان سعودی، شنیده شد.

چنین امتیازی به گلف بازان مرد در مسابقات بین المللی گلف که در سال گذشته عربستان بازی کردند نیز اختصاص نیافت. مردان نیز در آن موقع اجازه پوشیدن شلوارک کوتاه در حین بازی های گلف را نداشتند. این در حالیست که تور بانوان اروپا موسوم به LET به عنوان حرفه ای ترین تور گلف زنان اروپا و اتحادیه گلف حرفه ای زنان به عنوان یک نهاد حرفه ای گلف در آمریکا به بازیکنان اجازه می دهد تا شلوار، شلوارک و دامن خودرا با هر قد و اندازه ای بپوشند.

در تاریخ 17 تا 19 نوامبر نیز تیم بانوان سعودی به صورت ترکیبی از آماتروها و حرفه ای ها با برای کسب یک جایزه 500 هزار دلاری رقابت می نمایند.

الکساندر آرماس مدیر عامل گروه گلف بازان حرفه ای اروپا در این باره به رویترز گفت: از اینکه بخشی از تاریخ را برای اولین بار و به عنوان گلف بازان زن در عربستان سعودی رقم می زنیم هیجان زده ایم.

الکساندر آرماس مدیر عامل گروه گلف بازان حرفه ای اروپا در این باره به رویترز گفت: از اینکه بخشی از تاریخ را برای اولین بار و به عنوان گلف بازان زن در عربستان سعودی رقم می زنیم هیجان زده ایم.

اما سازمان عفو بین الملل پس از اعلام برگزاری تور گلف اروپایی زنان در عربستان سعودی، نگرانی خود را در ای باره اظهار داشت.

کیت آلن مدیر سازمان عفو بین الملل در بریتانیا به گاردین گفت: گروهی از فعالان حقوق زنان در عربستان سعودی در حال حاضر از ماندن در پشت میله های زندان خسته اند و بازکردن زمین های سبز گلف بر روی زنان برجسته گلف باز دنیا خنده دار و نمایشی است.

--

ثروت زنان سعودی تقریبا برابر با نصف ثروت زنان خاورمیانه

ورود زنان سعودی به ورزشگاه های ورزشی آزاد شد

یک زن عربستانی رئیس فدراسیون ورزشی شد (+عکس)

منبع: عصر ایران

به "اولین مسابقه گلف زنان در عربستان سعودی، شرط: پوشیدن شلوار بلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین مسابقه گلف زنان در عربستان سعودی، شرط: پوشیدن شلوار بلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید