انتقاد وزیر ورزش از اقدام فدراسیون فوتبال به خاطر حذف سرخابی ها

به گزارش وبلاگ کرمی، حمید سجادی پس از جلسه امروز در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: بحث امروز که مطالبه به حق نمایندگان مجلس شورای اسلامی بود، مربوط به حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا شد. آنها ترک فعل های اجرا شده را بهتر از ما نام بردند و من قطعاً بر خود تکلیف می دانم که پیگیر موضوع باشم.

انتقاد وزیر ورزش از اقدام فدراسیون فوتبال به خاطر حذف سرخابی ها

وزیر ورزش و جوانان گفت: در کنار مدیران عامل هر دو باشگاه پیگیر خواهم بود که از حقوق آنها دفاع کنم. پاسخی را نیز تقدیم مسئولان وزارت ورزش کردم.

وی بار دیگر مدعی فرصت 5 روزه به جامانده این دو باشگاه برای حضور در لیگ قهرمانان 2022 آسیا شد و گفت: از مهلت و فرصت به جامانده که کنفدراسیون فوتبال آسیا داده است، قطعاً استفاده خواهیم کرد. همچنان خادم ورزش و جوانان بوده و در کنار مدیران دو باشگاه سوالات جدی خود را درباره اتفاقات این موضوع داریم.

وزیر ورزش و جوانان با صراحت از ابهام درباره اقدامات اجرا شده از سوی فدراسیون فوتبال گفت: فدراسیون فوتبال مجوز خود را از AFC دارد. کمیته بدوی حرکتی را در این زمینه شروع کرد که هنوز برای ما جای سوال دارد که از داخل چه اطلاعاتی داده شد. سپس کمیته استیناف فرصت سه ماهه به باشگاه ها داد تا مدارک و مستندات خود را تکمیل نمایند. اما ناگهان AFC قبل از سرانجام این مهلت برای ما ضرب الاجل معین کرد.

سجادی توضیح داد: در داخل کسی پاسخ ما را نداده است. تمام کار و زندگی خودمان را در کنار باشگاه ها صرف حل این مسائل کردیم تا آنها را رفع کنیم اما ناگهان تصمیمی گرفتند که شوکه شدیم.

وی با اشاره به قدیمی بودن چنین مسائلی در راستای صدور مجوز حرفه ای ادامه داد: من از سال 2016 اشراف کامل به موضوع دارم. یک سری تکالیف وجود داشت که انجام نشده است و همواره به ماه های بعدی موکول شد تا کار را برای ما در این سه چهار ماه اخیر سخت کرد. تمام این مسائل را در عرض چند ماه پیگیر شدیم تا رفع کنیم.

وزیر ورزش درباره اقدامات اجرا شده، اعلام نمود: مالکیت مشترک را با کوشش شبانه روزی دولت توانستیم رفع کنیم. ضمن اینکه خاطرنشان کردیم فرآیند خصوصی سازی از نیمه دوم فوریه (اواخر بهمن ماه) شروع می گردد. طبیعی است که مقدمات و شاخص هایی وجود دارد که باید انجام می دادیم.

سجادی اضافه نمود: با دستور ویژه رئیس جمهور و وزرای اقتصاد و خارجه، موضوع را پیگیری نموده و می کنیم تا از حقوق خودمان در فرصت 5 روزه به جامانده استفاده کنیم. قطعاً در پی گرفتن حرف حق خود در جوامع بین المللی هستیم.

وی بار دیگر به اقدامات داخلی برای حذف استقلال و پرسپولیس اشاره نمود و گفت: قبل از اینکه مهلت سه ماهه ما که کمیته استیناف معین نموده بود و تاریخ آن سرانجام دی ماه بود، تمام گردد به ما گفتند باید ظرف مدت کوتاه مدارک را برای راستی آزمایی دوباره ارسال کنیم. این در صورتی است که زمان داشتیم. فدراسیون فوتبال، کمیته استیناف را مسئول رسیدگی به این موضوع معرفی نموده بود و این کمیته نیز به AFC خاطرنشان کرد برای باشگاه ها چنین شرایطی را گذاشته است. AFC نیز زیرمجموعه فیفا است پس ما کار غیرقانونی انجام ندادیم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "انتقاد وزیر ورزش از اقدام فدراسیون فوتبال به خاطر حذف سرخابی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد وزیر ورزش از اقدام فدراسیون فوتبال به خاطر حذف سرخابی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید