الکاظمی: عراق را از ورود به جهنم دور کردیم

به گزارش وبلاگ کرمی، ایسنا نوشت:نخست وزیر عراق تاکید کرد، دولتش عراق را از جهنمی که در نتیجه وقایع پاییز سال 2019 در حال سقوط در آن بود، دور کرد.

الکاظمی: عراق را از ورود به جهنم دور کردیم

سومریه نیوز گزارش داد، براساس بیانیه دفتر نخست وزیری عراق، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در جریان سفرش به رم در گفت وگو با روزنامه ایتالیاییلا رپوبلیکا گفت: ما عراق را از جهنمی که در حال حرکت به سمت آن بود، دور کردیم و این جهنم در نتیجه حوادث پاییز 2019 ایجاد شد. اما چالش هایی که مقابل ماست همچنان قوی هستند.

او افزود: داعش همچنان خطر است و تلاش می کند صفوفش را منسجم کند. اما تروریست ها دیگر قادر به دستیابی به منطقه ها جغرافیایی نخواهند بود و ما به آنها ضربات مهمی وارد کردیم و بسیاری از سرکردگان آنها را کشتیم.

الکاظمی اشاره کرد: همکاری اطلاعاتی ما با هم پیمانان مان بسیار کارآمد است و ما از ایتالیا خواستیم در صف اول آموزش نیروهای ما بماند.

او توضیح داد: عراق آماده تقویت همکاری نظامی با ایتالیا در زمینه آموزش و توسعه تلاش ها در مقابله با فساد، پولشویی، جرائم سازمان یافته و مافیایی است.

نخست وزیر عراق توضیح داد: از آمریکایی ها و ایرانی ها خواستیم تسویه حساب هایشان را بیرون عراق ببرند. ما سال ها میدان برخورد و درگیری بودیم و باید راه مذاکره سیاسی را برای حل اختلافات انتخاب کنیم و همه باید از ثمره آرامش بهره ببرند.

الکاظمی تاکید کرد: با دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در تماس هستیم و به نظرم قادر خواهیم بود به سمت مرحله گفت وگوی منطقه ای حرکت کنیم. تمایل داریم عراق جزو کشورهایی باشد که بحران ها را با موفقیت مدیریت می کنند نه آن کشورهایی که مسبب بحران ها هستند و از آنها متاثر می شوند.

الکاظمی در انتها گفت: توافق بین ایران و آمریکا بسیار مهم و مشخص کننده بوده و به نظرم قابل تحقق است. موفقیت در مذاکرات وین تاثیر مثبتی بر منطقه خواهد داشت و همچنین به نفع ثبات عراق خواهد بود.

311311

منبع: خبرآنلاین

به "الکاظمی: عراق را از ورود به جهنم دور کردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الکاظمی: عراق را از ورود به جهنم دور کردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید