اختصاص بیش از 27 هزار میلیارد ریال اعتبار به شرکت های دانش بنیان

به گزارش وبلاگ کرمی، خبرگزاری خبرنگاران- بیش از 27 هزار میلیارد ریال اعتبار، از ابتدای سال 94 تا به امروز، از سوی صندوق توسعه ملی به شرکت های دانش بنیان فعال اختصاص یافته است.

اختصاص بیش از 27 هزار میلیارد ریال اعتبار به شرکت های دانش بنیان

به گزارش خبرگزاری وبلاگ کرمی از صندوق توسعه ملی، با توجه به عقد تفاهم نامه میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق توسعه ملی در سال 1397 مقرر شد؛ بخشی از تسهیلات صندوق توسعه ملی صرف پشتیبانی مالی از شرکت های خلاق و فناور دانش بنیان شود.

بر این اساس، از ابتدای سال 94 تا کنون مبلغ 27.350 میلیارد ریال طی 43 فقره قرارداد دانش بنیان در بانک های عامل سپرده گذاری شده که از این میزان، مبلغ 25.550 میلیارد ریال قرارداد دانش بنیان مربوط به بخش صنعت و معدن، مبلغ 1.400 میلیارد ریال مربوط به شرکت های فعال در بخش آب و کشاورزی و مبلغ 400 میلیارد ریال مربوط به شرکت های فعال در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی بوده است.

شایان ذکر است نرخ سود تسهیلات ریالی صندوق توسعه ملی در بخش آب و کشاورزی 14 درصد و بخش های صنایع تبدیلی و تکمیلی و صنعت و معدن 16 درصد تعیین شده است که به منظور حمایت هر چه بیشتر از شرکت های دانش بنیان، نرخ سود ها به میزان 4 درصد کاهش یافته و این میزان برای شرکت های فعال در بخش کشاورزی به 10 درصد و برای شرکت های دانش بنیان بخش صنعت و معدن و صنایع تبدیلی و تکمیلی به 12 درصد رسیده است.

یادآورمی شود تا پایان مرداد ماه سال جاری، از کل این میزان سپرده گذاری، مبلغ 13.926 میلیارد ریال (51 درصد) درقالب 209 طرح از طریق بانک های عامل به متقاضیان تخصیص داده شده است.

گفتنی است؛ تسهیلات صندوق توسعه ملی به صورت دو نوع، سرمایه گذاری برای ایجاد یا توسعه واحد های تولیدی (طرح) و سرمایه در گردش پرداخت می شود که مدت زمان تعیین شده برای بازپرداخت تسهیلات طرح 7 سال و برای تسهیلات سرمایه در گردش 2 سال در نظرگرفته شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "اختصاص بیش از 27 هزار میلیارد ریال اعتبار به شرکت های دانش بنیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص بیش از 27 هزار میلیارد ریال اعتبار به شرکت های دانش بنیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید