اجازه مازوت سوزی از روی ناچاری به نیروگاه رامین اهواز داده شده است

به گزارش وبلاگ کرمی، خبرنگاران/خوزستان مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در خصوص دلیل صدور مجوز مازوت سوزی برای نیروگاه رامین اهواز توضیحی ارائه کرد.

اجازه مازوت سوزی از روی ناچاری به نیروگاه رامین اهواز داده شده است

محمدجواد اشرفی در خصوص مازوت سوزی در نیروگاه رامین اهواز اظهار کرد: قطعا مازوت سوخت مصوب و پاکی نیست و با توجه به آلودگی آن، در مواقع غیر ضرور استفاده از این سوخت مورد توصیه سازمان حفاظت محیط زیست نیست.

به گزارش وبلاگ کرمی، وی افزود: با این حال با توجه به شرایط خاص کشور و آغاز فصل سرما، تامین گاز مورد نیاز منطقه ها خانگی ضرورت دارد بنابراین در موارد محدود و تحت کنترل، به نیروگاه رامین اجازه استفاده از سوخت مازوت داده شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: متاسفانه مازوت مورد استفاده در صنایع، گوگرد بالایی دارد و می تواند در آلودگی هوا و تحت تاثیر قرار دادن جوامع مسکونی اطراف، اثرات منفی و مخرب بر جای بگذارد بنابراین از روی ناچار و صرفا به دلیل شرایط موجود، اجازه محدود استفاده از مازوت را داده ایم.

اشرفی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می کرد، افزود: البته نیروگاه ها ملزم به نصب فیلترهای لازم در خصوص پایش آلایندگی هوا هستند اما علیرغم تعهد و الزام نیروگاه رامین به نصب فیلترها، این نیروگاه نسبت به این کار اقدام نکرده است. سازمان حفاظت محیط زیست توصیه های لازم را به این نیروگاه داده است و امیدواریم در سال آینده در این خصوص اقدام کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اجازه مازوت سوزی از روی ناچاری به نیروگاه رامین اهواز داده شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجازه مازوت سوزی از روی ناچاری به نیروگاه رامین اهواز داده شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید