اتحادیه اروپا: اپلیکیشن جام جهانی قطر، یک بدافزار خطرناک است!

به گزارش وبلاگ کرمی، گجت نیوز نوشت: کشورهای اروپایی نظیر فرانسه و آلمان بابت خطرات اپلیکیشن جام جهانی قطر 2022 هشدار داده اند؛ ولی این برنامه با اطلاعات کاربران چه کار می نماید؟

اتحادیه اروپا: اپلیکیشن جام جهانی قطر، یک بدافزار خطرناک است!

مهمانان قطر که از سراسر جهان برای تماشای بازی های پرشور جام جهانی 2022 به این کشور می آیند، اپلیکیشن رسمی جام جهانی تحت عنوان Hayya و بعلاوه اپلیکیشن دیگری با نام Ehteraz برای مسائل بهداشتی را پیش روی خود دارند. با این حال، مراجع اروپایی حوزه حفاظت از داده از نقص حریم خصوصی در این اپلیکیشن ها خبر داده اند و از مردم خواسته اند که برای امنیت اطلاعات شخصی خود آن ها را دانلود ننمایند.

اپلیکیشن های جام جهانی قطر 2022 دقیقاً چه تهدیدی برای کاربران دارند؟

کارشناسان هر دو برنامه مختص به جام جهانی قطر 2022 را در دسته جاسوس افزارها قرار داده اند و دلیل این است که دسترسی گسترده ای به اطلاعات شخصی کاربران و امکان خواندن، حذف، تغییر محتوا و حتی برقراری مستقیم تماس را برای دولت قطر فراهم می نمایند.

بیشتر بخوانید:

  • مرگ توییتر اعلام شد/ استعفای همزمان صدها کارمند

  • واتساپ این ویژگی خاص را در اختیار همه قرار داد / عکس

بنا به گفته سرپرست حفاظت از داده های آلمان طی بیانیه ای، داده های جمع آوری شده نشان می دهند که این دو برنامه در زمینه دسترسی به اطلاعات شخصی پا را فراتر از آنچه تعیین نموده اند می گذارند. به عنوان مثال، یکی از برنامه ها حتی برقراری تماس و شماره مورد استفاده را ذخیره می نماید. برنامه دیگر هم به صورت فعال مانع قرارگیری گوشی در حالت Sleep می گردد. ضمن اینکه داده های برنامه ها فقط روی دستگاه کاربر باقی نمی ماند و به یک سرور مرکز انتقال داده می گردد.

توصیه مسئولان آلمانی این است که اگر کاربران چاره ای جز نصب اپلیکیشن های جام جهانی قطر 2022 ندارند، آن ها روی گوشی دیگری به غیر از گوشی اصلی خود نصب نمایند. سازمان های حفاظت از داده در نروژ و فرانسه هم توصیه هایی مشابه را به کاربران نموده اند. سازمان مربوطه در نوروژ حتی این احتمال را مطرح نموده است که دولت قطر به وسیله این اپلیکیشن ها مشغول رصد مسافران جام جهانی قطر 2022 باشد؛ البته این چندان جای تعجبی ندارد، از آنجا که گزارشی نو حاکی از نظارت گسترده قطر روی مردم با استفاده از چندین هزار دوربین است.

سازمان مربوطه فرانسوی هم از کاربران تقاضا می نماید که به طور جدی به عکس ها و ویدیوهای خصوصی خود توجه داشته باشند و برنامه را دقیقاً قبل از خروج از فرانسه نصب و بلافاصله بعد از بازگشت به این کشور حذف نمایند. دولت فرانسه هم هرچند رابطه محبت آمیز ای با قطر دارد، ولی به وسیله وزیر دیجیتال خود ژان نوئل باروت رسماً اعلام نموده است که قطر حقوق کاربران در زمینه امنیت اطلاعاتشان را به رسمیت نمی شناسد.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "اتحادیه اروپا: اپلیکیشن جام جهانی قطر، یک بدافزار خطرناک است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا: اپلیکیشن جام جهانی قطر، یک بدافزار خطرناک است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید