آیفون 15 اولترا چه شکلی خواهد بود؟

به گزارش وبلاگ کرمی، گجت نیوز نوشت: آیفون 15 اولترا - iPhone 15 Ultra تفاوت هایی اساسی با آیفون 14 پرو مکس خواهد داشت. در اینجا نگاهی خواهیم داشت به بعضی قابلیت های و مشخصات احتمالی نسل بعدی گرانقیمت ترین پرچمدار اپل.

آیفون 15 اولترا چه شکلی خواهد بود؟

در میان چهار مدل از گوشی های پرچمدار آیفون 14، مدل پرو مکس تا به امروز محبوب ترین و پیروز ترین محصول بوده است و آیفون 14 پرو در جایگاه بعدی قرار گرفته است. این استقبال خریداران از نسخه های پرو و پرو مکس iPhone 14 اپل می تواند تاثیر بسزایی در نسل بعدی محصولات این کمپانی داشته باشد.

گوشی 6.1 اینچی آیفون 14 و نمونه بزرگ تر و 6.7 اینچی آن، آیفون 14 پلاس، هر دو آپگریدهایی حداقلی برای نمونه های سال 2021 به شمار می روند. این در حالی است که مدل های Pro و Pro Max که آن ها هم به ترتیب 6.1 و 6.7 اینچی هستند، از طراحی نوی بر مبنای جزیره دینامیک بهره برده و به پردازنده نو A16 Bionic و دوربین های با رزولوشن بالاتر مجهزند.

به گزارش مینگ چی کو، تحلیلگر مطرح محصولات اپل، تقاضا برای مدل های معمولی و پلاس از آیفون 14 به حدی پایین بوده که اپل ظرفیت فراوری این محصولات را به نسخه های پرو و پرو مکس منتقل نموده است. در این میان، نسخه Pro Max به تنهایی باعث افزایش 60 درصدی میزان تقاضا برای نسخه های پرو از آیفون 14 شده است.

آیفون 15 اولترا چه تفاوتی با سایر مدل های iPhone 15 خواهد داشت؟

بر اساس نتایج گزارش شده به وسیله کو، کاربران به پیشرفت مدل های پرو و پرو مکس iPhone 14 در مقایسه با نسل قبل روی خوش نشان داده و مایلند برای آن ها هزینه بیشتری پرداخت نمایند. بر این اساس، می توان انتظار داشت که اپل در نسل آینده هم تفاوت های مهمی را بین نسخه های حرفه ای و غیرحرفه ای iPhone 15 ایجاد کند.

همچنین اقبال کاربران به نسخه پرو مکس همچنین احتمالا تفاوت های بیشتر میان مدل های حرفه ای آیفون 15 را نیز در پی خواهد داشت. در این بین باید توجه کرد که بر اساس اطلاعات لو رفته، اپل نامگذاری آیفون های سال آینده خود را نیز دستخوش تغییر نموده و گرانقیمت ترین مدل آیفون هایش را با نام آیفون 15 اولترا معرفی خواهد نمود.

مارک گورمن از خبرگزاری بلومبرگ نیز مدتی پیش اطلاعاتی مشابه را منتشر نمود و خاطرنشان کرد که سال آینده، نسخه اولترا از iPhone 15 با تغییراتی بزرگ تر رونمایی خواهد شد.

بسیاری صاحب نظران عقیده دارند که آیفون 15 اولترا تنها مدلی از iPhone 15 خواهد بود که به دوربین های پریسکوپ برای بزرگنمایی حرفه ای و قدرتمند مجهز می گردد. با این وجود، تعیین نیست که آیا این گوشی به نخستین آیفون تاریخ با چهار دوربین در پشت تبدیل خواهد شد یا خیر!

همچنین بعضی دیگر هم معتقدند که iPhone 15 Ultra از دو دوربین در جلو بهره برده و قادر به ثبت ویدیوهای با رزولوشن 8K خواهد بود. همچنین، افزایش حافظه داخلی نسخه پایه این پرچمدار آینده اپل در مقایسه با محصولات کنونی هم یکی دیگر از شایعات بزرگی است که پیرامون آن وجود دارد.

نسخه های پرو و اولترا از آیفون 15 همچنین به تراشه A17 Bionic اپل مجهز خواهند بود؛ هرچند که در شرایط کنونی و با بروز اختلافاتی میان اپل و TSMC تعیین نیست که آیا این تراشه ها با معماری نو سه نانومتری ساخته خواهند شد یا خیر!

در حال حاضر اختلاف میان نسخه های پرو و پرو مکس از آیفون 14 تنها به میزان صفحه نمایش محدود می گردد. با این وجود، هر دوی این گوشی ها، محصولات فوق العاده ای هستند که در شمار برترین گوشی های سال 2022 قرار می گیرند. بر اساس پیش بینی های صورت گرفته پیرامون نسل بعدی آیفون، می توان انتظار داشت تفاوت بین این دو گوشی بیش از پیش افزایش یابد.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "آیفون 15 اولترا چه شکلی خواهد بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون 15 اولترا چه شکلی خواهد بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید