گوگل پیکسل 5a در برابر پیکسل 5؛ بزرگترین تفاوت هایی که انتظار داریم

به گزارش وبلاگ کرمی، طبق گزارش های منتشر شده به احتمال زیاد در کنفرانس گوگل I/O امسال که در تاریخ 28 اردیبهشت آغاز می شود، شاهد معرفی گوشی گوگل پیکسل 5a خواهیم بود. مطمئنا این گوشی در مقایسه با پیکسل 5 ویژگی های متفاوتی خواهد داشت و در ادامه با توجه به شایعه ها و گزارش های مطرح شده، به تفاوت ها و شباهت های احتمالی بین این دو گوشی می پردازیم.

گوگل پیکسل 5a در برابر پیکسل 5؛ بزرگترین تفاوت هایی که انتظار داریم

قیمت

پیکسل 5 با قیمت پایه 699 دلار راهی بازار شد که این یعنی 200 دلار گران تر از پیکسل 4a 5G است و در مقایسه با پیکسل 4a هم 350 دلار قیمت بیشتری دارد. یکی از مهم ترین ویژگی های جذاب پیکسل 4a، همین قیمت 349 دلاری آن است که با وجود این قیمت پایین، می تواند عکس های بسیار جذابی را ثبت کند. بنابراین امیدواریم گوگل برای نسل بعدی آن هم قیمت پایینی را در نظر بگیرد.

البته با توجه به اینکه گویا پیکسل 5a در مقایسه با نسل قبلی از ویژگی های بسیار بهتری مانند چیپست بهتر و قابلیت پشتیبانی از اینترنت 5G بهره می برد، به احتمال زیاد این شرکت نمی تواند قیمت آن را چندان پایین نگه دارد. اما حتی اگر قیمت این گوشی افزایش پیدا کند، احتمالا شاهد افزایش قابل توجهی نخواهیم بود زیرا یکی از مهم ترین دلایل موفقیت پیکسل 4a به همین قیمت پایین آن برمی شود.

در رابطه با قیمت این گوشی هنوز گزارش موثقی منتشر نشده اما احتمالا با قیمت بین پیکسل 4a و پیکسل 4a 5G راهی بازار خواهد شد.

طراحی و نمایشگر

گوگل توجه چندانی به طراحی گوشی های خود نشان نمی دهد و به همین خاطر گوشی های میان رده و پرچم دار این شرکت از نظر ظاهری شباهت زیادی به یکدیگر دارند. با توجه به رندرهای منتشر شده از این گوشی، با طراحی مشابه با پیکسل 5 سروکار داریم. اما با توجه به اینکه گوگل برای گوشی های ارزان تر خود از بدنه های پلاستیکی استفاده می کند، به احتمال زیاد برای پیکسل 5a هم شاهد تکرار این رویکرد خواهیم بود.

از دیگر تفاوت های کلیدی باید به جک هدفون اشاره کنیم. پیکسل 5a مانند نسل قبلی از این معینه بهره می برد ولی در بدنه پیکسل 5 جک هدفون تعبیه نشده است. همچنین به نظر می رسد پیکسل 5a از نمایشگر اولد 6.2 اینچی با رزولوشن فول اچ دی بهره می برد. این یعنی نسبت به نمایشگر 6 اینچی پیکسل 5 اندکی بزرگتر است اما از طرف دیگر به احتمال زیاد برخلاف این گوشی از رفرش ریت 90 هرتز پشتیبانی نمی کند. البته با توجه به همه گیری نمایشگرهای دارای رفرش ریت بالا در گوشی های میان رده، شاید گوگل برای این گوشی هم چنین معینه ای را ارائه دهد.

دوربین ها

تصاویر رندر منتشر شده از پیکسل 5a، دوربین دوگانه این گوشی را نشان می دهند که احتمالا مانند پیکسل 5 شاهد دوربین واید و اولترا واید خواهیم بود. علاوه بر این، مدتی قبل گوگل تصادفا عکسی را منتشر کرد که بعد از بررسی های اجرا شده، معین شد توسط دوربین اولترا واید پیکسل 5a ثبت شده است.

اگرچه درباره تعداد دوربین های پیکسل 5a شک و تردید چندانی وجود ندارد، اما در نهایت نرم افزار گوگل که در زمینه پردازش تصاویر انجام وظیفه می کند، مهم ترین نقش را ایفا خواهد کرد. بنابراین، به احتمال زیاد بسیاری از قابلیت های نرم افزاری مربوط به پردازش تصاویر در پیکسل 5 به گوشی پیکسل 5a راه پیدا می کند.

عملکرد

گوگل سال گذشته گوشی پرچم دار خود را با اسنپدراگون 765G عرضه که یک چیپست میان رده محسوب می شود. گفته می شود این تصمیم را برای پایین نگه داشتن قیمت این گوشی اتخاذ کرده است. حالا بر اساس گزارش های مختلف، گویا پیکسل 5a هم از همین چیپست بهره می برد که تصمیم عجیبی به حساب می آید.

از یک طرف، این گوشی توان پردازشی برابر با مدل پرچم دار را ارائه خواهد کرد و در ضمنً دیگر گوگل نیازی به عرضه مدل 5G این گوشی ندارد. اما از طرف دیگر، استفاده از چیپست قدیمی برای گوشی جدید-حتی اگر قیمت پایینی داشته باشد-احتمالا با واکنش منفی بخشی از کاربران روبرو می شود. در این میان، اگر گوگل می خواهد برای این گوشی از چیپست گوشی های پیکسل 5 و پیکسل 4a 5G استفاده کند، آیا می تواند قیمت آن را پایین نگه دارد؟

عمر باتری

گوشی های گوگل پیکسل معمولا مشکل عمر باتری دارند و مثلا عمر باتری پیکسل 5 از میانگین گوشی های رقیب کمتر بود. البته باید خاطرنشان کنیم باتری این گوشی عملکرد بهتری نسبت به پیکسل 4a داشت. بخش مهمی از این مشکل، به پایین بودن ظرفیت باتری این گوشی ها برمی شود. به عنوان مثال، پیکسل 4a با باتری 3140 میلی آمپر ساعتی راهی بازار شد.

با توجه به اینکه پیکسل 5a از اینترنت 5G پشتیبانی می کند، بدون شک گوگل باید از باتری بزرگتری استفاده کند و شاید مانند پیکسل 4a 5G از باتری 3885 میلی آمپر ساعتی استفاده شود. البته اگر گوگل می خواهد قیمت این گوشی را پایین نگه دارد، احتمالا بار دیگر شاهد استفاده از باتری کوچکی خواهیم بود.

همچنین از آنجایی که فقط برخی از گوشی های پرچم دار گوگل از قابلیت شارژ بی سیم بهره می برند، پس برای گوشی پیکسل 5a نباید انتظار بهره گیری از این معینه را داشته باشیم و کاربران باید به همان شارژ سیمی بسنده کنند.

سخن آخر

طبق شواهد و قرائن موجود، پیکسل 5a روی هم رفته تفاوت های زیادی نسبت به پیکسل 5 ندارد و شباهت های بین آن دو بیشتر از تفاوت های آن ها است. اما در نهایت هنوز در مورد قیمت این گوشی گزارش موثقی منتشر نرده و اگر گوگل بتواند آن را با قیمت پایینی به دست کاربران برساند، احتمالا با استقبال خوبی روبرو می شود.

منبع: Toms Guide

منبع: دیجیکالا مگ

به "گوگل پیکسل 5a در برابر پیکسل 5؛ بزرگترین تفاوت هایی که انتظار داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل پیکسل 5a در برابر پیکسل 5؛ بزرگترین تفاوت هایی که انتظار داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید