کتاب های پرفروش سوره مهر در نمایشگاه کتاب، ضد در یک قدمی چاپ چهارم

به گزارش وبلاگ کرمی، خبرنگاران: کتاب های ضد، مجموعه اشعار سیدحسن حسینی، لشکر خوبان و کالک های خاکی پرفروش ترین آثار سوره مهر در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران هستند.

کتاب های پرفروش سوره مهر در نمایشگاه کتاب، ضد در یک قدمی چاپ چهارم

به گزارش خبرنگار فرهنگی وبلاگ کرمی، بعد از چند سال که خاطرات جزء کتاب های پرفروش غرفه انتشارات سوره مهر در نمایشگاه کتاب بود، در بیست و ششمین دوره نمایشگاه کتاب ورق برگشت و یک کتاب شعر رکورد خاطرات را شکست. مجموعه سروده های فاضل نظری با عنوان ضد که مجموعه ای از 50 تازه سروده او است که با مضامین عاشقانه و عارفانه به نظم درآمده اند و تازه به چاپ رسیده است.

ضد که برای اولین بار در بیست و ششمین نمایشگاه عرض شده است، در طی پنج روز نخست خود توانست به چاپ سوم برسد. نظری پیش از این در خصوص اثر جدید خود با بیان اینکه ضد دنباله دیگر آثار اوست، گفت: در این مجموعه نیز با همین رویکرد بر مبنای اینکه ما همیشه ضد و دشمنی در درون خود داریم که با ما مقابله می کند و بیشتر از نیروهای خارجی به ما آسیب می رساند، انتخاب شده است.

مجموعه سروده های سیدحسن حسینی دومین کتاب پرفروش این غرفه در طی ده روز گذشته نمایشگاه کتاب است. هم صدا با حلق اسماعیل و نوشدارو طرح ژنریک از جمله آثاری است که در این مجموعه وجود دارد. سروده های سیدحسن حسینی از نظ ساختار، ترکیبات تازه و قدم زدن شاعر در فضای جدید شاعرانه حائز اهمیت است، به طوری که او را نظریه پرداز شعر انقلاب می دانند.

لشکر خوبان عنوان سومین اثر پرفروش نشر سوره مهر در بیست و ششمین دوره نمایشگاه کتاب تهران است. این اثر که به قلم معصومه سپهری با موضوع خاطرات مهدیقلی رضایی به رشته تحریر درآمده و برای نخستین بار در سال 84 منتشر شد. این اثر خاطرات یکی از غواصان اطلاعات عملیات جنگ را روایت می کند که در طی این چند سال به چاپ چهارم رسیده و رهبر معظم انقلاب هم بر آن تقریظی نوشته اند. ایشان در این متن می فرمایند: این کتاب لشکر خوبان پر است از اعجاز و عظمت ناگفته رزمندگان غواص و اطلاعات عملیات جنگ. در ایامی که این کتاب را می خواندم بارها و بارها متأثر شدم.

اسماعیل عنوان یکی از رمان های زنده یاد امیرحسین فردی است که بعد از کوچ نویسنده اش جزء پرفروش ترین آثار غرفه انتشارات سوره مهر شناخته شده است. این اثر روایتی از روزهای انقلاب و تلاش مردم ایران برای به دست آوردن و حفظ استقلال است که از زاویه دید امیرحسین فردی، پدر داستان انقلاب، روایت می شود. فردی پیش از این در مصاحبه ای گفته بود که این اثر حاصل دغدغه های او برای ادبیات انقلاب است.

کالک های خاکی از دیگر آثار پرفروش غرفه انتشارات سوره مهر در بیست و ششمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران است که برای اولین بار در این نمایشگاه عرضه شده است. این اثر به قلم گلعلی بابایی به رشته تحریر درآمده و نویسنده در آن خاطرات سردار عزیز جعفری را روایت می کند. این خاطرات به بخش هایی از زندگی سردار جعفری در سال های پیش از انقلاب، یعنی زمانی که در دانشکده هنرهای زیبا تحصیل می کرد، تا روزهای سخت حماسه و جهاد را روایت می کند.

خاطرات سردار جعفری از حیث شمول آن بر وقایع مهم و سرنوشت ساز جنگ و همینطور ارتباط وی با افراد تعیین کننده و فرماندهان جنگ از جمله شهید صیاد شیرازی، شهید حسن باقری و شهید حسین خرازی حائز اهمیت است. افزون براین، بسیاری از کارشناسان کالک های خاکی را فتح بابی برای آغاز نگارش خاطرات فرماندهان جنگ می دانند. فرماندهانی که یا به دلیل مشغله کاری و یا به دلیل تواضع حاضر به روایت خاطرات خود نیستند.

سردار جعفری در بخشی از یادداشت خود در تاریخ 17 شهریور 1391 و در حال بازخوانی آخرین نگارش اثر نوشته است: البته، درباره انتشار کتاب هنوز تردید دارم. چون نمی دانم این هزینه برای نسل امروز فایده ای دارد یا نه. بی تردید ثبت خاطرات شهدا، که چراغ هدایت جامعه انقلابی ما بوده و هستند، ارزش فراوانی دارد؛ اما شهدا کجا و ما کجا! آن ها کنار پیامبران و صدیقان و صالحان، که خدا نعمت هایش را برای آن ها به حدّ کمال رسانده، قرار گرفته اند. چنانچه امثال ما از هدایت یافتگان الهی باشیم، شاید اجازه هم نشینی و رفاقت با آن ها را به ما بدهند. و لنهدینهم صراطاً مستقیماً. و من یُطِعِ الله و الرسول فاولئک مَعَ الَّذینَ اَنعَمَ اللهُ علیهم مِن النبیینَ و الصّدیقین و الشهداء و الصّالحین و حَسُنَ اولئک رفیقا.

پایی که جاماند، دا و نورالدین پسر ایران از دیگر پرفروش های انتشارات سوره مهر در بیست و ششمین دوره نمایشگاه کتاب است.

منبع: تسنیم

به "کتاب های پرفروش سوره مهر در نمایشگاه کتاب، ضد در یک قدمی چاپ چهارم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب های پرفروش سوره مهر در نمایشگاه کتاب، ضد در یک قدمی چاپ چهارم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید