چگونه رتبه بالایی در کنکور به دست بیاوریم؟

به گزارش وبلاگ کرمی، خبرگزاری خبرنگاران- کنکور سراسری با توجه به اینکه در آینده شغلی و تحصیلی داوطلب تاثیر گذار یک دغدغه اساسی برای این افراد می باشد و خانواده ها را هم در گیر این فرایند نموده است .

چگونه رتبه بالایی در کنکور به دست بیاوریم؟

داوطلبان با مراجعه به یک مشاور خوب میتوانند به سرعت به اهداف و مقاصد خود برسند تا مانند سایر رقبا که دچار سردرگمی هستند از قبولی در دانشگاه و رشته مورد علاقه خود باز نمانند .

معمولا داوطلبان و دانش آموزان برای شرکت در کنکور سراسری فقط یک هدف را دنبال می نمایند، کسب یک رتبه بالا و قبولی در رشته مورد نظر در یک دانشگاه خوب . باید بدانیم که ما بین رتبه های برتر در کنکور و سایر داوطلبان تفاوت بسیار ناچیزی وجود دارد . یعنی ممکن است یک داوطلب فقط با چند تست، رتبه برتر را از دست بدهد . تقریبا مهم ترین سوال هر داوطلب قبل از شرکت در کنکور این است که چگونه رتبه بالایی در کنکور به دست بیاوریم؟

پیروز شدن در کنکور سراسری و ورود به دانشگاه های معتبر قطعا یکی از آرزو ها و خواسته های همه داوطلبان کنکور می باشد .

به دست آوردن رتبه بالا در کنکور هدفی است که اگر در طول راستا، نظم و برنامه ریزی مناسبی داشته باشید و با جدیت کوشش نمایید حتما به آن دست پیدا می نمایید .

پیشنهاد من برای پیروزیت دانش آموزاندر کنکور به عنوان فردی که توانسته این راہ را با پیروزیت طی کند استفاده از خدمات مشاورہ سایت https://konkurmoshaver.com/است.یکی از برترین تجربه ھای من استفاده از خدمات این سایت بود و من ھمیشہ مدیون آن ھا ھستم

رتبه برتر در کنکور سراسری

اینکه هدف شما بدست آوردن رتبه برتر در کنکور باشد موضوع پیچیده ای نیست . فقط احتیاجمند کوشش و جدیت در درس خواندن می باشد . همه ساله با اعلام نتایج آزمون سراسری و معرفی رتبه های برتر کنکور، دانش آموزانی که پیروز به قبولی در رشته مورد نظر خود نشده اند یا دانش آموزانی که سال آخر دوره متوسطه هستند، به فکر برنامه ریزی برای کنکور سال آینده می افتند . اینکه با یک برنامه ریزی و کوشش مضاعف و قابل توجه بتوان در سال آینده یکی از رتبه های برتر کنکور را بدست آورد، مورد توجه دانش آموزان و داوطلبان زیادی می باشد .

واقعیت این است که برای اینکه بتوانید رتبه بالایی در کنکور به دست آورید احتیاج به برنامه ریزی دقیق، کوشش و پشتکار زیاد و مستمر تا زمان برگزاری کنکور می باشید . بسیاری از افراد پس از چند هفته مطالعه خسته شده و هدف خود را فراموش می نمایند . آن ها فکر می نمایند که با خواندن در یک یا دو ماه مانده به کنکور، می توانند آمادگی لازم برای بدست آوردن رتبه بالا را داشته باشند . در صورتی که با این شرایط حتی رتبه قبولی هم کسب نمی نمایند .

کسب رتبه برتر در هر رشته

در این قسمت به آنالیز راز های طلایی که افراد برتر کنکور هر رشته مورد توجه قرار داده اند می پردازیم :

کسب رتبه برتر در شته تجربی

یکی از رشته های پر هوادار در آزمون های سراسری در همه ساله، رشته تجربی می باشد . رشته های مانند : پزشکی، دندان پزشکی، دارو سازی و ... . برای قبولی در این رشته ها متقاضیانی بسیاری از کل کشور وجود دارد . شما برای بدست آوردن رتبه بالا در کنکور باید در مرحله اول دروس مهم و اصلی این رشته مانند زیست شناسی و شیمی را با بالاترین درصد تست بزنید . در میان دروس عمومی نیز دروس ادبیات فارسی و دین و زندگی تاثیر زیادی در رتبه برتر دارند . در آخر درس ریاضی نیز بسیار رتبه آور محسوب می گردد .

کسب رتبه برتر در رشته ریاضی

رشته ریاضی نیز از هواداران زیادی در سراسر کشور برخوردار است . قبولی در رشته های مهندسی دانشگاه شریف یا دانشگاه امیر کبیر جزو رویای بیشتر دانش آموزان می باشد . برای رسیدن به این هدف علاوه بر ممارست در مطالعه، باید دروس ریاضی و فیزیک را با بالاترین درصد تست زنی نمایید . در دروس عمومی ادبیات فارسی، دین زندگی و شیمی می تواند رتبه شما را تحت تاثیر زیادی قرار دهد .

کسب رتبه برتر در رشته انسانی

از دیگر رشته های مورد علاقه دانش آموزان، رشته انسانی می باشد . زیرا رشته های پر هواداری مانند حقوق، وکالت، حسابداری و مدیریت در این رشته تحصیلی می باشد . اغلب دروس این رشته حفظ کردنی بوده و تعدد کتاب در این رشته زیاد می باشد . پس برنامه ریزی دقیق تری می طلبد . برای کسب رتبه بالا در این رشته باید دروس مهم مانند : عربی، اقتصاد، ریاضیات و ادبیات فارسی را بسیار جدی بگیرید . دروسی مانند تاریخ و جغرافیا و روان شناسی ضریب یک دارند ولی از اهمیت آن ها کم نخواهد شد . زیرا این دروس رتبه آور هستند، بدین معنی که خیلی از افراد در این دروس ضعیف می باشند . پس شما با قدرتمند شدن در این دروس حتی با ضریب یک می توانید رتبه بالایی را در کنکور کسب نمایید .

عوامل موثر در بدست آوردن رتبه بالا در کنکور

کسسی که آرزوی رتبه برتر شدن در سر دارد باید توجه داشته باشد که برای کسب چنین پیروزیت بزرگی باید از خیلی چیز ها دل بکند . تمام فکر و ذکر خود را معطوف به درس خواندن و برگزاری کنکور نماید . باید بدانید که تحصیل در رشته پزشکی یا برق شریف یا حقوق علامه آرزوی همه داوطلبان می باشد و فقط کسی که لیاقت، توانایی و جدیت در کوشش داشته باشد به این جایگاه خواهد رسید .

در زیر روش هایی که برای بدست آوردن یک رتبه بالا و قابل قبول در کنکور مورد احتیاج است، خدمتتان ارائه خواهد شد . قطعا با رعایت این موارد به هدف خود خواهید رسید .

  1. شما باید این باور را در خود تقویت نمایید که اگر هر مسئله ای بر سر راه شما به وجود آید، شما حتما از آن قوی تر خواهید بود و وقتی در این مرحله هستید همه توانایی های لازم برای بدست آوردن یک رتبه بالا در کنکور را دارید .
  2. از افکار منفی و حواشی ای که ممکن است ذهنتان را درگیر نماید دوری نمایید .
  3. رفتار هایی را انجام دهید که رتبه های برتر عادت به انجام آن داشته اند . مانند : کوشش سخت، برنامه ریزی اصولی، نظم و تعهد به برنامه ریزی، تغذیه و استراحت مناسب و متناسب با یک کنکوری و ... .
  4. علاوه بر اینکه هدفتان را به دست آوردن یک رتبه بالا در کنکور قرار داده اید، باید اهداف هفتگی، ماهانه و فصلی نیز برای خود مشخص نمایید .
  5. فراگیری تکنیک هایی که رتبه های برتر از آن ها استفاده می کردند . مانند : کنترل استرس، توانایی تست زدن حرفه ای و سریع، برترین روش مطالعه، برترین روش خلاصه نویسی و ... .
  6. داشتن تمرکز زیاد در هنگام درس خواندن . بدانید که هرچه تمرکز شما در هنگام درس خواندن بیشتر باشد، مطالب را بهتر درک کرده و هنگام آزمون دادن نیز مطالب را راحت تر و سریع تر به خاطر خواهید آورد .
  7. استفاده از دفتر برنامه ریزی یکی از علل پیروزیت در بدست آوردن رتبه بالا در کنکور می باشد . برای این که به موقع به بودجه بندی آزمون های آزمایشی برسید یا برای اینکه بتوانید مباحث یک امتحان را تا قبل از روز آزمون مرور نمایید، قطعا به یک دفتر برنامه ریزی منسجم احتیاجمند می باشید . باید خود را متعهد نمایید که طبق برنامه ریزی دفتر پیش روید .
  8. باید تمام کوششتان را کنید که تا قبل از عید نوروز تمام دروس را مطالعه و تمام تمارین را حل کرده باشید . ضمناً باید توجه کنید که تا قبل از عید تمام مشکل برطرف شده باشد و هیچ تمرین حل نکرده نباید جا مانده باشد .
  9. مطالعه در تعطیلات عید شما را از تمام داوطلبان جلو می اندازد . می توانید در کل تعطیلات تست زنی کنید .
  10. هر داوطلبی باید بداند که برترین و مهم ترین منبع برای مطالعه و شرکت در کنکور، کتب درسی مدرسه می باشد . با خواندن دقیق و متمرکز همین کتب درسی می توانید به رتبه بالا و برتر در کنکور سراسری دست پیدا نمایید .
  11. استفاده از کتاب های یاری درسی البته با نظر مشاوران و معلمان می تواند یاری شایانی به شما نماید .
  12. برای بدست آوردن یک رتبه بالا در کنکور باید ساعات مطالعه تان به صورت چشمگیری افزایش یابد .
  13. از مطالعه کردن خلاصه نویسی های خودتان دست بر ندارید . سعی کنید در هنگام خواندن مطالب از آن ها خلاصه نویسی کرده و نکته نویسی کنید تا در روز های پایانی به راحتی در زمان کم کل مطالب را دوره نمایید .
  14. داوطلبان باید برای هر درس فقط و فقط یک یا دو منبع یاری اموزشی با کیفیت خوب تهیه کرده و آن ها از بر نمایند . چرا که داشتن چند منبع تنها داوطلب را سردرگم کرده و باعث ایجاد استرس کاذب در آن ها می گردد .
  15. بعد از اتمام هر درس یا هر مطلب حتما تست های همان موضوع را بزنید . در این صورت مسائل و نکاتی که ممکن است متوجه نشده باشید کاملا برایتان مفهوم شده و در ذهنتان حک خواهد شد .
  16. استفاده از یک مشاور معتبر و مجرب و حرفه ای می تواند شما را به رسیدن به هدفتان بسیار نزدیک نماید . مشاوری که هم در زمینه تحصیلی و کنکور فعال باشد، هم در زمینه مسائل مربوط به زندگی و رشد انسانی .
  17. دوری از فضای مجازی را جدی بگیرید . در این مدت هرچه از فضای مجازی و حاشیه های آن دورینمایید به نفعتان خواهد و مطئن باشید چیزی را از دست نمی دهید .
  18. دروس عمومی را نزدیک به کنکور مرور نمایید .
  19. مهارت تست زنی خود را تا می توانید افزایش دهید . این موضوع باعث می گردد در کنکور عملکرد بهتری داشته باشید . معمولا داوطلبانی که رتبه های دو یا 3 رقمی داشته اند در زمان کم، تست های کنکور ار حل کرده اند . کم کردن زمان تست زنی یک فاکتور مهم و ضروری در بدست آوردن رتبه بالا در کنکور می باشد .
  20. در صورت توان در آزمون های جامع کنکور شرکت نمایید . این کار باعث می گردد استرستان کم شده و شرایط واقعی کنکور را بدون استرس تجربه نمایید .
  21. تحلیل آزمون ها را جدی بگیرید . در نظر داشته باشید که آزمون بدون تحلیل مانند آزمایش خون بدون جواب می ماند . با تحلیل آزمون و آنالیز نتایج و مقایسه آن ها با هم، می توان به نقاط ضعف و نقاط قوت خودتان پی برده و برای برطرف مسائل اقدامات لازم را انجام دهید .
  22. نکاتی که رتبه های برتر سال های گذشته در مصاحبه های خود گفته اند را جدی بگیرید .
  23. در نهایت باید برای رسیدن به تمامی اهداف زندگیتان بر خداوند متعال توکل کرده و تقدیرتان را به او بسپارید . البته باید برای رسیدن به تقدیر مورد نظرتان حتما کوشش بفرمایید . همانطور ککه خداوند فرموده اند : از تو حرکت، از من برکت

جمع بندی

در این مطلب راز های مهم در کسب رتبه برتر در هر رشته به طور جداگانه و به طور کلی را آنالیز نمودیم . در اصل پاسخ به سوال چگونه رتبه بالایی در کنکور به دست بیاوریم؟ را می توان برنامه ریزی دقیق و منسجم، پشتکار و کوشش زیاد، مطالعه خیلی زیاد و متمرکز نام برد .

افزایش ساعات مطالعه و کاهش ساعت های سرگرمی و استراحت به همراه برنامه ریزی دقیق می تواند در کسب رتبه بالا در کنکور سراسری بسیار موثر باشد .

منبع: خبرگزاری آریا

به "چگونه رتبه بالایی در کنکور به دست بیاوریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه رتبه بالایی در کنکور به دست بیاوریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید