مادر نیجریه ای برای درمان زردی نوزادان گهواره ای اختراع نموده که با انرژی خورشیدی آنها را نوردرمانی می نماید

به گزارش وبلاگ کرمی، وقتی نوزاد ویرتو اوبرو، یک طراح گرافیک و مادر نیجریه ای، به نام تومبرا، به دنیا آمد، تشخیص داده شد که زردی نوزادی دارد.

مادر نیجریه ای برای درمان زردی نوزادان گهواره ای اختراع نموده که با انرژی خورشیدی آنها را نوردرمانی می نماید

زردی فیزیولوژیک نوزادی یک بیماری شایع است که بیش از 60٪ از نوزادان در سراسر دنیا را مبتلا می نماید، بسیاری از این نوزادان بدون هیچ درمانی این مرحله زردی را پشت سر می گذارند و شمار اندکی احتیاج به درمان های ساده مانند فتوتراپی یا نوردرمانی پیدا می نمایند.

اما زردی تومبرا کمی شدید بود و بیم آن می رفت که درجه بالای زردی در او باعث مسائل سلامتی غیرقابل برگشتی از جمله کاهش شنوایی، اختلال بینایی، آسیب مغزی و فلج مغزی می گردد گردد، برای همین برای درمان به بیمارستان منتقل شد.

در فتوتراپی، نوزادان زیر نور آبی قرار می گیرند. فتوتراپی با نور آبی یک درمان نسبتاً ساده است و در بسیاری از کشور های در حال توسعه هم انجام می گردد. با این حال، در بعضی مکان ها، دسترسی به تجهیزات لازم همواره امکان پذیر نیست. مورد تامبرا بسیار شدید بود، اما بیمارستان اوبورو هیچ دستگاه فتوتراپی در دسترس نداشت. خانواده چهار ساعت منتظر ماندند و حال او بدتر شد. در نهایت، تصمیم گرفته شد که تعویض خون برای او انجام گردد و به این شکل بیلی روبین بالای او کاهش یابد.

پسرش اوبرو بهبودی کامل پیدا کرد. با این حال، پس از آن تجربه در سال 2015، اوبرو این تجربه آسیب زا را فراموش نکرد.

او می گوید: احساس می کردم که می توان از بعضی از چیز هایی که تجربه کردم اجتناب کرد. فکر کردم، آیا کاری هست که بتوانم برای کاهش درد نوزادان و مادران انجام دهم؟

او با همین انگیزه یک استارت آپ فناوری تازه ، به نام Tiny Hearts، تاسیس کرد که در حال ساخت تختخواب هایی است که با انرژی خورشیدی کار می نمایند و به این ترتیب واحد فتوتراپی قابل حمل و مقرون به صرفه قیمت با انرژی خورشید ایجاد می گردد.

هزینه این تختخواب ها یک ششم قیمت تخت فتوتراپی سنتی است و در زادگاهش نیجریه ساخته شده است.

مسائل فنی او در این راستا کم نبودند. اوبرو با یک متخصص اطفال کار کرد تا مطمئن گردد که دستگاه ایمن و مطابق با استاندارد های فعلی فتوتراپی است. شوهر او نیز برای یاری به او آماده بود زیرا قبلاً تجربه کار با پنل های خورشیدی را داشت. نوآوری او جوایزی شامل 50 هزار دلار جایزه نوآوری آفریقای جانسون و جانسون دریافت نموده و اخیراً این دستگاه به عنوان فینالیست جایزه آموزشگاه سلطنتی مهندسی آفریقا در سال 2022 انتخاب شده.

گزارش شده که در کشور های کم عایدی ، نوزادان 27 برابر بیشتر در معرض آسیب مغزی ناشی از زردی و 119 برابر بیشتر از کشور های پرعایدی در معرض خطر مرگ قرار دارند. در حال حاضر، تختخواب تازه موسوم به cribAglow در 500 بیمارستان در سراسر نیجریه و همسایه آن غنا راه پیدا نموده. تا حالا، 300 هزار نوزاد استفاده نموده اند.

بعلاوه والدینی که در منطقه ها دور افتاده با دسترسی محدود به برق زندگی می نمایند، می توانند در خانه از تخت استفاده نمایند. از آنجایی که این تخت خواب قابل حمل است و از انرژی خورشیدی دارد، تقاضا برای این تخت در طول همه گیری کرونا افزایش یافت. بسیاری از والدین می خواستند از بیمارستان دوری نمایند و از نوزادان خود در خانه مراقبت نمایند.

اوبورو می گوید که از زنده ماندن تامبرا خوش شانس و سپاسگزار است. اکنون ماموریت او مبارزه با زردی نوزادان و نجات نوزادان دیگر است.

منبع: یک پزشک

به "مادر نیجریه ای برای درمان زردی نوزادان گهواره ای اختراع نموده که با انرژی خورشیدی آنها را نوردرمانی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مادر نیجریه ای برای درمان زردی نوزادان گهواره ای اختراع نموده که با انرژی خورشیدی آنها را نوردرمانی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید