طرز تهیه اسموتی خرمالو با موز، هویج و با شیر

به گزارش وبلاگ کرمی، این آموزش از بخش آشپزی انگیزه را به تهیه اسموتی خرمالو اختصاص داده ایم. این اسموتی از خوشمزه ترین نوشیدنی های فصل پاییز می باشد که امروزه در بسیاری از منازل و کافی شاپ ها پرکاربرد شده است. خرمالو میوه ای پرطرفدار و خوشمزه می باشد که خواص خرمالو برای بچه ها باعث شده تا مصرف این اسموتی برای رشد بچه ها توسط پزشکان توصیه گردد. در ادامه با طرز تهیه چند نوع اسموتی خرمالو با شما خواهیم بود.

طرز تهیه اسموتی خرمالو با موز، هویج و با شیر

در این مطلب می خوانید:

طرز تهیه اسموتی خرمالو با شیر

طرز تهیه اسموتی موز و خرمالو

طرز تهیه اسموتی خرمالو و هویج

طرز تهیه اسموتی خرمالو با شیر

مواد لازم برای اسموتی خرمالویی
خرمالوی یخ زده5 عدد
شیر پر چرب1 پیمانه
یخچند تکه
پودر بادام و سنجداز هر کدام 1 قاشق غذاخوری
عسل2 قاشق غذاخوری
دارچینن.ک قاشق چایخوری

مراحل درست کردن اسموتی خوشمزه خرمالو

  • خرمالوها را شسته، خرد نموده و در فریزر قرار دهید تا منجمد شوند.
  • سپس تمامی مواد را درون مخلوط کن یا دستگاه غذاساز بریزید تا کاملا پوره، له و یکدست شوند.
  • اسموتی را درون لیوان سرو ریخته و با بستنی وانیلی یا خامه فرم گرفته تزیین کنید.

طرز تهیه اسموتی موز و خرمالو

مواد لازم برای اسموتی با خرمالو و موز

ماست شیرین

200 میلی لیتر
خرمالو1 عدد
موز1 عدد
عسل1 قاشق چای خوری
دارچیننصف قاشق چای خوری

یخ خردشده

3 تکه

روش تهیه اسموتی خوشمزه با خرمالو و موز

  • خرمالو را بشویید و قسمت بالایی آن را که شامل برگ های میوه است، جدا کنید. سپس به آرامی آن را پوست بگیرید و خرد کنید. موز را هم پوست گرفته و خرد کنید.
  • همه مواد را داخل مخلوط کن بریزید و دستگاه را روشن کنید. حدود 30-20 ثانیه مواد را با هم مخلوط کنید تا اسموتی نرم و یکدستی حاصل گردد.
  • اسموتی را داخل لیوان بریزید و در صورت تمایل آن را با مقداری پودر دارچین تزیین کنید.

طرز تهیه اسموتی خرمالو و هویج

ممکن است باور نکنید که اسموتی هویج و خرمالو دارای چنین منفعت های جالبی باشد: خرمالو و هویج مملو از ویتامین آ و بتاکاروتن هستند. همچنین دارای میزان زیادی ویتامین های ب1، ب2، ب3 و ث می باشند. ضمناً این خرمالو دارای مواد معدنی ضروری برای بدن مانند کلسیم، گوگرد، آهن، فسفر، منیزیم و پتاسیم است. اگر خرمالو به خوبی رسیده باشد، برای بچه ها نیز میوه ای مفید محسوب می گردد و در رشد و نمو آنها مؤثر است.

مواد لازم برای اسموتی نارنجی
خرمالوی تازه و رسیدهدو عدد
هویجسه عدد
زنجبیل مقدار کمی (به دلخواه)

مراحل تهیه

  • بتدا پوست خرمالو را جدا کنید و گوشت آنرا داخل پارچ مخلوط کن بریزید.
  • با استفاده از دستگاه آب میوه گیری، آب هویج را گرفته و سپس آنرا درون پارچ مخلوط کن بریزید و با مقداری زنجفیل با خرمالو ها میکس کنید.
  • با توجه به خاصیت خرمالو نوشیدنی تان کمی سفت و به حالت اسموتی است ، می توانید آنرا کمی بیشتر میکس کنید تا کمی رقیق گردد.
  • از آنجایی که طعم هر دو میوه می تواند قوی و کمی متفاوت باشد مقدار کمی را بچشید، می توانید بر اساس ذائقه تان مقدار خرمالو یا هویج را بیشتر کنید.

سخن آخر

اسموتی خرمالو نوشیدنی خوشمزه و خاص می باشد که می توانید آن را برای یک بار هم شده در منزل تهیه کنید و از طعم واقعی آن لذت ببرید.

این نوشیدنی خوشمزه و دلچسب از ترکیبی همچون شیر، بستنی، یخ، عسل یا شکر تهیه می گردد، همچنین این میوه پاییزی برای افرادی که دیابت و مشکل گوارشی دارند بسیار تاثیر گذار و مفید واقع شده است.

شما کدبانوهای خوش سلیقه می توانید از خرمالو در انواع دسر و کیک های خوشمزه ای که تهیه می کنید استفاده نموده و آن را با اعضای خانواده و یا مهمانتان سرو نمایید. برخی افراد به دلیل علاقه ای که به این میوه خوشمزه دارند، در فصل پاییز به خشک کردن خرمالو و یا تهیه لواشک خرمالو مشغول می شوند تا در تمام سال از فواید بی نظیر آن بهره مند شوند.

در سرانجام ما به شما توصیه می کنیم با فواید خرمالو برای سرماخوردگی آشنا شده و برای دسترسی به سایر دستورات اسموتی، مطلب طرز تهیه انواع اسموتی را در انگیزه مطالعه کنید.

منبع: مجله انگیزه

به "طرز تهیه اسموتی خرمالو با موز، هویج و با شیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه اسموتی خرمالو با موز، هویج و با شیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید