طراحی کشتی ایران ساخت شد

به گزارش وبلاگ کرمی، یک شرکت خلاق پیروز شد تا فرایند طراحی کشتی را در داخل کشور بومی سازی کند.

طراحی کشتی ایران ساخت شد

به گزارش گروه فناوری وبلاگ کرمی به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اسماعیل شعبانی مدیرعامل شرکت خلاق طراحان پارس مارین گفت: کشتی سازی یکی از صنایع استراتژیکی است که با توجه به گستردگی مرز های دریایی و اهمیت حمل و نقل دریایی، از اهمیت فراوانی در کشور ما برخوردار است. برای سال ها فرایند طراحی کشتی در کشور های مانند آلمان و کره جنوبی انجام می گرفت و ما از آن ها خریداری می کردیم.

مدیرعامل شرکت خلاق طراحان پارس مارین اضافه نمود: با توجه به وجود استعداد های درخشان، با تجربه و جوان در کشور این شرکت خلاق را تاسیس و فعالیت خود را در زمینه بومی سازی فرایندای طراحی کشتی در داخل کشور آغاز کردیم. طراحی کشتی در دو حوزه طراحی کشتی های ساخته شده و طراحی کشتی از پایه تقسیم بندی می گردد.

این فعال صنایع نرم و خلاق، ضمن ارائه توضیحات بیشتر در این خصوص، گفت: بعضی اوقات کشتی های موجود احتیاج به تغییر و بهینه سازی دارند، ممکن است ما خود در بازرسی این احتیاج را تشخیص داده باشیم یا کارفرما سفارش بدهد. بر این اساس، ما تغییراتی را پیشنهاد می کنیم. برای مثال، سیستم صید بعضی شناور های صیادی وارد شده از خارج، با سیستم صید کشور ما هم خوانی نداشت و ما آن را مطابقت دادیم.

وی اضافه نمود: همچنین افزایش طول کشتی یکی دیگر از کار های انجام گرفته در این حوزه است. ما با طراحی فرایندها، مثلاً طول یک کشتی را از 25 متر به 35 متر افزایش داده ایم. در این بین برای ساخت تعداد متعددی کشتی با شرکت های عظیم در این حوزه همکاری نموده ایم. در حال حاضر نیز زمینه های بسیار خوبی برای ساخت مشترک کشتی با کشور های حاشیه خلیج فارس وجود دارد.

مدیرعامل شرکت خلاق طراحان پارس مارین، در انتها اعلام نمود: ساخت کشتی برای کشور های حاشیه خلیج فارس در ایران بسیار به صرفه است و دانش فنی این کار نیز در کشور ما وجود دارد. فقط باید یک نهاد دولتی به عنوان تسهیل گر با ما همکاری کند تا بتوانیم این مهم را به انجام برسانیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "طراحی کشتی ایران ساخت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی کشتی ایران ساخت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید